Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det står jo at man skal teste hårfargen på armen for eksempel for å sjekke for allergi. Jeg har aldri gjort dette og det har gått fint. Men lest noen artikler i det siste som får meg til å revurdere for man kan plutselig få allergisk reaksjon selvom du har farget håret i mange år. 
Så til spørsmålet mitt. Hvordan fungerer dette i praksis? Smører man på et sted på armen, lar det være i en halvtime så vasker det av og venter å ser? Og blir ikke hårfargen ødelagt hvis den skal stå sånn i 48 timer dør du bruker den? 
Dette er sikkert dumme spørsmål men jeg har ikke peiling så da må jeg spørre. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du tar bare litt fra tuben og litt vannstoff og smører på armen. Du blander ikke hele greia for da blir den ødelagt. 

Anonymkode: b8b25...749

Skrevet
strokenfroken skrev (22 timer siden):

Det står jo at man skal teste hårfargen på armen for eksempel for å sjekke for allergi. Jeg har aldri gjort dette og det har gått fint. Men lest noen artikler i det siste som får meg til å revurdere for man kan plutselig få allergisk reaksjon selvom du har farget håret i mange år. 
Så til spørsmålet mitt. Hvordan fungerer dette i praksis? Smører man på et sted på armen, lar det være i en halvtime så vasker det av og venter å ser? Og blir ikke hårfargen ødelagt hvis den skal stå sånn i 48 timer dør du bruker den? 
Dette er sikkert dumme spørsmål men jeg har ikke peiling så da må jeg spørre. 

Du tar fra den tuben som er markert - du skal ikke blande. 

Jeg gjør som anvist, og venter 48 timer.

Allergi kan likevel oppstå flere dager etter, og test er ingen garanti selvsagt.

Men å gå fra null reaksjon til alvorlig skal vel være svært sjeldent. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...