Gå til innhold

Snart begynner vi vel og feire Thanksgiving også i Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Med tanke på at vi på død og liv må kopiere alt de gjør i USA, så skal det ikke forundre meg om man begynner med det også.

Anonymkode: 9bfb6...a89

• Liker 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har allerede høsttakkefest. Men det feires mest i kirken. Men hvis folk vil begynne å feire utenfor kirken så er vel det greit. 

Anonymkode: a99bb...a2b

• Liker 9
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vi har allerede høsttakkefest. Men det feires mest i kirken. Men hvis folk vil begynne å feire utenfor kirken så er vel det greit. 

Anonymkode: a99bb...a2b

Det er ikke det samme som man feirer i USA.

• Liker 1
Skrevet

Det har jeg og mine venner feiret i 15 år allerede 🙂 

Anonymkode: c7924...2af

• Liker 2
Skrevet

Så bra da! Å feire at man er takknemlig er vel ikke det verste? :)

Anonymkode: 5256d...7ed

• Liker 15
  • Hjerte 3
  • Nyttig 3
Skrevet

Dette er den høytiden vi virkelig hadde trengt å feire i Norge. Få som burde vært mer takknemlige enn oss. 

Anonymkode: fe230...bc3

• Liker 7
  • Hjerte 4
Gjest Anonyme-meg
Skrevet

Farsdagen kommer før thanksgiving. En feiring som også kommer fra USA. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Med tanke på at vi på død og liv må kopiere alt de gjør i USA, så skal det ikke forundre meg om man begynner med det også.

Hva så? Du kan da fint la være å feire både det ene å det andre, men la nå de som liker å feire Halloween/thanksgiving få lov til det. 

Anonymkode: 99a87...b1b

• Liker 4
Skrevet

Det ville da vært en mye hyggeligere ting og feiret enn Hallowen.

Anonymkode: 93b04...f2f

• Liker 5
  • Hjerte 3
Skrevet (endret)

Nei jeg ser ikke på Disney filmer jeg. Det er ikke norsk.

Nei jeg har ikke juletre jeg, den tradisjonen er ikke norsk 

Nei jeg spiser ikke pasta jeg, lasagne kommer ikke fra Norge 

Spiser ikke taco og hamburgere heller, det svineriet er ikke norsk

Nei jeg ser ikke den tsjekkiske Askepott filmen på julaften jeg, den er ikke norsk

Nei jeg lever bare i takt med norske tradisjoner. Feirer igrunn bare 17. mai for den er norsk, alle andre høytider kommer fra andre land så det boikotter jeg.... For det var jo ikke slik at det var Norge som begynte å feire jul og hele verden tok etter.

Så patetisk. Vi lever med spanske, svenske, tyske, amerikanske mattradisjoner, filmer, andre ting vi har og gjør i hverdagen hele tiden, alle som en av oss lever i en globalisert verden.

Helt greit å ikke like Halloween, men at en ikke liker halloween fordi den er fra USA er vare tåpelig og patetisk, historieløst og viser liten kunnskap om verden vi lever i og halloween for halloween er ikke bare fra USA. Den har elementer fra Irland, Norge, Mexico osv...

PS og ang Thanksgiving: Jeg er absolutt posetivt innstilt. En fin markering med et viktig innhold som enkelt kan implementeres her i Norges kultur også. 

Endret av skreppamedleppa
  • Liker 27
  • Hjerte 2
  • Nyttig 6
Skrevet

Jeg har feiret det i over 15 år allerede. Kalkunmiddag med gode venner. Det er minimalt med kjøpe/gavepress, noe som er sjeldent. Som vertinne tar jeg gjerne på meg utgifter til mat og drikke. 

Anonymkode: a4dc6...dc8

• Liker 1
Skrevet

Thanksgiving må jo være noe av den fineste høytiden, fra andre land, som vi kunne arvet. 

Anonymkode: 396b3...6c0

• Liker 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Så bra da! Å feire at man er takknemlig er vel ikke det verste? :)

Anonymkode: 5256d...7ed

Det er det man har høsttakkefesten til.

• Nyttig 1
Skrevet

Kjempefint å få inn litt liv i den triste høsten. Velkommen halloween og thanksgiving. 

Anonymkode: 2dfa2...d80

• Liker 6
  • Nyttig 1
Skrevet

Innlegget ditt gjør meg fristet til å prøve meg på pumpkin pie. Og kalkun er jo alltid godt. Cranberry sauce har jeg heller aldri smakt 

Anonymkode: 735de...3e6

• Liker 6
  • Hjerte 1
Skrevet

Det hadde isåfall bare vært koselig 😊

Så kan jo du selv velge å ikke markere det du ønsker å velge bort om det er påsken, halloween, jul eller thanksgiving men ha nå respekt for at andre synes det er gøy og kjekt. Er selv glad vi ikke bare har hverdager hele året igjennom.

Anonymkode: 79b40...816

• Liker 2
Skrevet

Dere vil ha en helligdag som feirer nedslaktingen av urbefolkningen i USA?

Ok

• Liker 3
Skrevet

Men Thanksgiving gir jo ikke mening i andre land enn USA og Canada?

Nordmenn koloniserte ikke Norge, og spiste ikke et takkemåltid med innfødte, slik pilegrimene gjorde i USA i 1621.

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Det er vel ikkje så mykje å tena på Thanksgiving i Noreg, anna enn dei som driv med kalkunoppdrett...

Skrevet

Å påstå at vi snart kommer til å feire thanksgiving i Norge viser bare kunnskapsløsheten din. Ganske pinlig egentlig. 

Anonymkode: 03005...7c4

• Liker 2
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...