AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #1 Skrevet 31. oktober 2023 Min hund har aldri likt andre hunder og stort sett går hun bare i bue utenom når vi møter andre. I går møtte vi imidlertid en hund på tur som hun alltid har reagert med aggresjon på. Men jeg må si jeg er sjokkert over graden av aggresjon hun viste i går. Var rett og slett redd hun skulle slite seg fordi hun så RØDT og klikket fullstendig. Hadde jeg mistet henne er jeg sikker på hun hadde forsøkt å drepen den andre hunden. Hun roet seg ikke før lenge etter at vi var hjemme. Kjenner på en usikkerhet rundt hvordan jeg skal forholde meg til dette da den andre hunden bor i samme nabolag. Ikke veldig lyst til å møte akkurat den hunden igjen 😬 Anonymkode: 83752...96b
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #2 Skrevet 31. oktober 2023 Avled, godbit, ros. Eksponer litt (passer på den andre siden av veien), men ikke så nært at hun tipper over. Jeg har samme problem. Store hann-hunder er konkurrenter som skal «tas». Anonymkode: 83ba4...168 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #3 Skrevet 31. oktober 2023 Slikt skjer og er normalt, mord i blikket kan bare være dominans. Jeg har sett hunder som dette flere ganger, men jeg har sett de samme hundene bli venner uten bånd. Nå sier jeg ikke at du skal slippe de løse, men det skaper ofte slike situasjoner. Så lenge du har kontroll på hunden din så ville jeg ikke tenkt noe mer ut av det enn å holde avstand og bruke en robust sele. Anonymkode: 20fe8...cc1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #4 Skrevet 31. oktober 2023 Min hund har en gang tidligere slitt seg og gått til kraftig angrep på den samme hunden. Det gikk bra den gangen. vi har også forsøkt å gå tur sammen for at de skal bli venner men uten hell. Da vi møtte denne i går var det mer enn bare dominans. Har aldri sett noe lignende og ble rett og slett redd min egen hund. 😢 ts Anonymkode: 83752...96b
Troyamin Skrevet 31. oktober 2023 #5 Skrevet 31. oktober 2023 Du får sikre deg bedre hvis du er redd for at hunden din skal slite seg eller at du mister den. I tillegg får du bruke munnkurv på hunden. Ta en MH og få en pekepinn på hvordan hundens reaksjonsmønster er. Og få hjelp av en dyktig hundetrener som er flink med hunder som viser aggresjon i slike situasjoner. Feks Kai Iversen (problemhund) , Roar Kjønstad (HBU,Nschk) eller Tom Furre (Hundesenter) 1 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå