AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #1 Skrevet 30. oktober 2023 Jeg opplever å ha mistet mine sosiale evner totalt. Før var jeg svært omgjengelig og kunne prate med alle og enhver, hadde liksom kontrollen sosialt. Skjønte konteksten og var den trygge i gruppa, den med innsikt og kunnskaper. Jeg klarte før å holde interessante samtaler med de aller fleste. Jeg følte meg godt likt og jeg fant andre interessant. Nå blir jeg fort klein, jeg kommer aldri på noe å snakke om, jeg opplever at andre ikke liker meg og jeg sliter med å interessere meg for andre. Hva har skjedd mellom nå og da? Jo, pandemien blant annet. Jeg har også fått meg en kjæreste under pandemien, og hn er veldig introvert - vi har derfor (til min fortvilelse) vært veldig mye hjemme siden vi ble sammen. Kan dette ha noe med saken å gjøre? Jeg syns uansett at det er rart å miste evner så fatalt som dette. Jeg er virkelig ikke meg selv lenger føler jeg. Hvordan kan jeg få tilbake mine sosiale evner? Jeg savner dem veldig mye. Anonymkode: 383df...c4f 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #2 Skrevet 30. oktober 2023 Du er nok ute av sosial trening pga pandemi hvor man måtte holde seg hjemme, og at du nå er i et forhold hvor dere er hjemme. Press deg selv til å komme deg ut blant folk, så blir det nok bedre 😀 Følg med på nyheter, så slipper du å se ut som et spørsmålstegn når andre diskuterer aktuelle ting. Anonymkode: 19589...2fd 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #3 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (42 minutter siden): Jeg opplever å ha mistet mine sosiale evner totalt. Før var jeg svært omgjengelig og kunne prate med alle og enhver, hadde liksom kontrollen sosialt. Skjønte konteksten og var den trygge i gruppa, den med innsikt og kunnskaper. Jeg klarte før å holde interessante samtaler med de aller fleste. Jeg følte meg godt likt og jeg fant andre interessant. Nå blir jeg fort klein, jeg kommer aldri på noe å snakke om, jeg opplever at andre ikke liker meg og jeg sliter med å interessere meg for andre. Hva har skjedd mellom nå og da? Jo, pandemien blant annet. Jeg har også fått meg en kjæreste under pandemien, og hn er veldig introvert - vi har derfor (til min fortvilelse) vært veldig mye hjemme siden vi ble sammen. Kan dette ha noe med saken å gjøre? Jeg syns uansett at det er rart å miste evner så fatalt som dette. Jeg er virkelig ikke meg selv lenger føler jeg. Hvordan kan jeg få tilbake mine sosiale evner? Jeg savner dem veldig mye. Anonymkode: 383df...c4f Ja, det har alt med saken å gjøre. Opplevde det samme etter å ha vært langtidssykemeldt. Nå er det bra igjen, jeg føler jeg kan håndtere de fleste sosiale situasjoner uten særlig anstrengelse. Det ordnet seg etter 1-2 år med sosial jobb. Anonymkode: 8a527...17a
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #4 Skrevet 31. oktober 2023 Jeg også. Men jeg tok igjen alt etter at Norge åpnet opp igjen. Liker å være sosial og takker aldri nei til invitasjoner…helt til jeg ble syk av covid i fjor. Jeg har enda ikke kommet meg og føler ikke meg helt selv enda. Og angsten er blitt helt ekstremt. Jeg stuptrøtt kl seks og legger meg i syv-åtte tiden og orker ikke å være sosial lengre. De få gangene jeg pusher meg til å være sosial og være oppe lenge, så ligger jeg syk dagen derpå (føler meg fyllesyk selv om jeg ikke har drukket alkohol). Anonymkode: d0aff...5ae
Fountaine Skrevet 31. oktober 2023 #5 Skrevet 31. oktober 2023 (endret) Det kan være en eller annen psykisk lidelse du har uten å vite om det. Endret 31. oktober 2023 av Fountaine
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #6 Skrevet 31. oktober 2023 Å være sosial er, som mye annet, lettere desto mer trening man har i det. Desto oftere du er sosial, desto lettere er det. Ferdighetene du hadde kommer nok fort tilbake igjen bare du kommer deg mer ut blant folk igjen. Anonymkode: 71861...e67
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #7 Skrevet 1. november 2023 Ville bare si at du ikke er alene om dette, TS. Jeg møtte så lite folk under pandemien at jeg fortsatt har problemer med det sosiale - som før kom helt naturlig. Jeg blir fortere sliten av å være sosial også, og behovet mitt for å være sosial har nesten forsvunnet helt... Anonymkode: 5f2ce...037
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå