Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet

Hei,

Jeg er akkurat ferdig med en bachelorgrad, og skal ta noen enkeltemner neste år som komplimenterer graden min bra. Men, hvordan blir dette med lånekassen? 

I dag fikk jeg brev om nedbetalingsplan av studielånet til bachelorgraden. Blir betalingsplan utsatt/endret dersom jeg får støtte til to enkeltemner? 

Anonymkode: f78fc...d9f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fullførte graden min for få år siden og begynte på et årsstudium nå i høst. Betaler det månedlige beløpet fra den opprinnelige betalingsplanen, og så tror jeg at nedbetalingsplanen av det jeg får støtte til nå kommer etter jeg er ferdig med årsstudiumet :) 

Anonymkode: cdbbb...a9b

Skrevet

https://lanekassen.no/nb-NO/gjeld-og-betaling/studere-igjen/

Det er bare hvis du får lån og stipend fra Lånekassen til fulltidsutdanning at studielånet ditt blir rente- og avdragsfritt. 

Det vil si at du fortsatt må betale på lånet hvis du studerer på deltid, altså hvis du skal ta mindre enn 30 studiepoeng eller tilsvarende per semester. Du må også fortsatt betale hvis du studerer uten stipend eller lån fra oss.

Anonymkode: 65f69...f8a

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

https://lanekassen.no/nb-NO/gjeld-og-betaling/studere-igjen/

Det er bare hvis du får lån og stipend fra Lånekassen til fulltidsutdanning at studielånet ditt blir rente- og avdragsfritt. 

Det vil si at du fortsatt må betale på lånet hvis du studerer på deltid, altså hvis du skal ta mindre enn 30 studiepoeng eller tilsvarende per semester. Du må også fortsatt betale hvis du studerer uten stipend eller lån fra oss.

Anonymkode: 65f69...f8a

Men det blir jo litt rart dersom jeg får utbetalt 6000 kr av lånekassen som støtte til 20 stp, også må jeg betale 2000kr til lånekassen tilbake igjen? Eller vil de bare utbetale 4000 kr da? 

Skrevet
AnonymBruker skrev (15 timer siden):

Men det blir jo litt rart dersom jeg får utbetalt 6000 kr av lånekassen som støtte til 20 stp, også må jeg betale 2000kr til lånekassen tilbake igjen? Eller vil de bare utbetale 4000 kr da? 

Du må betale 2000 kr. De motregner ikke. 

Anonymkode: b0b43...b85

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...