Gå til innhold

Gravidvennlig deodorant, kremer, kosmetikk osv.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg lurer på hva dere andre gravide bruker av kosmetikk, kremer og dusjsåper som faktisk gir fukt til huden og som er uten skadelige stoffer? Har kjøpt et par ansiktskremer fra Änglamark men føler ikke de gir så mye fukt. Kan jeg bruke snegleslim som gravid?

Ser også etter en deodorant som funker, som ikke inneholder aluminium, parfyme eller alkohol.

Har byttet vaskepulver til Blenda sensitive.

Noe annet jeg burde tenke på?

Anonymkode: 5c05a...383

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hjelpes..

Anonymkode: 9171a...e86

• Liker 8
Skrevet

Jeg bruker det som jeg ellers også bruke. Helt vanlig deo, sjampo, dusjsåpe og body lotion.

Anonymkode: 1f6e1...330

• Liker 5
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg lurer på hva dere andre gravide bruker av kosmetikk, kremer og dusjsåper som faktisk gir fukt til huden og som er uten skadelige stoffer? Har kjøpt et par ansiktskremer fra Änglamark men føler ikke de gir så mye fukt. Kan jeg bruke snegleslim som gravid?

Ser også etter en deodorant som funker, som ikke inneholder aluminium, parfyme eller alkohol.

Du burde tenke på å stresse mindre og leve mer normalt 🤣

Anonymkode: 8060a...c12

• Liker 8
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Seriøst, skjerp deg.

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Deo uten aluminium og parfyme vil ikke fungere, fordi det må ha aluminium for å være antiperspirant og ha parfyme for å dekke over svettelukt.

Jeg bruker bare alt det samme jeg alltid har brukt. Men hudkrem tenker jeg jo uansett er best uten masse greier i. Type apo base eller spenol vil nok gjøre susen 😊

Angående det siste spørsmålet: Jeg har bestemt meg for å ta det lutt kuli og ikke stresse alt for mye med ting og tang. Legen sa at de foreldrene som ikke snur oppned på livet i graviditeten får de sunneste babyene. Så jeg holder meg stort sett til en sunn og næringsrik kost, holder meg unna alkohol, tobakk og rått kjøtt lar det stå til 😊

Anonymkode: 350c2...d3a

• Liker 3
Skrevet

Det viktigste er å holde seg unna retinol, så kommer du langt. Jeg hadde egentlig tenkt å holde meg til svanemerket, men synes utvalget er litt for dårlig. Har nå kjøpt flere REN produkter og gleder meg til å prøve de (men svir for lommeboka). 

Fant en bra liste over trygge produkter her https://www.15minutebeauty.com/pregnancy-skin-care-guide

Bruker Nuud deodorant.

Anonymkode: 556d2...6c6

• Nyttig 1
Skrevet

Eg like godt Vossabia sine produkt, særlig sjampoen, men og ringblomstkremen og kroppskremen. Håret mitt treng ikkje balsam når eg bruke den sjampoen. Dusjsåpa er og god. Koster litt, men virkelig gode, sunne produkt, plukka og laga av eigaren. Støtte deg fullt ut, veldig lurt å tenka øve ka ein smøre på huden.

Ærlig by Walle er og veldig bra, der har eg brukt leppebalm med peppermynte.  Merket Rein har og bra dusjolje, den e litt rimeligere enn Vossabia, eg har brukt den med sitronlukt. 

Anonymkode: 32ff0...a44

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Hva med å starte med svanemerkede deo/såper/kremer? Vanskelig nok det dessverre..

Anonymkode: 35e2c...d99

Skrevet

Snegleslim bør man aldri bruke. Gravid eller ikke gravid. 

Anonymkode: 03983...d90

Skrevet

Dere som ber meg skjerpe meg har kanskje aldri hørt om coctaineffekten?

Vet dere ikke at norske barn har veldig mange miljøgifter i kroppen?

Det er veldig enkle grep man kan ta for å gi babyen de beste forutsetninger i livet. Jeg ønsker ikke å utsette barnet mitt for unødvendige kjemikalier og uhumskheter, det er ikke å være hysterisk. Skulle ønske flere tok det seriøst, så hadde man kanskje unngått mange diagnoser man ser at mange norske barn har. 

Synes dere det er hysterisk å slutte å røyke og drikke alkohol også? Eller følge andre helseråd for gravide?

• Liker 6
  • Nyttig 9
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Dere som ber meg skjerpe meg har kanskje aldri hørt om coctaineffekten?

Vet dere ikke at norske barn har veldig mange miljøgifter i kroppen?

Det er veldig enkle grep man kan ta for å gi babyen de beste forutsetninger i livet. Jeg ønsker ikke å utsette barnet mitt for unødvendige kjemikalier og uhumskheter, det er ikke å være hysterisk. Skulle ønske flere tok det seriøst, så hadde man kanskje unngått mange diagnoser man ser at mange norske barn har. 

Synes dere det er hysterisk å slutte å røyke og drikke alkohol også? Eller følge andre helseråd for gravide?

Oh boy… dette mammalivet kommer til å bli hardt for deg. Jeg gleder meg allerede til å høre hva du har tenkt å fôre ungen med. 

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Oh boy… dette mammalivet kommer til å bli hardt for deg. Jeg gleder meg allerede til å høre hva du har tenkt å fôre ungen med. 

Nei det blir det ikke, ellers takk.

Jeg lager all mat fra bunnen, så det trenger du ikke tenke på. Eller var det kanskje akkurat det du tenkte å ta meg på? 😅

• Liker 2
  • Hjerte 1
  • Nyttig 4
Skrevet

Kan anbefale deodorant fra Wild. Til ansikt har jeg egentlig kuttet de fleste produkter (slik som retinol, syrer og «aktive» ingredienser), men bruker snail mucin og Cicaplast Baume B5 for fukt.

Til kroppen bruker jeg Maria Nila Lovely Mother olje etter dusj/bad. Liker også Weleda sine produkter og bruker stretchmark oil (vet strekkmerker er genetisk, men syns den føles digg) på magen og canoderm fuktighetskrem fra apoteket til resten av kroppen.

Skrevet

Tusen takk for mamge supre tips! ❤️

Skal sjekke ut det dere har kommet med av forslag. Godt å høre fra folk med erfaring, det er jo en jungel der ute.

Skrevet

Jeg bruker bare Maria Åkerberg hudpleie/kremer og saltdeo/krystalldeo. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Nei det blir det ikke, ellers takk.

Jeg lager all mat fra bunnen, så det trenger du ikke tenke på. Eller var det kanskje akkurat det du tenkte å ta meg på? 😅

Bare ha et åpent sinn. Noen babyer må ha MME, noen babyer foretrekker kjøpegrøt, noen babyer er veldig krevende å gjør at du ikke makter å stå å lage mat fra bunnen hver eneste dag. Når barnet starter i barnehagen blir det gjerne introdusert for både det ene og det andre. 

Du kan legge til rette for mye, men du kan ikke styre alt. Alle babyer og barn er forskjellig. Her måtte vi gi 3 runder med antibiotika før ungen var 2 år, har allergier så har måtte bruke både MME og plantebaserte alternativer i mat. Barnehagen serverer butikk-brød, pålegg fra tube og hvetebakst😅 Fikk til og med godteri og pepperkaker (fra butikk) av nissen i barnehagen. Slapp av, det går bra. 

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 minutter siden):

Bare ha et åpent sinn. Noen babyer må ha MME, noen babyer foretrekker kjøpegrøt, noen babyer er veldig krevende å gjør at du ikke makter å stå å lage mat fra bunnen hver eneste dag. Når barnet starter i barnehagen blir det gjerne introdusert for både det ene og det andre. 

Du kan legge til rette for mye, men du kan ikke styre alt. Alle babyer og barn er forskjellig. Her måtte vi gi 3 runder med antibiotika før ungen var 2 år, har allergier så har måtte bruke både MME og plantebaserte alternativer i mat. Barnehagen serverer butikk-brød, pålegg fra tube og hvetebakst😅 Fikk til og med godteri og pepperkaker (fra butikk) av nissen i barnehagen. Slapp av, det går bra. 

Jeg vet alt dette, det viktigste er å prøve å gjøre det beste man kan og ikke gi opp før man har prøvd.

Tenk at det skal være så stor motstand mot å bytte hudkrem og deodorant, når man VET det er mye slikt som inneholder direkte skadelige stoffer. Lista er virkelig lav for enkelte i forhold til hva de prøver eller ikke prøver å optimalisere. Det tar noen minutter å lage et innlegg her og sjekke opp i tipsene jeg får, det er vel verdt det hvis det gjør forholdene bedre for babyen i magen.

Hva som skjer senere håndterer jeg senere, men akkurat nå koster det meg ikke en kalori å optimalisere der jeg kan. Å bytte krem liksom, burde vært en selvfølge for alle spør du meg.

• Liker 2
  • Nyttig 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Deo uten aluminium og parfyme vil ikke fungere, fordi det må ha aluminium for å være antiperspirant og ha parfyme for å dekke over svettelukt.

Jeg bruker bare alt det samme jeg alltid har brukt. Men hudkrem tenker jeg jo uansett er best uten masse greier i. Type apo base eller spenol vil nok gjøre susen 😊

Angående det siste spørsmålet: Jeg har bestemt meg for å ta det lutt kuli og ikke stresse alt for mye med ting og tang. Legen sa at de foreldrene som ikke snur oppned på livet i graviditeten får de sunneste babyene. Så jeg holder meg stort sett til en sunn og næringsrik kost, holder meg unna alkohol, tobakk og rått kjøtt lar det stå til 😊

Anonymkode: 350c2...d3a

Jeg bruker deo uten aluminium og det funker helt fint selv i en aktiv jobb og med trening 

Anonymkode: 1e774...3f4

• Liker 1
  • Nyttig 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (29 minutter siden):

Jeg bruker deo uten aluminium og det funker helt fint selv i en aktiv jobb og med trening 

Anonymkode: 1e774...3f4

Hvilken? 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...