strokenfroken Skrevet 30. oktober 2023 #1 Skrevet 30. oktober 2023 Det står jo at man skal teste hårfargen på armen for eksempel for å sjekke for allergi. Jeg har aldri gjort dette og det har gått fint. Men lest noen artikler i det siste som får meg til å revurdere for man kan plutselig få allergisk reaksjon selvom du har farget håret i mange år. Så til spørsmålet mitt. Hvordan fungerer dette i praksis? Smører man på et sted på armen, lar det være i en halvtime så vasker det av og venter å ser? Og blir ikke hårfargen ødelagt hvis den skal stå sånn i 48 timer dør du bruker den? Dette er sikkert dumme spørsmål men jeg har ikke peiling så da må jeg spørre.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #2 Skrevet 30. oktober 2023 Du tar bare litt fra tuben og litt vannstoff og smører på armen. Du blander ikke hele greia for da blir den ødelagt. Anonymkode: b8b25...749
AprilLudgate Skrevet 31. oktober 2023 #3 Skrevet 31. oktober 2023 strokenfroken skrev (22 timer siden): Det står jo at man skal teste hårfargen på armen for eksempel for å sjekke for allergi. Jeg har aldri gjort dette og det har gått fint. Men lest noen artikler i det siste som får meg til å revurdere for man kan plutselig få allergisk reaksjon selvom du har farget håret i mange år. Så til spørsmålet mitt. Hvordan fungerer dette i praksis? Smører man på et sted på armen, lar det være i en halvtime så vasker det av og venter å ser? Og blir ikke hårfargen ødelagt hvis den skal stå sånn i 48 timer dør du bruker den? Dette er sikkert dumme spørsmål men jeg har ikke peiling så da må jeg spørre. Du tar fra den tuben som er markert - du skal ikke blande. Jeg gjør som anvist, og venter 48 timer. Allergi kan likevel oppstå flere dager etter, og test er ingen garanti selvsagt. Men å gå fra null reaksjon til alvorlig skal vel være svært sjeldent.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå