Gå til innhold

Er man grinete fordi at man ikke feirer Halloween og ikke har godteri klar når unger kommer på døren?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Leste et innlegg på facebook, og det provoserte meg. Jeg antar at innlegget var for å provosere - noe jeg ble. Jeg har ingenting imot at andre feirer Halloween, men jeg har ingen interesse av Halloween selv, og jeg verken åpner døren hvis det ringer på eller gått til innkjøp av masse godteri. 

Kan ikke folk få feire sine ting og la være å delta på det de ikke vil uten å bli sett på surmaga?

Her er innlegget jeg så: 🎃☠️🦴Smeller de grinete naboene igjen døra når barna står å hyler knask eller knep? Er dem bittre over denne "lille" høytiden vi har i slutten av en mørk og kald mnd og nekter å punge ut goddis til barna?? Da tar dere turen til (adresse) 😬 For dette er far i husets største dag i året og ifjor var en brak suksess med hele 99!!!! Barn på døra som skremte og ble skremt, alle fikk goddis såklart 😁😁😁 selvom snøen ødelegger noen av planene mine for dekoret ute så stopper det ikke goddis posene å fly ut døra 🎃🎃 happy Halloween på tirsdag 31!! 😁😁 🎃☠️🦴

Anonymkode: dfb93...cce

• Liker 5
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ikke barn som går Halloween og kjøper ikke inn noe. Åpner ikke om noen ringer på.

Anonymkode: bc6b9...3e7

• Liker 6
  • Nyttig 10
Skrevet

Jeg tenker fint og omtenksomt tiltak fra denne fb brukeren.

Samtidig tenker jeg denne fb brukeren kunne gjort dette uten å tråkke på alle som ikke er med på å feire Halloween.

Jeg tenker at for noen er dette en morsom dag man feirer, og for andre så er man ikke så interessert i det. Jeg tenker begge deler er greit :) 

Selv feirer jeg ikke Halloween, går ikke til innkjøp av godteri. Men om jeg skulle få noen på døra så finner jeg alltids noe :) 

• Liker 10
  • Nyttig 3
Skrevet

Hvis det ikke gjelder deg, så er det vel bare å hoppe over det innlegget? Hvorfor provoserer innlegget deg? Blir du krenket på vegne av andre? Dessverre er det mange som er veldig negative til Halloween og slenger igjen døra. Og det er de som er de surmaga, ikke du.

• Liker 10
  • Nyttig 7
Skrevet

Ja.

Anonymkode: 93bff...5be

Skrevet

nei. vil helst ikke ha unger rennene ned dørene, ei heller bøssebærere, selgere og jehovas vitner.

• Liker 7
  • Nyttig 2
Skrevet

Man er litt grinete om man skal være en Karen og ødlegge denne lille gleden for barna ja. Nå er jeg ikke for konseptet, men når det først er en feiring så er det litt smålig ettersom dette er en stor ting for barna. La de nå ha denne dagen.

Anonymkode: 9b728...54e

• Liker 13
  • Nyttig 5
Skrevet

Jeg er student - jobber i matbutikk ved siden av fulltidsstudier, og studielånet alene ikke dekker utgiftene mine. Selv om jeg er glad i barn, prioriterer jeg likevel ikke godteri til naboungene i budsjettet, for jeg bor i boligfelt og det er masse, masse barn her. Den ene naboen snakket om at de hadde over hundre barn innom i løpet av fjoråret...

Så her slukkes alle utelys.. Tilgi meg, kjære foreldre og unger. 

Anonymkode: 8cf6a...012

• Liker 10
  • Hjerte 6
  • Nyttig 5
Skrevet

Kom igjen da, ts. Hvis du leser innlegget en gang til, så virker jo ikke intensjonen å være verken å provosere deg eller snakke ned noen andre. 

Slik jeg tolker teksten, så ønsker denne mannen besøk på døra, og annonserer det på en teatralsk måte, med en del skriftlige virkemidler for å understreke poenget sitt. Kanskje ikke tekstskriver av yrke, men han får jo frem poenget. Han vil ha besøk på døra, og han har forberedt seg godt. 

Snakk om å tolke alt i verste mening, og vri det om til å handle om deg selv. 

Kos deg med å ikke feire halloween, ts. Det er egentlig svært få som bryr seg om hva andre velger å gjøre. Skru av utelysene dersom du ikke vil ha forstyrrende pling plong på døra. 

Anonymkode: d7126...773

• Liker 6
  • Nyttig 3
Skrevet

Om jeg kan velge å droppe noe iløpet av året så dropper jeg glatt halloween.

Har et barn på 5 år og han er fornøyd med feiringen som er i bhg.

Kommer ikke til å nekte han å gå halloween den dagen han ønsker det. Har ikke kjøpt inn en dritt til årets halloween og kommer til å skru av alt av utelys og trekke ned rullegardina.

At jeg blir ansett som sur og bitter bryr jeg meg lite om. Det er så mye ellers i hverdagen som tar tid og energi og jeg orker ikke å stille opp 100% på absolutt alt som foregår hele tiden. 

Anonymkode: 2f2ea...2e5

• Liker 2
Skrevet

Det er vel hvordan du møter barna, heng en lapp på døra. Dem fleste er lært til og gå på dører med lykter med lys/gresskar og ligende. Slukk lysene og åpne ikke. Om du er grinete er det jo en ting. Men jeg er selv småbarnsmor, og er ikke sure på folk som ikke ferier Halloween. Jeg går med barna og passer på og ikke gå på dører vi ikke ser tydelig her er vi velkommene. Det er valgfritt og ferie og gi. Men mere dem som mener alt er tull og hele tidene skal si det, det er ikke alt jeg liker heller, men trenger jo ikke og ta fra andre gleden heller. 

• Liker 4
Skrevet

Jeg blir mer grinete av det dårlige språket og grammatikken til fyren som vil ha «hylende unger på døra, for goddis» .

Min pliktfeiring av Halloween er over, ungene er forbi «knask eller knep» alderen.

Anonymkode: 778f2...ed6

• Liker 12
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har ikke barn som går Halloween og kjøper ikke inn noe. Åpner ikke om noen ringer på.

Anonymkode: bc6b9...3e7

Signerer.

• Liker 1
Skrevet

Her har de som feirer halloween lykt, eller et halloween lys på trappa. Alle andre hus får være i fred.

Anonymkode: 7a710...8ca

• Liker 7
  • Nyttig 5
Skrevet

Skjønner ikke hvorfor du provoseres av det innlegget der, men ja gjør du det er du grinete 

Anonymkode: 4b1e2...497

• Liker 2
  • Nyttig 2
Skrevet

Blir ikke provosert av innlegget, men skrur av alt av lys, ja. Det pleier å bli respektert, men ikke alltid. Så akkurat der synes jeg foreldre kan ta en skikkelig prat med ungene sine.

Anonymkode: 100ed...aff

• Liker 8
Skrevet

Det er jo ingen høytid? Uansett så har vedkommende ingen grunn til å bli sur. Det er ikke verre enn å bare gå til steder hvor det er pyntet.

Anonymkode: f87ea...702

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Om jeg kan velge å droppe noe iløpet av året så dropper jeg glatt halloween.

Har et barn på 5 år og han er fornøyd med feiringen som er i bhg.

Kommer ikke til å nekte han å gå halloween den dagen han ønsker det. Har ikke kjøpt inn en dritt til årets halloween og kommer til å skru av alt av utelys og trekke ned rullegardina.

At jeg blir ansett som sur og bitter bryr jeg meg lite om. Det er så mye ellers i hverdagen som tar tid og energi og jeg orker ikke å stille opp 100% på absolutt alt som foregår hele tiden. 

Anonymkode: 2f2ea...2e5

Om du selv nekter å være med på det - så synes jeg faktisk du skal nekte ditt barn å gå rundt å tigge godteri. Det går ikke an å sende ungen ut, også ha lyset av hos seg selv. 

Men, tipper også du er en av dem som ikke deltar på dugnad. 

Anonymkode: 682d5...738

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 timer siden):

Leste et innlegg på facebook, og det provoserte meg. Jeg antar at innlegget var for å provosere - noe jeg ble. Jeg har ingenting imot at andre feirer Halloween, men jeg har ingen interesse av Halloween selv, og jeg verken åpner døren hvis det ringer på eller gått til innkjøp av masse godteri. 

Kan ikke folk få feire sine ting og la være å delta på det de ikke vil uten å bli sett på surmaga?

Her er innlegget jeg så: 🎃☠️🦴Smeller de grinete naboene igjen døra når barna står å hyler knask eller knep? Er dem bittre over denne "lille" høytiden vi har i slutten av en mørk og kald mnd og nekter å punge ut goddis til barna?? Da tar dere turen til (adresse) 😬 For dette er far i husets største dag i året og ifjor var en brak suksess med hele 99!!!! Barn på døra som skremte og ble skremt, alle fikk goddis såklart 😁😁😁 selvom snøen ødelegger noen av planene mine for dekoret ute så stopper det ikke goddis posene å fly ut døra 🎃🎃 happy Halloween på tirsdag 31!! 😁😁 🎃☠️🦴

Anonymkode: dfb93...cce

Det innlegget der var ikke for hovedsakelig å tråkke på de som ikke feirer haloween. Men for å skryte noe jævlig av seg selv, og fortelle verden hvor mye bedre de er enn resten av nabolaget

Anonymkode: 240cb...adc

• Liker 5
Skrevet

Jeg har kjærlighet og pepperkaker. Bilen er snødd ned så får ikke dratt noen steder. 

Anonymkode: eaf19...5ce

• Liker 1
  • Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...