AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #1 Skrevet 31. oktober 2023 Hei, Jeg er akkurat ferdig med en bachelorgrad, og skal ta noen enkeltemner neste år som komplimenterer graden min bra. Men, hvordan blir dette med lånekassen? I dag fikk jeg brev om nedbetalingsplan av studielånet til bachelorgraden. Blir betalingsplan utsatt/endret dersom jeg får støtte til to enkeltemner? Anonymkode: f78fc...d9f
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #2 Skrevet 31. oktober 2023 Jeg fullførte graden min for få år siden og begynte på et årsstudium nå i høst. Betaler det månedlige beløpet fra den opprinnelige betalingsplanen, og så tror jeg at nedbetalingsplanen av det jeg får støtte til nå kommer etter jeg er ferdig med årsstudiumet Anonymkode: cdbbb...a9b
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #3 Skrevet 31. oktober 2023 https://lanekassen.no/nb-NO/gjeld-og-betaling/studere-igjen/ Det er bare hvis du får lån og stipend fra Lånekassen til fulltidsutdanning at studielånet ditt blir rente- og avdragsfritt. Det vil si at du fortsatt må betale på lånet hvis du studerer på deltid, altså hvis du skal ta mindre enn 30 studiepoeng eller tilsvarende per semester. Du må også fortsatt betale hvis du studerer uten stipend eller lån fra oss. Anonymkode: 65f69...f8a
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #4 Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): https://lanekassen.no/nb-NO/gjeld-og-betaling/studere-igjen/ Det er bare hvis du får lån og stipend fra Lånekassen til fulltidsutdanning at studielånet ditt blir rente- og avdragsfritt. Det vil si at du fortsatt må betale på lånet hvis du studerer på deltid, altså hvis du skal ta mindre enn 30 studiepoeng eller tilsvarende per semester. Du må også fortsatt betale hvis du studerer uten stipend eller lån fra oss. Anonymkode: 65f69...f8a Men det blir jo litt rart dersom jeg får utbetalt 6000 kr av lånekassen som støtte til 20 stp, også må jeg betale 2000kr til lånekassen tilbake igjen? Eller vil de bare utbetale 4000 kr da? Anonymkode: f78fc...d9f
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #5 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (15 timer siden): Men det blir jo litt rart dersom jeg får utbetalt 6000 kr av lånekassen som støtte til 20 stp, også må jeg betale 2000kr til lånekassen tilbake igjen? Eller vil de bare utbetale 4000 kr da? Anonymkode: f78fc...d9f Du må betale 2000 kr. De motregner ikke. Anonymkode: b0b43...b85
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå