Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2006 #22 Skrevet 27. januar 2006 å drikke på likhuset er vel kanskje ikke like ille som å spasere inn der,skjære av et hode og gå på fest,ta opp et prematurbarn og putte det i lomma,leger og psykologer som forgriper seg på sine pasienter,politiet som beføler og antaster et vitne under forhør,barnevernsannsatte som lager falske bevis fordi de vil ta barn og utøve maktmissbruk osv,osv. Det skjer så mye her i norge,og hva er verst? Kan man sette ting inn i kategorier og si hva som er mest syk,ja sannsynneligvis ja. Fordi vi har blitt litt slepphendet med hva vi etterhvert synes er akseptabelt og ikke. Men å drikke og feste på likhuset er bare forkastelig.
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2006 #23 Skrevet 27. januar 2006 Det var på obduksjonsbordet og ikke i kjølerommet eller der hvor de avdøde ligger før de kommer så langt. ← Ja, det forandrer jo på alt.
Mrs. K Skrevet 27. januar 2006 #24 Skrevet 27. januar 2006 Ja, det forandrer jo på alt. ← Ja, det gjør det, for det var et svar på spørsmål om respekt for avdøde.
Gjest Gjesta Skrevet 27. januar 2006 #25 Skrevet 27. januar 2006 For ikke å tenke på hva som hadde skjedd hvis enkelte ble en smule amorøse i fylla, og det var mangel på medlemmer av det motsatte kjønn. ← Det siste selvfølgelig. Bare det å ta seg en dram på jobb er jo ikke lov, men i et obduksjonslokale? Hva så om det ikke var noen lik der? Stanken sitter da vel i veggene, og vel så det. Det finnes nok av steder å ta seg en dram på. ← De var vel ikke på jobb? Var vel etter arbeidstid?
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2006 #26 Skrevet 27. januar 2006 Forstår ikke hva dere bråker om. So what om mannen tok seg en drink på likhuset. Det å drikke et glass alkohol på jobb førte vel ikke med seg at gubben skjendet lik eller gjorde annet som tydet på disrespekt? Hva er problemet da? Bare at det ikek er lov? Det er mange som drikker et glass vin i arbeidstiden uten at det er lov. Mye som ikke er lov, men som vi gjør likevel. Et lik merker uansett ikke om den ansatte drikker, så lenge det blir stelt pent med.
Gjest Gjest Skrevet 27. januar 2006 #27 Skrevet 27. januar 2006 Syns da ikke dette var noe ille. ← Enig med deg. Hysteriske damemennesker som skal være så moralske hele tiden.
Gjest 2324 Skrevet 27. januar 2006 #28 Skrevet 27. januar 2006 Det er mange som drikker et glass vin i arbeidstiden uten at det er lov. ← Jeg har mine tvil om at det er mange som drikker alkohol i arbeidstiden.
Gjest Gjesta Skrevet 27. januar 2006 #29 Skrevet 27. januar 2006 Det siste selvfølgelig. Bare det å ta seg en dram på jobb er jo ikke lov, men i et obduksjonslokale? ← De var vel ikke akkurat på jobb vel? Utenom arbeidstid er det da slett ikke uvanlig å bruke arbeidsplassen som festlokale ved spesielle anledninger. Dette er jo en typisk tabloidsak som spiller på folks fordommer og følelser rundt døden. Vet ikke helt hva jeg skal mene jeg.
Gjest Jalileh Skrevet 29. januar 2006 #30 Skrevet 29. januar 2006 Enig med deg. Hysteriske damemennesker som skal være så moralske hele tiden. ← Hysterisk og hysterisk. Jeg syns det var patetisk. Kan man ikke like så godt dra hjem til noen av dem som ville feste da? Enklere kan det vel ikke bli? Hvorfor akkurat på likhuset?
Gjest Jalileh Skrevet 29. januar 2006 #31 Skrevet 29. januar 2006 De var vel ikke akkurat på jobb vel? Utenom arbeidstid er det da slett ikke uvanlig å bruke arbeidsplassen som festlokale ved spesielle anledninger. Dette er jo en typisk tabloidsak som spiller på folks fordommer og følelser rundt døden. Vet ikke helt hva jeg skal mene jeg. ← Ærlig talt. De brukte obduksjonsbordet som langbord. Og dette ser du ingenting galt i? Hele sykehuset, pressenorge etc etc, ser jo på dette som en stor sak. Og jeg forstår godt hvorfor. Hadde du likt at f.eks din mor ble obdusert dagen før på et bord de skulle bruke som langbord dagen etter? Handler ikke dette egentlig om kynisme og respektløsthet, og ikke minst om hva som et etisk riktig? At man har festligheter på jobb, joda...det skjer. Har vært med på det selv, men da blir det enten arrangert i en kantine f.eks, eller i et passende lokale.
Gjest Gjest Skrevet 29. januar 2006 #32 Skrevet 29. januar 2006 Nå er det vel ikke alltid slik at det pressenorge lager en stor sak ut av , nødvendigvis ER en stor sak...
Mrs. K Skrevet 29. januar 2006 #33 Skrevet 29. januar 2006 Hadde du likt at f.eks din mor ble obdusert dagen før på et bord de skulle bruke som langbord dagen etter? Handler ikke dette egentlig om kynisme og respektløsthet, og ikke minst om hva som et etisk riktig? ← Nei, det handler om at pressen har fått tak i en historie som folk vil elske å forarge seg over.
Gjest Bellatrix Skrevet 29. januar 2006 #34 Skrevet 29. januar 2006 Men hadde de ikke et mer egnet rom å feste i? Et pauserom? Kantine?
Gjest Jalileh Skrevet 29. januar 2006 #35 Skrevet 29. januar 2006 Nei, det handler om at pressen har fått tak i en historie som folk vil elske å forarge seg over. ← Høh? :klø: Selvfølgelig har jo pressen fått tak i dette, men et sted kommer det da i fra. Nemlig i fra selve arbeidsplassen. Sånn igjen får jo vi, og ikke minst pressen informasjon på. I dette tilfellet har vel ikke pressen gjort stort annet enn å informere om noe som selve arbeidsplassen også syns er skandaløst. Jada, jada... Pressen klarer å gjøre store ting ut av mye de, men her er det vel ikke så veldig mye å vri på i grunn? Heng diskusjonen på den rette knaggen a.
Gjest Jalileh Skrevet 29. januar 2006 #36 Skrevet 29. januar 2006 Men hadde de ikke et mer egnet rom å feste i? Et pauserom? Kantine? ← Nettopp.
Gjest Turboguri Skrevet 30. januar 2006 #37 Skrevet 30. januar 2006 Det var på obduksjonsbordet og ikke i kjølerommet eller der hvor de avdøde ligger før de kommer så langt. ← Men hva med drikkevarene som lå inne på kjøla da? Kunne aldri ha ramla meg inn å gjøre noe sånn.. Tenk hvis strømmen hadde gått da...
Daria Skrevet 30. januar 2006 #39 Skrevet 30. januar 2006 Hadde du likt at f.eks din mor ble obdusert dagen før på et bord de skulle bruke som langbord dagen etter? ← Hva de hadde brukt bordet til ellers, hadde brydd meg mindre. Tror jeg hadde hatt større problemer med å spise ved et bort som vanligvis ble brukt til obduksjoner... Så lenge det ikke var lik i rommet, ser jeg i grunnen ikke problemet.
Gjest Gjest Skrevet 30. januar 2006 #40 Skrevet 30. januar 2006 Har noen vært en tur innom disse rommene? Jeg ville gjerne likt å se hvordan dere tror det ser ut der. Og for alt vi vet, så startet festen i et tilstøtende rom, og noen par tok seg en spasertur inn i obduksjonssalen med drinken i hånden. Ohhhh, for en nyhetssak!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå