AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #1 Skrevet 31. oktober 2023 Har en baby på 3 mnd som jeg har ammet med skjold siden fødselen. Har hele tiden vært klar over at det kan påvirke melkeproduksjonen, og sikkert derfor jeg tenker dette også. Baby sover kun i bæresele så får ikke mulighet å pumpe så ofte heller for når baby er våken er det andre ting som må prioriteres først🙈 har bevisst valgt å gi mme på kvelden for å få baby skikkelig mett og sove lengre, men ammer resten av døgnet. Jeg føler jeg ikke har nok melk, føler ikke baby svelger så mye? Men har jo våte bleier og virker fornøyd.. men om jeg tilbyr mme de dagene jeg er usikker kan hun drikke alt fra ingenting til 100 ml etter amming.. men prøver å unngå mme på dagtid for å opprettholde produksjonen. 😅 Prøvde å pumpe meg i dag, og fikk ut ca. 60 ml totalt fra begge bryst (hadde dårlig tid så ca. 15 min totalt). Er ikke det alt for lite? Hvor mye er egentlig et måltid? Er så redd hele tiden for at baby skal være sulten.. så syter med å gå ut osv tilfelle hun våkner og hyler av sult. 🙈 Noen som vet? Får baby faktisk ut nok selv med skjold? Hs er så på at jeg må pumpe, men med bæresele er det vanskelig + har et eldre barn å ta vare på også + husarbeid osv. Ved 3 mnd kontrollen hadde hun følgt kurven sin. Anonymkode: c0794...a54
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #2 Skrevet 31. oktober 2023 Om du har nok melk eller ikke gjenspeiles ikke nødvendigvis i pumpingen. Ikke alle har pumpevennlige bryst. Om du er bekymret for om baby får nok kan du be om ekstra veiing på helsestasjonen. Hos oss kan man komme innom for veiing uten å ha time med hs. Jeg fullpumpet med eldste og fikk ut 100-150 ml pr. bryst pr. runde. Pumpet i 10-15 minutt med dobbeltpumpe. Anonymkode: 273ad...170 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #3 Skrevet 31. oktober 2023 60ml på et kvart pumping er helt vanlig mengde. Men man må ofte må amme oftere enn hvis man hadde gitt flaske. Anonymkode: 2a0a8...8ed 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #4 Skrevet 31. oktober 2023 Jeg fikk 100 ml totalt fra begge bryst på det meste, men da var det mange timer siden jeg hadde ammet eller pumpet. Fikk vanligvis 30-60ml. Lakk heller aldri en dråpe. Hadde likevel nok melk til at ungen spratt opp på øverste kurve og holdt seg der! Poenget er at pumping kan ikke si noe om hvor mye du lager. Husk at rundt tre måneder går melkeproduksjonen fra å være hormonstyrt til behovsstyrt, så brystene kan plutselig føles myke og tomme, uten at de er det😊 Anonymkode: e7754...3b4 1
Anononyma Skrevet 31. oktober 2023 #5 Skrevet 31. oktober 2023 Jeg fikk rundt 50 ml tilsammen fra begge bryst, opptil 100 om jeg hadde skikkelig spreng. Fikk aldri til den pumpingen, men har mer enn nok melk for baby har blitt til en stor og fin gutt på 14 mnd som har fulgt vekstkurven fint på fullamming 🥰 1
IkkeStudentLenger Skrevet 31. oktober 2023 #6 Skrevet 31. oktober 2023 Jeg fullammet, men fikk aldri noe særlig ut med pumpe. Fant senere i ammeforløpet at det fungerte bedre med manuell pumpe enn elektrisk, men jeg har ikke veldig pumpevennlige bryst. Baby fikk nok melk allikevel 🙂
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #7 Skrevet 31. oktober 2023 Tusen takk for svar, litt betryggende å høre🥰 øker man fortsatt melkeproduksjonen selv om man får ut lite med pumpe?😊 Anonymkode: c0794...a54
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #8 Skrevet 31. oktober 2023 Jeg vet ikke hva som er vanlig å få ut, men jeg fikk ut nesten ingenting, kanskje maks. 10-15 ml. Hådmelking fungerte bedre. Det var ikke noe galt med melkeproduksjonen, og jeg fullammet i 6 mnd og delammet i ovet to år, men brystene mine er tydeligvis ikke pumpevennlige. Jeg tenker det viktige er at babyen er fornøyd og følger kurven sin. Det er det som betyr noe. Anonymkode: cd74c...a5d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå