Gå til innhold

Menn og tenning/fantasier

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg skal innrømme at jeg ikke har klart å holde fingre, tunge og kjønn unna yngre og innbydende damer på konferanser etc. gjennom jobben, og da spesiellt ikke når vi har vært i utlandet på større internasjonale tilstelninger. Har også møtt diverse lokale innfødte som jeg har møtt på bar/hotell/utesteder for sex, selv om jeg var gift. 

Mye av dette skyldes at min kone ikke er like opptatt av sex som jeg er, selv om jeg sier tydelig i fra om at jeg trenger nærhet. Har tolket dette i etterkant som at hun i årevis har brukt sex som et maktmiddel mot meg, og derfor har jeg rett og slett gitt helt blanke i at jeg er utro. Har aldri fortalt henne om mine sidesprang, og det føler jeg heller ikke noe for å gjøre, hun kan i grunn takke seg selv. Har alltid brukt kondom, aldri hatt kjønnssykdom, livet er herlig og flere eventyr venter i vinterhalvåret.

Anonymkode: 5822a...606

Sukk... man skal aldri si aldri all den tid man ikke står i den andres sko. Men hos meg, som er kvinne, henger følelser, sex, begjær, lyst, samh8ld og samliv tett sammen. Jeg kan ikke ha det ene uten det andre. Jeg trenger å utveksle kyss, kos, berøring, flørt, sex, begjær, samtaler, nærhet, ømme blikk med manben jeg leder dagene mine med. 

Vet ikke om jeg kunne gjort det om jeg åpnet døren for sex med andre. 

Ts

Anonymkode: 2c816...104

Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Sukk... man skal aldri si aldri all den tid man ikke står i den andres sko. Men hos meg, som er kvinne, henger følelser, sex, begjær, lyst, samh8ld og samliv tett sammen. Jeg kan ikke ha det ene uten det andre. Jeg trenger å utveksle kyss, kos, berøring, flørt, sex, begjær, samtaler, nærhet, ømme blikk med manben jeg leder dagene mine med. 

Ts

Jeg tror at kvinner blir lært opp i unge år til at sex er for menn, kvinner skal knapt nok nyte, og kvinner skal kreve gjenytelser («jeg føler ikke lyst med mindre stua er pusset opp til jul»).

I den grad dette er et kulturfenomen og ikke bare kyniske kvinner, så er det hverken menns eller kvinners «feil». Det er en bug i vår kultur som synes å ligge bak en stor andel av samlivsbrudd.

1. Barna blir født. Livet er hardt. Kjæreste-livet lider.

2. Spedbarnsfasen er over. Mor har fått andre interesser enn sex og har ikke noe stort behov for far. Kald skulder.

3. Far mister interessen for mor, og med det lysten til å kysse, kose, si fine ord. Og lysten til å «imponere» med nyvasket hus.

4. Mannen faller tilbake på andre interesser. Barna, fotball, kompiser, sjekke damer på forretningsreise

5. Kvinnen er lei av å bli oversett, lei av rot eller lei av utroskap. Tar initiativ til samlivsbrudd og er bitter over håpløse menn

Man kan sikkert diskutere _rekkefølgen_ på momentene her. Men min påstand er at du finner igjen mange av dem i samlivsbrudd. Og en gjenganger er at menn føler via sexlivet i større grad enn kvinner. En mann som kjenner gjensidig tenning, eventyrlyst og anerkjennelse av sin kvinne strekker seg langt for å være en «god mann». Når kvinner bruker det mot dem så blir de «dårlige menn» eller drar.

Anonymkode: ef57b...bbb

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
13 minutter siden, AnonymBruker said:

Ts

Dine forbehold er dine, og i grunn veldig flott at du fokuserer/trenger intimitet og dypere bånd for å ha begjær for en mann.

Som mann, er min mening at fleste menn trenger ikke dette for å ha sex. Menn trigger på det visuelle og det går en tanke eller to om å ha sex med en kvinne om hun er bare attraktiv nok. Denne tanken vedvarer litt lengre dersom hun i tillegg er tilgjengelig (singel) og omstendighetene (firmafest og overnatting) er med i bildet.

Alt dette er selvsagt bare en tanke, men det forekommer langt oftere og til og med ubevisst enn man skulle tro.

Heldigvis så er fleste menn også oppegående nok til å respektere situasjonen sin, sin partner og forstå de langsiktige konsekvensene om man skulle følge opp tankene. Man skal selvsagt ikke få en diplom for å motstå fristelser men det er slik jeg mener fleste menn går igjennom. 

Alkohol er velkjent for å påvirke dømmekraften negativt; selv om man er klar over farene, så opplever man bare at farene er mindre betydelige og deretter som kan føre til at man gir etter. Er han en som drikker mye, er det lurt å ta det med i beregningen.

Jeg kjenner selvsagt ikke til din mann eller deres historie, så det er vanskelig å si noe annet enn at det er viktig med tillit i forholdet. Det er viktig å stole på hverandre, selv om den er blind til tider. Man spenner faktisk foten for forholdet med å være mistro. Dette er innenfor din kontroll. Hva han gjør på  disse årlige firma festene er i hans kontroll, og du kan ikke kontrollere han, uten at det vil slå tilbake på senere sikt. Ingen gode råd eller løsninger fra min side; det bare slik jeg ser det.

• Liker 3
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis dama spør «synes du at venninna/søstera/…» mi er finere enn meg så er det viktig å ha et «ferdig-innspilt» svar som man uten å nøle kan spille av ved behov.

»Nei, hun er normalt pen og ingenting galt med henne, men du er gudinnen min»

Anonymkode: ef57b...bbb

Ja hvis det er et ærlig og oppriktig svar så..

Jeg er nok rar sånn. Har veldig forståelse for at feks noen menn kan tenne på andre. Er jo bare naturlig i mine øyne. Så lenge de har selvkontroll så er all good tenker jeg. Jeg kan til og med tulle med det selv. Var ikke ho søt? Tipper du hadde likt å ja.......

Se på menyen. Spise hjemme 😉🤭.

Så lenge det er jeg som får utbytte så har det ingenting å si for meg 😉.

Her er jeg veldig trygg på meg selv ❤️

Skulle han falle for fristelsen så er det kroken på døra uansett.....

Her er jeg knallhard. Sånt tull gidder ikke jeg.

Elsker meg selv for høyt til det ❤️.

Så får det være opp til han tenker jeg.....

Setter ærlighet fremfor alt annet.

Ja det kan være vanskelig for noen. 

For andre er det like naturlig som å puste ❤️

Kan selvfølgelig bare snakke for meg selv.

For andre må man ty til ferdig innspilte svar.

Er min egen Gudinne fram til det motsatte bevist 😉🤭❤️. Og selv da er jeg det ❤️

Så jeg er kjepphøy jeg 🤭😉🫣🤪🙏🔥🌞☁️ 

I see u ❤️.

Endret av Irak
  • Hjerte 1
Skrevet
Bamseklemmer skrev (10 timer siden):

Enig med deg.. klok men også et vanlig svar å gi i parforhold der det seksuelle behovet er mettet😁 Da har ikke slike menn antenner for andre kvinner, så da klarer de godt å se ei lekker dame uten at de reagerer spesiellt på det. For i forhold der det seksuelle behovet ikke er dekket, er ofte antennene på feil plass.. Reaksjonen er ikke å ta feil av, og heller ikke den hvite løgnen😅

Så skal du ha en ærlig mann frøken Gudinne🥰 sørg for å dekke det seksuelle behovet😉

No problem 🤣🤭🫣🫧🔥.

I dare u 🫣😉🤭.

• Hjerte 1
Skrevet

Enklere menn tenker sex hele tiden, mer kompliserte menn klarer fint å la være. At man tennes er en ting, og liker og se. Men derfra til ønske om sex er veldig individuelt. Jeg har en gift kompis som flørter med absolutt alle kvinner han ser. Jeg tror det kommer av usikkerhet personlig. Eneste mannen jeg kjenner som er der. 

Anonymkode: 4f4df...f7d

• Hjerte 1
Skrevet

Jeg tror først av alt du må legge fra deg den dårlige selvtilliten. Om han ønsker å runke til eller fantasere om yngre attraktive jenter så er det ikke noe du har noe med. Det er din egen feil at du begynner med denne sammenligningen. Det er ikke han som sammenligner - det er du. Han er ikke problemet - du er! 

Det er deg han er sammen med. Han er derimot fornøyd med deg. Det glemmer du jo helt av. Det er ingen vits å sammenligne seg med eller være truet av unge attraktive jenter som mannen din uansett ikke kan få. Så om han vil fantasere litt om dem burde du kunne unne han. Alle liker attraktive mennesker.

Anonymkode: 8ba13...a19

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg tror først av alt du må legge fra deg den dårlige selvtilliten. Om han ønsker å runke til eller fantasere om yngre attraktive jenter så er det ikke noe du har noe med. Det er din egen feil at du begynner med denne sammenligningen. Det er ikke han som sammenligner - det er du. Han er ikke problemet - du er! 

Det er deg han er sammen med. Han er derimot fornøyd med deg. Det glemmer du jo helt av. Det er ingen vits å sammenligne seg med eller være truet av unge attraktive jenter som mannen din uansett ikke kan få. Så om han vil fantasere litt om dem burde du kunne unne han. Alle liker attraktive mennesker.

Anonymkode: 8ba13...a19

Ja, tenk om det var så lett så hadde vel verden vært et perfekt sted uten utfordringer. 

Må bare presisere at jeg ikke prøver å styre eller kontrollere fantasiene hans. "Det har du ikke noe med"... jeg bestemmer vitterlig nok selv hvem jeg har sex med og når. Om jeg ikke viø ha sex med han rett etter partyhelg med halvnakne damer fordi jeg er usikker på hva han tenker på så er det opp til meg.

Jeg vil ikke oppleve å ligge der naken under han og bli usikker på om han tenker på Trine fra helgen.

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Og alderen på vedkommende spiller ikke noen rolle. 

Ts

Skrevet

Skjønner ikke at noen ikke har nevt det i denne tråden, men det å dra på fylletur med jobben og herje rundt på nachspiel og jacuzzier med masse damer og styr er jo rett og slett ikke greit. 

Erre mulig ?

hilsen mann 40+

Anonymkode: 86963...0f3

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

Skjønner ikke at noen ikke har nevt det i denne tråden, men det å dra på fylletur med jobben og herje rundt på nachspiel og jacuzzier med masse damer og styr er jo rett og slett ikke greit. 

Erre mulig ?

hilsen mann 40+

Han er 40+ selv og hele konsernet må delta. Det er faglig opplegg på dagtid og middag på kveldstid som er obligatorisk. 

Mener du det er naturlig at han ikke skal delta?

Den tanken har ikke slått meg når det er jobbrelatert.

Ts

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.10.2023 den 14.52):

Jo, det synes jeg det er 🙂 Jeg får ofte økt innsikt eller forståelse for noe etter å ha lest om en manns perspektiv. 

Ts

Taktisk svar av deg. Jeg tror det kan demotivere de bitreste mennene til å fyre løs med kategoriske, sårende påstander på vegne av "alle menn". Sannheten vil som regel ligge et sted midt i mellom de som innbitt går inn for å devaluere din attraktivitet og de som tegner et litt for rosenrødt bilde av menns fantasier. 

Anonymkode: f9673...629

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.10.2023 den 14.49):

Det går ikke an å svare på vegne av alle menn. De fleste vil nok like å se på, og kanskje fantasere litt. Virkelig fare på ferde, er det hvis han er i et labert forhold, og noen av damene gir litt ekstra oppmerksomhet.  

Det optimale for meg, var jo om du hadde tent på tanken av meg i jacuzzien, sammen med alle disse sjanseløse damene, og tatt det ut på meg når jeg kommer hjem. 

Anonymkode: 7394e...ec8

Hvordan skulle jeg i så fall "tatt det ut på deg"? Spørre direkte eller? 

Kan si at jeg har tilbudt/spurt om han vil ha trekant med meg og en annen dame, eller firkant med et annet par, men dette er hekt uinteressant da han er mer enn fornøyd bare med meg og sexen vi har, ifølge han.

Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Hvordan skulle jeg i så fall "tatt det ut på deg"? Spørre direkte eller? 

Kan si at jeg har tilbudt/spurt om han vil ha trekant med meg og en annen dame, eller firkant med et annet par, men dette er hekt uinteressant da han er mer enn fornøyd bare med meg og sexen vi har, ifølge han.

Jeg tenkte ikke like langt som deg faktisk. Det jeg mente var at du kunne tent på tanken, og vært ekstra kåt og klar, når han kommer hjem. 

Det er faktisk ikke alle menn som drømmer om å invitere flere inn i senga heller, og jeg skjønner ikke hvordan du skulle taklet at han kanskje fantaserer om hun andre i trekanten? 

Han er 40+ selv og hele konsernet må delta. Det er faglig opplegg på dagtid og middag på kveldstid som er obligatorisk. 

Mener du det er naturlig at han ikke skal delta?

Den tanken har ikke slått meg når det er jobbrelatert.

Ts

Faglig og middag, foregår vel ikke halvnakne i boblebadet? En plass må vel det obligatoriske gå over i frivillig, ellers synes jeg denne bedriften er litt spesiell. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Jeg tenkte ikke like langt som deg faktisk. Det jeg mente var at du kunne tent på tanken, og vært ekstra kåt og klar, når han kommer hjem. 

Det er faktisk ikke alle menn som drømmer om å invitere flere inn i senga heller, og jeg skjønner ikke hvordan du skulle taklet at han kanskje fantaserer om hun andre i trekanten? 

Faglig og middag, foregår vel ikke halvnakne i boblebadet? En plass må vel det obligatoriske gå over i frivillig, ellers synes jeg denne bedriften er litt spesiell. 

Haha, boblebadet og drikkingen er nok frivillig ja. Men jeg er verken sjalu eller kontrollerende av natur og oppfordrer partner til å ha en trivelig helg, og bli med det han ønsker. Så tar jeg mine valg deretter. 

Ang invitere andre inn så hadde det gått fint, det er tross alt noe vi gjør sammen. Jeg vil ikke begrense min kjære sitt seksualliv og strekker meg langt for å innfri fantasier. Ikke alt jeg trenger å like, men vil ikke frarøve han opplevelser som kan være viktige for han å prøve ut.

Min antagelse om at "alle menn vil ha sex med to kvinner og bli tilfredsstilt av to kvinner eller se på to kvinner ha sex" var tydeligvis helt feil.

Derfor spurte jeg her inne om et mer nyansert bilde av menns tenningsmønster og fantasier.

Det sier ingenting om min kjære sine fantasier, men det gir meg et mer nyansert bilde av hvordan det KAN være. Hittil ser det ut som 80% sjanse for at han etter helgen fantaserer konkret om kvinner han har sett og ser for seg helt konkret sex med de. Ut fra svarene her.

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Erre mulig ?

hilsen mann 40+

Eneste gang jeg har hatt sex med noen på jobben var som tenåring, og jobbet i sportsbutikk. Vi leverte masse drakter og treningsdresser til idrettslag, og en kollega ble sykt kåt av tanken på at noen av disse treningsdressene skulle vi ha sex i før kundene fikk dem. Det ble en del sex i treningsdress på jobben da. Men aldri opplevd noe slikt som voksen, at det er rene sexorgier på seminar. 

• Nyttig 1
Skrevet

Eneste gang jeg har hatt sex med noen på jobben var som tenåring, og jobbet i sportsbutikk. Vi leverte masse drakter og treningsdresser til idrettslag, og en kollega ble sykt kåt av tanken på at noen av disse treningsdressene skulle vi ha sex i før kundene fikk dem. Det ble en del sex i treningsdress på jobben da. Men aldri opplevd noe slikt som voksen, at det er rene sexorgier på seminar. 

Hvor er "hahaha" reaksjonen når man trenger den 😅😅

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå er vel ikke jeg den klokeste av menn her inne, men jeg er vel helt gjennomsnittlig, så du skal få mitt ærlige svar hvordan det hadde utartet seg for meg. Det er jo ikke til å unngå å se på lettkledde damer om man sitter sammen i en jacuzzi f.eks, så det må du jo bare forvente, og det virker det jo som du har gjort. Hadde jeg sett? Ja. Hadde jeg vært utro om muligheten var der? Nei! Hadde jeg fantasert om noen av de når jeg kom hjem fra tur og hadde sex med kona: Nei absolutt ikke! Jeg tror jeg er litt som mannen din, er kjempefornøyd med dama mi, og vi har både mye og god sex. Men; hadde jeg tatt meg en runk på hotellrommet og fantasert om noen av damene der og da? Meget mulig. Om ikke kona mi hadde sett meg noen frekke bilder eller slikt. 

Og som en annen mann nevnte, det å ha en deilig runde før man drar på tur, og venter på noe godt når man er tilbake hjelper nok på. Etter det du har fortalt om han tror jeg ikke du trenger å bekymre deg, og jeg synes det er litt rart om du ber han kose seg på tur, men samtidig ikke skulle ha sex på 14 dager når han kommer hjem. Da hadde jeg tenkt at jeg hadde gjort noe galt, og i så måte økt sannsynligheten for at jeg hadde fantasert om andre damer. Det høres ut som du har en flott mann, så om du virkelig unner han en god tur må du jo bare bite i det sure eplet og holde det inni deg. Men ikke gi det konsekvenser heller er mitt råd.

Anonymkode: 67f0a...5c7

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Det er forståelig at du har noen bekymringer og usikkerheter rundt denne situasjonen. Menns fantasier kan variere fra person til person, og det er ikke mulig å generalisere hva alle tenker. Kommunikasjon og tillit er nøkkelen her. Det kan være lurt å åpne opp for en ærlig samtale med kjæresten din om dine bekymringer og følelser. På den måten kan dere begge dele synspunkter og finne en felles forståelse.

Anonymkode: 3701c...9fc

• Liker 1
Skrevet

Mulig at simple enkle menn lar seg sjarmere av yngre kvinner med lite klær. Så nå synes jeg du TS må bestemme deg for hvilke mann du er blitt kjærest med. Enten får du stå inne for at han er en Mann med noe mellom ørene, ellers er han en sånn der som lar seg rive med av tull. Hilsen voksen mann som aldri har behov for å fantasere om andre kvinner, og forøvrig har det fint alene enn så lenge.

Anonymkode: fa258...43d

• Hjerte 1
  • Nyttig 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...