Gjest Jalileh Skrevet 30. januar 2006 #41 Skrevet 30. januar 2006 Hva de hadde brukt bordet til ellers, hadde brydd meg mindre. Tror jeg hadde hatt større problemer med å spise ved et bort som vanligvis ble brukt til obduksjoner... Så lenge det ikke var lik i rommet, ser jeg i grunnen ikke problemet. ← Æsj æsj. Ja... hver sin smak.
Gjest Jalileh Skrevet 30. januar 2006 #42 Skrevet 30. januar 2006 Har noen vært en tur innom disse rommene? Jeg ville gjerne likt å se hvordan dere tror det ser ut der. Og for alt vi vet, så startet festen i et tilstøtende rom, og noen par tok seg en spasertur inn i obduksjonssalen med drinken i hånden. Ohhhh, for en nyhetssak! ← tror du pressen fant ut dette av seg selv? De har jo sagt det selv også, at de har laget et langbord PÅ et obduksjonbord. For alt jeg vet så brukte de vel disse lakenene de legger oppå lik som duk? hvorfor uttaler du deg så lenge du ikke vet noe om saken?
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #43 Skrevet 30. januar 2006 tror du pressen fant ut dette av seg selv? De har jo sagt det selv også, at de har laget et langbord PÅ et obduksjonbord. For alt jeg vet så brukte de vel disse lakenene de legger oppå lik som duk? hvorfor uttaler du deg så lenge du ikke vet noe om saken? ← Jeg har vært nok runder rundt blokka og vet hvordan pressen er flink til å blåse opp en ikke-sak til en nyhetssak.
Gjest gjest1 Skrevet 30. januar 2006 #44 Skrevet 30. januar 2006 (endret) Er da ikke så veldig lenge siden gravøl var vanlig. ← Ikke sant .... fatter ikke hysteriet. Forstår ikke hva dere bråker om. So what om mannen tok seg en drink på likhuset. Det å drikke et glass alkohol på jobb førte vel ikke med seg at gubben skjendet lik eller gjorde annet som tydet på disrespekt? Hva er problemet da? Bare at det ikek er lov? Det er mange som drikker et glass vin i arbeidstiden uten at det er lov. Mye som ikke er lov, men som vi gjør likevel. Et lik merker uansett ikke om den ansatte drikker, så lenge det blir stelt pent med. ← Nå var det vel et julebord det var snakk om her, ikke en mann som drikker i arbidstiden Nei, det handler om at pressen har fått tak i en historie som folk vil elske å forarge seg over. ← Helt klart - det er utrolig hva man kan finne på førstesida på VG i våre dager, hvor folk dør av sult og krig og what not i hele verden Endret 30. januar 2006 av mysan
Seigdama Skrevet 30. januar 2006 #45 Skrevet 30. januar 2006 Ja det er helt ufattelig hva folk blir hysteriske av. Jeg hørte forresten Trond-Viggo på radioen den dagen dette oppslaget sto i avisen. Han fortalte at på en fest han hadde vært på når han var lege, hadde de brukt bekken som tallerkener. De hadde spist indisk kyllinggryte, så assosiasjonene var mange.
Cata Skrevet 30. januar 2006 #46 Skrevet 30. januar 2006 Hysteri og hysteri..... Jeg synes også det var et merkelig valg av festlokale. "Innbyggerne" der bryr seg nok lite, men selv ville jeg ikke likt å sitte ved et bord der man noen dager tidligere hadde kuttet opp et dødt menneske. Uten noen sammenlikning forøvrig så ville jeg heller ikke likt å feste inne på et slakteri eller ved et operasjonsbord. Jeg ville hele tiden hatt i minnet alle advarslene mot å bruke skjærefjøla hjemme til noe annet etter at den først har vært i kontakt med rått kjøtt..... Jeg tror rett og slett ikke et obduksjonsbord ville gitt meg den rette feststemningen.
Gjest vimse Skrevet 30. januar 2006 #47 Skrevet 30. januar 2006 Ja det er helt ufattelig hva folk blir hysteriske av. Jeg hørte forresten Trond-Viggo på radioen den dagen dette oppslaget sto i avisen. Han fortalte at på en fest han hadde vært på når han var lege, hadde de brukt bekken som tallerkener. De hadde spist indisk kyllinggryte, så assosiasjonene var mange. ←
jordbær Skrevet 31. januar 2006 #48 Skrevet 31. januar 2006 Ikke for å være teit, men.. Ja.. Jeg ser problemet i å drikke på jobben sin, uten lov. Men nei, jeg ser ikke hvorfor det blir sånn oppstuss rundt det med et likhus, noe som blir det samme som en operasjonssal for min del. Hadde nok skålet med om jeg var død og lå der.
Seigdama Skrevet 31. januar 2006 #49 Skrevet 31. januar 2006 Hysteri og hysteri..... Jeg synes også det var et merkelig valg av festlokale. "Innbyggerne" der bryr seg nok lite, men selv ville jeg ikke likt å sitte ved et bord der man noen dager tidligere hadde kuttet opp et dødt menneske. Uten noen sammenlikning forøvrig så ville jeg heller ikke likt å feste inne på et slakteri eller ved et operasjonsbord. Jeg ville hele tiden hatt i minnet alle advarslene mot å bruke skjærefjøla hjemme til noe annet etter at den først har vært i kontakt med rått kjøtt..... Jeg tror rett og slett ikke et obduksjonsbord ville gitt meg den rette feststemningen. ← Men for de som jobber på "likhuset" til vanlig, så er ikke dette skummelt og ekkelt. De spiser sikkert matpakka si på det bordet til daglig.
Cata Skrevet 31. januar 2006 #50 Skrevet 31. januar 2006 Men for de som jobber på "likhuset" til vanlig, så er ikke dette skummelt og ekkelt. De spiser sikkert matpakka si på det bordet til daglig. ← Får ikke håpe det - for deres egen skyld . Da plasserer de enten matpakka oppi gjenværende bakterier fra "siste arbeidsoppgave" eller oppi rimelig sterke desinfeksjonsmidler. Uansett ikke spesielt apetittlig.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå