Gå til innhold

Hvor reiser de døde ?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Min kjæreste er død og nå begynner det å synke inn at han ikke kommer tilbake.

Jeg kjenner på et enormt tomrom og ensomhet, og skjønner nå at han var ikke bare kjæresten min men også min aller aller beste venn, samtalepartner og mitt kompass i livet.

Da han døde så jeg at kroppen som lå igjen i sengen var som et skall, og at han ikke "var der" lengre.

Dette leste jeg om før han døde men skjønte ikke betydningen før jeg så det selv.

Har så lyst å vite hvor han er, få noen livstegn fra han, ønsker han skal påvirke tankene mine og veilede meg.

Feks: I går skulle jeg spille musikken hans, men jeg klarte ikke å få lyd i anlegget uansett hvor mange knapper jeg trykket på. 

Jeg sa høyt ut i luften at han måtte hjelpe meg å finne ut hvorfor det ikke ble lyd på anlegget, men ingenting skjedde.

Anonymkode: fcf8c...648

• Liker 1
  • Hjerte 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bevissthet som ikke er bundet av tid og rom, kan reise hvor den vil. Kanskje du burde lære deg å veilede deg selv?

Anonymkode: 86a95...99e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maatte_ha_konto

Dessverre er nok dette realiteten, føler med deg!

men som nevnt over kan du søke opp retreats og lære deg mer om ditt indre. Det kan absolutt hjelpe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Bevissthet som ikke er bundet av tid og rom, kan reise hvor den vil. Kanskje du burde lære deg å veilede deg selv?

Anonymkode: 

Hva mener du med å veilede meg selv?

ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Maatte_ha_konto

Du kan ta kontroll med pust og tanker.

hodet vil alltid kjempe negativt, men om du tar kontrollen med pust og kropp overstyres dette. Krever øvelse.

anbefaler deg å prøve noe ala retreats.

Nøkkelord er mindfullness, breathing sessions, inner self, og eventuelt bruk av psykelika (ingen must, men verktøy-ikke for den uforberedte)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg kjenner på et enormt tomrom og ensomhet, og skjønner nå at han var ikke bare kjæresten min men også min aller aller beste venn, samtalepartner og mitt kompass i livet.

Da han døde så jeg at kroppen som lå igjen i sengen var som et skall, og at han ikke "var der" lengre.

Dette leste jeg om før han døde men skjønte ikke betydningen før jeg så det selv.

Har så lyst å vite hvor han er, få noen livstegn fra han, ønsker han skal påvirke tankene mine og veilede meg.

Feks: I går skulle jeg spille musikken hans, men jeg klarte ikke å få lyd i anlegget uansett hvor mange knapper jeg trykket på. 

Jeg sa høyt ut i luften at han måtte hjelpe meg å finne ut hvorfor det ikke ble lyd på anlegget, men ingenting skjedde.

Kondolerer veldig. ❤️

Du ønsker å fortsette forholdet med han. Dette er høyst forståelig og veldig menneskelig. Men dette at han ikke responderer slik du ønsker kan være et tegn på at du ikke skal søke kontakt. 

Det beste er nok at du tar sorgen og tapet på alvor. Kanskje finnes det sorggrupper der du bor? Eller samtalegrupper? 

Anonymkode: 140b1...95a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De døde reiser tilbake til der de var før de ble født. 

Anonymkode: f49a3...499

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kondolerer💗 Jeg tror vel ikke på at de reiser noe sted, men jeg kjenner veldig på at jeg har med meg de kjære jeg har mistet. De sitter liksom inni der ett eller annet sted og gleder seg sammen med meg og sørger sammen med meg igjennom livet. Dette er jo ikke dem, men mitt minne om dem, og hvordan jeg kjente dem og vet at de ville vært med meg på denne måten om de var i live. Hvis det gir mening. Det er en fin måte for meg å ikke glemme dem på💗

Anonymkode: 1e875...d81

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Først av alt så vil jeg kondolere så mye❤️

Ingen vet alt, selv om de tror det. Det er mange som har opplevd ting de ikke kan forklare, som å huske tidligere liv f.eks.  Det er til og med seriøs forskning på dette tema. Bevisstheten vår dør aldri tror jeg. Tror vi er energi som vil gå til neste kropp som skal bli født. Nå er reinkarnasjon innen flere religioner og de alle har hver sin oppfatning av hva som er meningen med livet, hva som skjer før,underveis og etter. Men ingen vet hva som er helt rett. Jeg tror nødvendigvis ingen religiøse har det fulle og hele svaret. Men at mange husker tidlig liv tror jeg på. Spesielt barn, men de glemmer det stort sett når de blitt litt eldre. 

Ta tiden til hjelp. Omgi deg med gode venner og familie. Dine tanker og følelser er helt normale. Kanskje, hvis det er sånn at ånden/energien hans ikke har gått videre, så kan det hende han gir deg noe tegn, men det er ikke sikkert.

Utrolig trist. Trøstklem fra meg❤️

Endret av Sannhetsøkende
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til det hinsidige, men de er her fortsatt med  oss eller noen av dem. De kommer ofte på besøk til oss for å se hvordan det går. Jeg har ofte besøk av min farmor som sitter med meg selv om hun er død.

Anonymkode: 0c2b8...157

• Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

De reiser til åndeverden, der alt er glede og alle sorger er lagt igjen på jorda. Der følger de med oss og ser til at vi har det bra. 

Anonymkode: ae86b...8ce

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ett av verdens største mysterier, som jeg tror ikke er meningen at vi skal forstå enda. Jeg hadde samme opplevelse med min bestemor, som jeg var veldig glad i. Det er en merkelig følelse, men kroppen er virkelig bare et skall. "Hun" var borte. Ikke som når man sover, men hun var ikke i kroppen lenger. Jeg hadde mange samtaler med henne om døden, fordi min bestefar døde i relativt ung alder. Det var derfor ekstra rart å stå ved siden av henne og erfare det selv. Men at det finnes noe mer, og at en dag får vi svar, det tror jeg! Det du hadde sammen med kjæresten din forsvinner heller aldri. Ta godt vare på minnene, og lev videre med dem. Det hadde nok kjæresten din også ønsket ❤️

Anonymkode: eafe6...d07

• Hjerte 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Du sørger og prøver å forstå noe som er vanskelig å akseptere, så jeg skjønner at du leter etter tegn og har spørsmål.
Jeg mener du gjør lurt i å sørge og innse at kjæresten din er borte og at det er du, venner og familie som holder minnet om vedkommende i live. Kjæresten din har ikke "dratt til et annet sted" han er borte og det tar tid å akseptere. At det finnes mennesker der ute uten skrupler, som prøver å juge til deg reflekterer dårlig på disse menneskene og jeg ville ikke sett på disse som venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange får tegn etter flere måneder. Det er vanskelig å være mottakelig for tegn når man står midt i sorgen og negative følelser. Det som kan hjelpe er å tenne lys for han, tenke på fine opplevelser og minner dere har sammen, og føle på kjærligheten mellom dere. Ikke be om spesifikke tegn, men vær åpen og gi det tid ♥️ 

Anonymkode: d52f3...b0b

• Liker 1
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 5.11.2023 den 14.38):

Til det hinsidige, men de er her fortsatt med  oss eller noen av dem. De kommer ofte på besøk til oss for å se hvordan det går. Jeg har ofte besøk av min farmor som sitter med meg selv om hun er død.

Anonymkode: 0c2b8...157

Hvordan merker du at hun er på besøk?

Ts

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
AnonymBruker skrev (På 31.10.2023 den 7.50):

Gå inn på you tube og lytt til NDE fra andre som har vært døden nær og besøkt den andre siden.  ❤️

Anonymkode: bb48a...128

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...