Gå til innhold

Kaloriforbrenning, smartklokke kontra kalkulatorer

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Smartklokka mi (Samsung Galaxy) påstår nå at jeg har forbrent 1800-og-noen kalorier i dag. 

I følge NHI sin kalkulator har jeg en hvileforbrenning (med min høyde og vekt) som sengeliggende/rullestolbruker på 1698 kalorier. 

Jeg har riktignok ikke vært på jobb i dag, jeg er syk og har bare gått knappe 5500 skritt, men hva av dette er riktig, erfaringsvis?

Prøver å gå ned i vekt, har BMI på 34, har gått ned fra 40. Men dette med kaloritelling/oversikt gjør meg forvirret....

Anonymkode: 75c5b...b7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Smartklokka mi (Samsung Galaxy) påstår nå at jeg har forbrent 1800-og-noen kalorier i dag. 

I følge NHI sin kalkulator har jeg en hvileforbrenning (med min høyde og vekt) som sengeliggende/rullestolbruker på 1698 kalorier. 

Jeg har riktignok ikke vært på jobb i dag, jeg er syk og har bare gått knappe 5500 skritt, men hva av dette er riktig, erfaringsvis?

Prøver å gå ned i vekt, har BMI på 34, har gått ned fra 40. Men dette med kaloritelling/oversikt gjør meg forvirret....

Anonymkode: 75c5b...b7c

Hvis disse 5500 skrittene kostet drøyt 100 kalorier så er jo klokka og kalkulatoren helt enige.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er enorm variasjon, og ein kan aldri stole på verken klokke eller kalkulator. Eg ligg langt over kva min Garmin påstår forbrenninga mi er. Logg det du spis, vei deg kvar dag og sjå trenden over tid (typ to veker). Enkelte apper kan hjelpe, men eit googlesøk vil og føre deg til excelark som held eit løpende estimat på forbrenninga di utifrå matinntak og trendvekt. Generelt sett er det ikkje naudsynt med nøyaktig estimat uansett, men om du er nysgjerrig på forbrenninga di skader det ikkje å prøve.

Endret av aazy
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...