Gå til innhold

Kaker FAU-tilstelninger - hvilke?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Som forelder til en i småskolen opplever jeg at det er veldig mye kakebaking for tida 😅 Felles Halloween, bursdager, 17. mai og en del andre tilstelninger. Jeg baker litt hjemme, men det blir stort sett eplekake, vannbakkels eller sjokoladekake, så jeg har litt dårlig fantasi 😅

1) Hvilke kaker liker dere at er på bordet ved felles tilstelninger?

2) Hvilken kake pleier dere selv å bake?

3) Hvilke allergivennlige kaker anbefaler dere å bake? Hvilke laktose- og glutenfrie kaker er ok? Andre allergier man bør være obs på? Har pleid å bake suksessterte på styremøter osv., men på skoler er det ofte nøtteallergi.

Anonymkode: 66059...ea1

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er ikke en kakeperson, så selv kjøper jeg kun boller.

langpannesjokoladekake er vel den vanligste.

3) Hvilke allergivennlige kaker anbefaler dere å bake? Hvilke laktose- og glutenfrie kaker er ok? Andre allergier man bør være obs på? Har pleid å bake suksessterte på styremøter osv., men på skoler er det ofte nøtteallergi.

Toro sin langpannesjokoladekake er glutenfri og kan lett gjøre melkefri. Ellers er Det Søte Liv sin sitronkake utrolig god og enkel å gjøre glutenfri.

Anonymkode: e70f8...d8b

• Liker 1
Skrevet

Sjokoladekake, gulrotkake, eplekake, krydderkake, verdens beste, pavlova, boller, kjeks, marmorkake, mange gode. 😅

Sjokoladekake.

Pavlova kan gjøres allergivennlig. Ellers er visst Torokakene laget for å passe allergikere. Smaker ikke godt, men bedre enn at allergikere må holde seg unna kakefatet. Og det er en god del folk som faktisk liker dem.

Skrevet

Synes sjokoladekaker ofte er tørre, så setter pris på det når jeg får andre alternativer på slike arrangement. Eplekake eller krydderkake er godt synes jeg. 

Anonymkode: 56597...f23

• Liker 1
Skrevet

Før jul er 10 kr pepperkaker veldig populært. Jeg var hjemme alene med ungene en gang og kom rett på avslutning og eneste jeg rakk var to bokser med pepperkaker til 10kr stk og de forsvant fortere enn noe annet.

Anbefaler ting som lett lar seg dele i biter (langpanne, boller, muffins) Pavlova er herk. 

Til 17 mai salg baker jeg kanelboller i muffinsformer så det blir mindre gris. 

Anonymkode: d6388...e82

• Liker 3
Skrevet

Ønsker at noen med spesielle behov gjerne stiller med kake så blir den merket bra nok og de kan være trygge. Opplevd litt ofte at de tilpassede kakene ikke merkes eller inneholder noe de ikke skulle.   

Anonymkode: d6388...e82

• Liker 2
Skrevet

Kaker til barna, eller kaker som skal selges til kaffen til voksne?

Verdens beste selger veldig godt her, om det er tilstelninger med voksne. En kake som er litt mer jobb med, så noe folk sjelden lager hjemme.

Boller og sjokoladekake er sikkerstikk til unger. :)

Suksessterte/‘gulkake’ i langpanne pleier både voksne og unger å være glad i.

Bløtkake fylt med vaniljekrem og blåbær/jordbær. Da har jeg ikke krem på sidene, og masse bær til pynt oppå, så folk lett ser at det ikke er en standard bløtkake. Noen, både unger og voksne, vil helst ha kremkake når det skal være fest :) og med vaniljekrem og bær blir det en frisk og lettspist kake, som selv de som ikke liker bløtkake gjerne spiser

Anonymkode: 24fd4...11a

• Liker 1
Skrevet

Gluten og laktosefri kake: bruker lys muffins røre fra Toro, den er glutenfri. Har røra i springform. Tilsetter bær, frukt og.l. eller lager den som en eplekake. Husk å sett den allergivennlige kaken litt unna de andre, og ha egen kakespade.

Toro har og en glutenfri sjokoladekakemiks, men greit å gi de med cøliaki litt variasjon fra den.

Anonymkode: 7b797...de7

• Liker 2
Skrevet

Jeg baker som regel gulrotkake eller cupcakes

Anonymkode: 31517...332

• Liker 1
Skrevet

Gluten og helt melkefri kake som jeg har laget er suksessterte. Bytter bare ut smører til vegansk smør.

Anonymkode: 1882d...62b

• Liker 2
Skrevet (endret)

Fiadelfiakake 😊 

Endret av Maskinfører
  • Liker 1
Skrevet

Sjokoladekake 

får aldri nok av sjokoladekaker 

Anonymkode: 72a5b...0bd

• Liker 1
Skrevet

Men altså... Strider ikke all denne kakebakingen mot gratisprinsippet? 

• Liker 1
Skrevet

Kanelsnurrer. Gulrotkake. Sjokoladekake. Brownies. Oreo kake. Cookies. Oreomuffins. Ostekake. 

Anonymkode: aee05...2bc

• Liker 1
Skrevet

Lager som oftest verdens beste. Liker selv best gulrotkake. 

Anonymkode: e29fd...810

• Liker 1
Skrevet

1) Hvilke kaker liker dere at er på bordet ved felles tilstelninger?

Liker variasjon, litt forskjellig. Barna elsker muffins med pynt, gulrotkake og boller/kanelboller. Og de synes det er spennende med nye kaker. De liker også sjokoladekake, men det er alltid (for) mange av dem, og de velger ikke det først.

Om du er en reser på kakebaking, tror jeg marsipankake hadde vært fint. I sjuårsdagen til poden hadde vi både marsipankake (podens favoritt) og sjokoladekake. Det gikk mest marspiankake, og det var faktisk flere av gutta som hadde marsipankake som yndlingskake. 

2) Hvilken kake pleier dere selv å bake?

Ofte gjærbakst, boller eller kanelboller. Baker aldri sjokoladekake, dem er det alltid mange av.

3) Hvilke allergivennlige kaker anbefaler dere å bake? Hvilke laktose- og glutenfrie kaker er ok? Andre allergier man bør være obs på?

Skal det være én kake, er vel Toros sjokoladekakepose trygg. Nøtteallergi er det viktig å være obs på, spesielt siden det ofte er noen med svært alvorlig nøtteallergi der. 

Vi baker altså som regel gjærbakst, og ofte uten melk slik at de med laktoseintoleranse kan spise det.

Anonymkode: 54cc9...71b

• Liker 1
Skrevet

Hadde med cookies en gang, de forsvant fort! Skilte seg litt ut blant langpannekakene. 

Anonymkode: 5145c...c66

• Liker 1
Skrevet

1. sjokoladekake, gulrotkake, vafler

2. langpanne sjokoladekake

3. Toro muffins

• Liker 1
Skrevet

Jeg baker kun toromuffins, bruker nugatti som glasur. Alt av allergivennlige greier overlater jeg til foreldrene. 

Selv elsker jeg brownies og grønnsaks/fruktfat. Enkelt og greit. 

• Liker 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...