Gå til innhold

Spørsmål i bli kjent fasen datingside

anonym78910

Anbefalte innlegg

Jeg får veldig ofte spørsmål om jeg har vert singel lenge? Er det vanlig å spørre om? Er så lei av å svare på det spørsmålet 😅 noen forslag for å snakke det bort på en høflig ok måte?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Høres ut som et ganske kjedelig spørsmål:) 

Er dette spørsmål 1-3?

Du kan spørre om de har tenkt lenge på det spørsmålet eller om hvor lenge de har vært kjedelige:)

Kan også spørre om det siste spørsmålet viser hvor kreative de er:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fjellmannover190 skrev (6 timer siden):

Høres ut som et ganske kjedelig spørsmål:) 

Er dette spørsmål 1-3?

Du kan spørre om de har tenkt lenge på det spørsmålet eller om hvor lenge de har vært kjedelige:)

Kan også spørre om det siste spørsmålet viser hvor kreative de er:)

Ja er et kjedelig spørsmål 🤷‍♀️ men sikkert mange som får det og blir stilt det ofte

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind

Det er jo et naturlig spørsmål. 

Også å spørre om tidligere forhold og alvorlighetsgrad. Kjæreste, samboer, gift? 

Hva skjedde og hvorfor fungerte det ikke? 

Hva lærte en av erfaringene og hva ser du etter nå?

Ønsker du barn/giftemål? Disse tingene avklarer mye mht om det i det hele tatt er noe vits i å gå videre. At en har samme mål om hva en ser etter i et forhold, verdier, moraler etc.

Hadde en del dates i sommer og mye ble avklart i chat før vi møttes.

Men også det at vi hadde fine samtaler som fløt der vi raskt følte vi kunne chatte åpent og ærlig.

Da vi møttes for kaffe var det så enkelt å prate fordi vi allerede hadde blitt litt kjent og kunne prate om andre ting. Og fant fort ut om det var mer enn vennskap kjemi over kaffe. Og kunne være ærlig om det etterpå at for min del føltes det som vennskap med de fleste.

Dater en nå på 6.uken og jeg vet det meste om han og større ting som har påvirket livet hans og han om meg. 

Kanskje det er fordi vi er i 40 årene at det er lettere å bare cut the crap? Gidder ikke å kaste bort tid på spill og være sjenert. Vi vet hva vi vil ha og hva vi ser etter i en potensiell partner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

WhisperingWind skrev (9 timer siden):

Det er jo et naturlig spørsmål. 

Også å spørre om tidligere forhold og alvorlighetsgrad. Kjæreste, samboer, gift? 

Hva skjedde og hvorfor fungerte det ikke? 

Hva lærte en av erfaringene og hva ser du etter nå?

Ønsker du barn/giftemål? Disse tingene avklarer mye mht om det i det hele tatt er noe vits i å gå videre. At en har samme mål om hva en ser etter i et forhold, verdier, moraler etc.

Hadde en del dates i sommer og mye ble avklart i chat før vi møttes.

Men også det at vi hadde fine samtaler som fløt der vi raskt følte vi kunne chatte åpent og ærlig.

Da vi møttes for kaffe var det så enkelt å prate fordi vi allerede hadde blitt litt kjent og kunne prate om andre ting. Og fant fort ut om det var mer enn vennskap kjemi over kaffe. Og kunne være ærlig om det etterpå at for min del føltes det som vennskap med de fleste.

Dater en nå på 6.uken og jeg vet det meste om han og større ting som har påvirket livet hans og han om meg. 

Kanskje det er fordi vi er i 40 årene at det er lettere å bare cut the crap? Gidder ikke å kaste bort tid på spill og være sjenert. Vi vet hva vi vil ha og hva vi ser etter i en potensiell partner.

Takk for svar det er helst de over 40 som spør 😊 ingen av de ønsker å ha kontakt lenger når jeg svarer ærlig, men fortsetter med det. Den rette vil jo ikke se på fortiden min som et problem 🤗 skulle bare ønske spørsmålet kom litt seinere så jeg fikk en sjangs å vise hvem jeg er. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

TS, hvor lenge har du vært singel da? Og hva er inntrykket ditt av grunnen til at de trekker seg? 

Jeg (mann) har også fått det spørsmålet og det virker som de blir skeptiske når de hører at jeg har vært singel snart 1,5 år etter et veldig langt samboerskap. Jeg er ikke sikker på om jeg skjønner greia.. 

Jeg synes mange har oppheng i overfladiske detaljer i stedet for å bli kjent med mennesket foran dem. 

Anonymkode: ebb62...6cd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest WhisperingWind
anonym78910 skrev (1 time siden):

Takk for svar det er helst de over 40 som spør 😊 ingen av de ønsker å ha kontakt lenger når jeg svarer ærlig, men fortsetter med det. Den rette vil jo ikke se på fortiden min som et problem 🤗 skulle bare ønske spørsmålet kom litt seinere så jeg fikk en sjangs å vise hvem jeg er. 

Like greit. Da var de ikke kompatibel med deg uansett 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har vært singel så dritlenge at jeg antar det er et megastort illrødt flagg for det fleste. Jeg anser det derfor som svært lite sannsynlig stuet hat nubbsjans i helvete om det spørsmålet er noe som stilles tidlig på datiside. Har nettopp registrert meg, sukk. 

Anonymkode: c4b81...09d

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker også at det er ett helt greit spørsmål. Er man på mange første dater så blir det vel gjerne mye av det samme? 

Vil tro mange har en del sånne generiske go to spørsmål for å bli bedre kjent og holde samtalen gående🤷‍♀️

Enig i at det ikke er ett spesielt spennende spørsmål da. 

Du må jo ikke svare i uker, år eller måneder? Kan jo si du har vert singel en stund, eventuelt legge til at du savner *insert passende personlig frase* og så umiddelbart stille ett nytt spørsmål som går på hva han ser etter/savner🤷‍♀️

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg var en av dem som stilte dette spørsmålet da jeg datet. Jeg holdt meg langt unna menn som akkurat var kommet ut av et veldig langt forhold. For meg var det avgjørende at de hadde vært alene minst et år, for disse mennene som dater like etter et brudd er oftest ikke klar for et nytt forhold og søker bekreftelse mer enn et forhold. 

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym78910 skrev (18 timer siden):

Jeg får veldig ofte spørsmål om jeg har vert singel lenge? Er det vanlig å spørre om? Er så lei av å svare på det spørsmålet 😅 noen forslag for å snakke det bort på en høflig ok måte?

Hei!

Har et forslag til svar. 

"Kjære,.....!😃

La oss sette av sånne spørsmål til senere tidspunkt. Det som var før er en historie, og nå bør vi helst konsentrere oss om vår fremtid, som kan være både interessant og spennende,og forhåpentligvis langsgående.  😃"

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo "svare" med å stille spørsmål, feks ; i minutter/dager/måneder eller år, og hva er lykketallet ditt?

Det er jo et naturlig spørsmål egentlig, men samtidig er det jo litt vel "down to business"-holdning også (spesielt om det er såååå viktig som du hentyder ) ...  ... Hva får deg til å tro at det er svaret ditt som gjør at ingen vil ha videre kontakt, forresten? Og om det faktisk er tilfellet - så er det vel ikke så farlig. Neppe noen du passet sammen med uansett...  

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker 42 skrev (2 timer siden):

Du kan jo "svare" med å stille spørsmål, feks ; i minutter/dager/måneder eller år, og hva er lykketallet ditt?

Det er jo et naturlig spørsmål egentlig, men samtidig er det jo litt vel "down to business"-holdning også (spesielt om det er såååå viktig som du hentyder ) ...  ... Hva får deg til å tro at det er svaret ditt som gjør at ingen vil ha videre kontakt, forresten? Og om det faktisk er tilfellet - så er det vel ikke så farlig. Neppe noen du passet sammen med uansett...  

ja enig vi hadde nok ikke passet sammen uansett. Når spørsmålet er stilt og jeg svarer så må jeg være ærlig for uansett kommer det frem før eller seinere. Det er nok ikke tallet som skremmer, men sist jeg var i et forhold var for 14 år siden. Så kommer det oppfølging spørsmål og da er det litt tidlig å forklare at det var et dårlig forhold. Jeg har gått til psykolog og bearbeidet ting fra barndommen som gjorde at jeg valgte feil partner i voksen alder. Jeg har aldri vert i et normalt forhold 🤷‍♀️ alt for tidlig å dele alt det private. Så har jeg møtt en person som jeg likte på en dating side, vi møttes men det ble aldri noe seriøst. Tenkte bare lufte litt tanker her hva andre tenker om slike spørsmål. Jeg blir litt stresset av det men må kanskje bare lære meg å puste med magen 😉

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ESFP skrev (3 timer siden):

Jeg var en av dem som stilte dette spørsmålet da jeg datet. Jeg holdt meg langt unna menn som akkurat var kommet ut av et veldig langt forhold. For meg var det avgjørende at de hadde vært alene minst et år, for disse mennene som dater like etter et brudd er oftest ikke klar for et nytt forhold og søker bekreftelse mer enn et forhold. 

Et godt poeng 😊

Lenke til kommentar
Del på andre sider

anonym78910 skrev (1 minutt siden):

ja enig vi hadde nok ikke passet sammen uansett. Når spørsmålet er stilt og jeg svarer så må jeg være ærlig for uansett kommer det frem før eller seinere. Det er nok ikke tallet som skremmer, men sist jeg var i et forhold var for 14 år siden. Så kommer det oppfølging spørsmål og da er det litt tidlig å forklare at det var et dårlig forhold. Jeg har gått til psykolog og bearbeidet ting fra barndommen som gjorde at jeg valgte feil partner i voksen alder. Jeg har aldri vert i et normalt forhold 🤷‍♀️ alt for tidlig å dele alt det private. Så har jeg møtt en person som jeg likte på en dating side, vi møttes men det ble aldri noe seriøst. Tenkte bare lufte litt tanker her hva andre tenker om slike spørsmål. Jeg blir litt stresset av det men må kanskje bare lære meg å puste med magen 😉

Mye bedre å være ærlig, men jeg skjønner samtidig  at det kan være litt vrient/stress også -  og spesielt dersom det føles for personlig, og det ikke er noe du har spesielt lyst til å snakke om tidlig i en "bli kjent"-fase.. 

Puste med magen er vel noe ABSOLUTT alle burde bli bedre på i disse dager - så det er nok ikke noe dårlig egenskap å sikte på å bli bedre på selv heller. 

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Jeg har vært singel så dritlenge at jeg antar det er et megastort illrødt flagg for det fleste. Jeg anser det derfor som svært lite sannsynlig stuet hat nubbsjans i helvete om det spørsmålet er noe som stilles tidlig på datiside. Har nettopp registrert meg, sukk. 

Anonymkode: c4b81...09d

Da går vi for løsningen over her som ElderMillenian skriver. vi opplyser ikke hvor mange år, men sier heller at det er en stund siden og hva vi savner ser etter. Det ordner seg nok for oss begge 🤗

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (13 timer siden):

TS, hvor lenge har du vært singel da? Og hva er inntrykket ditt av grunnen til at de trekker seg? 

Jeg (mann) har også fått det spørsmålet og det virker som de blir skeptiske når de hører at jeg har vært singel snart 1,5 år etter et veldig langt samboerskap. Jeg er ikke sikker på om jeg skjønner greia.. 

Jeg synes mange har oppheng i overfladiske detaljer i stedet for å bli kjent med mennesket foran dem. 

Anonymkode: ebb62...6cd

14 år med en liten flørt etter jeg startet å date for ca to år siden. Har fått litt gode innspill her nå, pluss jeg forstår litt mer hvorfor de spør og at det er vanlig. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tenker at der ikke passer å spørre om på nett. Alt med ekser og tidligere forhold også. Kan vente med til man evt begynner å date 

Anonymkode: 707c6...c8e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...