Gå til innhold

Hva skjedde med megler på visningen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi var på visning i dag, og jeg skjønner ikke hva som skjedde. Vi har vært på mange visninger oppover årene, og dette her var helt rart.

Fra det øyeblikket vi ankom visning unngikk megleren oss. Vi prøvde å føre samtale med ham, men han unngikk oss. Spurte oss ingen spørsmål, var ikke interesert når vi prøvde å kommunisere.

Det toppa seg med at han låste huset og kjørte avgårde mens vi fortsatt var der (vi hadde gått utenfor en tur for å se rundt huset, og da forsvant han med en gang). Selv om det var over 20min igjen av den annonserte visningen!

Det var ett annet par der også, dem kom litt før oss og gikk derfor litt før oss. Dem undersøkte heller ikke bygget, bare kikket fort i hvert rom. Vi gikk og kikket på ting som takstmann hadde påpekt i takstraport.

Mannen min er byggingeniør, så det var naturlig for oss å undersøke sprekk i grunnmur m.m som var nevnt i takstraporten. Vi lagde ikke noe nummer utav det, men gikk og kikket. Noe som burde være ganske normalt om man vurderer å kjøpe noe til flere millioner? Men det virket nesten som om megleren syntes dette var ugreit? Vi hadde bare vært der totalt 15min når han stakk.

Uansett begynte den avvikende oppførselen med en gang vi kom.

Vi har finansiering, vi er seriøse og vurderer huset helt seriøst. Ikke noe sånn at vi kaster bort tida hans. 

Jeg er bare en smule satt ut. Vil han ikke selge? Er dette blitt normalt? Ikke får man prospekt lengre (ikke alle som liker å sitte å glo på en skjerm når dem vurderer ett hus), og ikke vil meglerene snakke med deg lengre?

Anonymkode: 04a5a...386

• Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde tenkt at han ble dårlig, eller fikk noen dårlige nyheter. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Han hadde vel planer da. 

Anonymkode: ae9ff...58c

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Vi var på visning i dag, og jeg skjønner ikke hva som skjedde. Vi har vært på mange visninger oppover årene, og dette her var helt rart.

Fra det øyeblikket vi ankom visning unngikk megleren oss. Vi prøvde å føre samtale med ham, men han unngikk oss. Spurte oss ingen spørsmål, var ikke interesert når vi prøvde å kommunisere.

Det toppa seg med at han låste huset og kjørte avgårde mens vi fortsatt var der (vi hadde gått utenfor en tur for å se rundt huset, og da forsvant han med en gang). Selv om det var over 20min igjen av den annonserte visningen!

Det var ett annet par der også, dem kom litt før oss og gikk derfor litt før oss. Dem undersøkte heller ikke bygget, bare kikket fort i hvert rom. Vi gikk og kikket på ting som takstmann hadde påpekt i takstraport.

Mannen min er byggingeniør, så det var naturlig for oss å undersøke sprekk i grunnmur m.m som var nevnt i takstraporten. Vi lagde ikke noe nummer utav det, men gikk og kikket. Noe som burde være ganske normalt om man vurderer å kjøpe noe til flere millioner? Men det virket nesten som om megleren syntes dette var ugreit? Vi hadde bare vært der totalt 15min når han stakk.

Uansett begynte den avvikende oppførselen med en gang vi kom.

Vi har finansiering, vi er seriøse og vurderer huset helt seriøst. Ikke noe sånn at vi kaster bort tida hans. 

Jeg er bare en smule satt ut. Vil han ikke selge? Er dette blitt normalt? Ikke får man prospekt lengre (ikke alle som liker å sitte å glo på en skjerm når dem vurderer ett hus), og ikke vil meglerene snakke med deg lengre?

Vil tippe at han har fått en tlf om noe personlig som har skjedd og han trodde dere hadde gått.

Ellers så kanskje han fikk magetrøbbel og var for flau til å si det?😅

Tror ikke dere trenger å ta det personlig.

Anonymkode: 02d0d...049

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Her er det muligheter!

Dårlig megler = mulighet for et skikkelig skambud!

Anonymkode: 9beb9...e3a

• Liker 3
  • Nyttig 2
Skrevet

Høres merkelig ut. Jeg ville ha ringt megler og spurt om mulighet for privat visning fordi dere ikke ble ferdige før megleren stakk. Hvis dere får nei til privat visning ville jeg ha styrt unna det meglerfirmaet i framtida (og gjerne forklart at de nå sannsynligvis gikk glipp av et salg).

Anonymkode: 0e989...999

• Liker 2
Skrevet

Ring han og spørr? Si fra om at dere var interesserte men ikke fikk svar på ting og at han faktisk stakk før dere var ferdige. 
Har han ikke noe fornuftig å komme med så kan dere vurdere å gå videre med saken til meglerfirmaet eller selger av boligen.

Anonymkode: a3adc...b1f

• Liker 2
Skrevet

Jeg hadde ringt og bedt om ny visning siden han bare forsvant!

Anonymkode: 68712...631

• Liker 2
Skrevet

Veldig spesielt, aldri opplevd. 

Anonymkode: 31f49...80b

• Liker 1
Skrevet

Hva er hensikten med innlegget, ts? Hvordan skal folk på kg kunne vite hva som skjedde? 
Du får heller ringe megler og spørre, og be om ny visning. 

Anonymkode: fdbae...a5b

• Liker 5
  • Nyttig 3
Skrevet
23 minutter siden, AnonymBruker said:

Hva er hensikten med innlegget, ts? Hvordan skal folk på kg kunne vite hva som skjedde? 
Du får heller ringe megler og spørre, og be om ny visning. 

Anonymkode: fdbae...a5b

Hensikten var å få innspill på hva som kan ha skjedd, fordi jeg var satt ut av opplevelsen og ikke visste helt hva jeg skulle tenke/tro. Nå har jeg fått masse fine innspill og forslag, noe som absolutt hjelper på hvordan jeg håndterer dette videre.

Av og til trenger man litt innspill utenfra. Ingen her kan si sikkert hva som skjedde, men å høre flere tanker har hjulpet meg til å komme ut av sporet «hva hadde han imot meg».

TS

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (23 minutter siden):

og til trenger man litt innspill utenfra. Ingen her kan si sikkert hva som skjedde, men å høre flere tanker har hjulpet meg til å komme ut av sporet «hva hadde han imot meg».

Hvorfor i alle dager skulle han hatt noe mot deg? Hvis du er voksen nok til å kjøpe hus, er du moden nok til å innse at folk er opptatt med sine egne liv, ikke å gå rundt å mene noe spesielt om deg (eller andre). 

Anonymkode: 87fcd...e33

• Liker 3
Skrevet

Hvordan i huleste, heiteste skal vi på et nettforum _ vite _ det?

Anonymkode: fbaa3...387

• Liker 4
Skrevet

Ring megler og hør, spør om ny visning?

Skrevet

Er det ikke bare å ringe megler og spørre "HEI VIL DERE SELGE HUSET ELLER IKKE???!?!?!?!" 

Anonymkode: 400aa...f42

• Liker 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...