AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #1 Del Skrevet 30. oktober 2023 Vi er en familie på 4. 2 barn og 2 voksne og vil ha oss en tur til Phuket/Krabi sør Thailand området. Jeg har sett at ving har fine direkte ruter til Phuket, men det er jo helt sykt bare minst 40 000kr for oss fire T/R også skal man ha hotell i tillegg på 20 000kr minst for 2 uker. Vi er ikke villig til mellomlanding grunnet et lite barn og mye stress. Vil helst ikke betale over 60 000kr for oss fire i 2 uker. Har dere noen andre tips? Anonymkode: cd4b4...9ac Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #2 Del Skrevet 30. oktober 2023 Flyreiser har blitt dyrere etter covid. Men helt ærlig: Det er ikke dyrt med 40 000 t/r for fire personer til Thailand. Det er 5000kr per pers hver vei. Det er LANGT. Barnebilletter koster nesten like mye som voksenbillett, med mindre barnet er under 2 år. Og å ha baby på fanget på en så lang reise, det ønsker du ikke, så i praksis må man betale barnebillett likevel. Man må regne med å betale minst 60k for fire personer, to uker i Thailand. Det er min ærlige mening. Blir det for dyrt, må du heller satse på Kanariøyene. Anonymkode: b271e...7c5 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #3 Del Skrevet 30. oktober 2023 Synes faktisk dere slipper billig unna. 🤣 Vi har tre barn, reiser fra annen flyplass enn Oslo. Prøvde en tilfeldig dato i januar (dvs ikke populær dato, som over jul). Billigste alternativ for oss for to uker var 142 000. 🤣 Anonymkode: b271e...7c5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #4 Del Skrevet 30. oktober 2023 40.000 kr var ikke dyrt. sist jeg sjekket måtte jeg ut med 65.000 kr. Det dere kan spare litt på er å leie eks via airbnb, Wotif eller agoda. Men alt har blitt dyrere. Er det chaterpakka dere vil ha, så koster det folk er villig til å betale for den. Anonymkode: 7ce84...d8f 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #5 Del Skrevet 30. oktober 2023 Altså, 2 uker Middelhavscharter i juli med All Inclusive koster 80-100 k. Hva forventer du til Thailand??? Anonymkode: 70924...364 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #6 Del Skrevet 31. oktober 2023 Det er ikke Thailand som har blitt dyrt i tilfellet du skisserer. Selv om prisnivået på overnatting på typiske turiststeder har gått opp de siste årene – og det har det naturlig nok gjort over hele verden – så er Thailand fremdeles et rimelig sted å feriere når du først har kommet deg dit. Kronekursen gjør jo heller ikke underverker for feriebudsjettet. Nei, det som gjør feireturen deres dyr, er knyttet til flyprisene. Her er det en kombinasjon av generell og naturlig prisoppgang, økte drivstoffutgifter og ikke minst svært endret konkurransesituasjon. Det at både Thai og Norwegian har kuttet rutene fra Norge til Thailand betyr selvsagt mye. At Norse nå har dukket opp hjelper ikke voldsomt. Jeg husker første gang vi besøkte Thailand, på tidlig 90-tall, så betalte vi 5500 kr t/r (jada, det var mer penger den gang enn i dag, men dog). De siste 5-6 årene før covid betalte vi normalt 4500- 6000 kr t/r for våre turer hvert år til Bangkok. Laveste vi noen gang betalte var vel 3500, med det var helt utenom det vanlige. Vinteren som var tror jeg vi betalte i underkant av 12', og når vi nå skal bestille billetter seg jeg at vi må regne med 12' – selv om jeg hørte at ungene snappet til seg noen billetter for 8', som de mente var et kupp (dessverre). Nye tider, nye priser. 😕 Anonymkode: 9db20...a5a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #7 Del Skrevet 31. oktober 2023 Det er ikke så dyrt. Flyr dit for 8000 selv snart, men hadde 100% fleksibilitet på datoer og valgte det aller billigste innenfor to måneder. Kronekursen er skikkelig dårlig, derfor blir alt av overnatting og sånn også dyrere. Det går an å bo billigere en 20 000 da, men det spørs jo hva dere ønsker. Om alt absolutt må være charter og man ikke vil gjøre research selv, så koster det jo en del. Anonymkode: 567e9...6ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #8 Del Skrevet 31. oktober 2023 Det er dyrt fordi det er flere enn nordmenn som ønsker seg bort fra mørke og kulde 😅 Anonymkode: 8184f...b85 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #9 Del Skrevet 31. oktober 2023 Det var jo ikke dyrt for fire stk. Vi er to stk og skal til Thailand to uker i desember og mars. Betaler 60.000kr for fly og opphold for to stk hver tur(en av de chartertur, andre er melkerute med lange mellomlandinger). Skal sies at den i desember havner i juleferien da, blir jo ekstra dyrt da. Anonymkode: cb854...c5b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #10 Del Skrevet 31. oktober 2023 29 minutter siden, AnonymBruker said: Det var jo ikke dyrt for fire stk. Vi er to stk og skal til Thailand to uker i desember og mars. Betaler 60.000kr for fly og opphold for to stk hver tur(en av de chartertur, andre er melkerute med lange mellomlandinger). Skal sies at den i desember havner i juleferien da, blir jo ekstra dyrt da. Anonymkode: cb854...c5b Vi betaler 26 000 for fly og opphold i to uker for to personer i mars 😅 Og vi bor ganske fint Anonymkode: 567e9...6ba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bigote Skrevet 1. november 2023 #11 Del Skrevet 1. november 2023 (endret) On 10/30/2023 at 1:24 PM, AnonymBruker said: Vi er en familie på 4. 2 barn og 2 voksne og vil ha oss en tur til Phuket/Krabi sør Thailand området. Jeg har sett at ving har fine direkte ruter til Phuket, men det er jo helt sykt bare minst 40 000kr for oss fire T/R også skal man ha hotell i tillegg på 20 000kr minst for 2 uker. Vi er ikke villig til mellomlanding grunnet et lite barn og mye stress. Vil helst ikke betale over 60 000kr for oss fire i 2 uker. Har dere noen andre tips? Anonymkode: cd4b4...9ac Dropp Ving og organiser reisen deres selv. Dette er virkelig ikke komplisert og dere sparer mye penger. Dessverre taper dere veldig mye på å ikke mellomlande i noen timer. Rundt 20 000 kr tur/retur, og dere forholder dere til et flyselskap. Dette søkte jeg opp på et tilfeldig 14 dagers opphold i desember. Hadde fint klart å presse totalprisen under 30 000 for fire uten noe problem i ditt tilfelle. Hoteller klint intill de mest populære turiststrendene måtte ofres uten at komforten tok mer skade utover dette. Hoteller på Rayley beach blir rundt 20 000 kr uansett med basseng og moro for barna. Helt grei pris etter min mening. Endret 1. november 2023 av Bigote Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Johan Stu Skrevet 2. november 2023 #12 Del Skrevet 2. november 2023 (endret) Tusen takk for gode svar. Skal mekle med familien og diskutere dette her igjennom og se om det blir tur eller ikke i vinter Endret 2. november 2023 av Johan Stu Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sikkerpådet Skrevet 2. november 2023 #13 Del Skrevet 2. november 2023 Det er faktisk en veldig god pris. Det har blitt mye dyrere å reise til Thailand enn bare for noen få år siden. Når man ser hva man må ut med i 2 uker i juli i et middelhavsland, synes jeg prisen til Thailand er veldig god. Det er et HELT ANNET prisnivå å leve der. GOD TUR. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #14 Del Skrevet 4. november 2023 Ja, det kan være at prisene på reiser til Thailand har økt i det siste. Men det er fortsatt mulig å finne rimelige alternativer! Du kan vurdere å sjekke ut andre flyselskaper eller reisebyråer for å se om de har bedre tilbud. I tillegg kan det være lurt å se etter rimeligere hotellalternativer eller vurdere å bo på en annen øy i området, som Koh Lanta eller Koh Phi Phi. Det kan også være lurt å være fleksibel med reisedatoene dine for å finne de beste prisene. Anonymkode: a78fe...f87 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #15 Del Skrevet 4. november 2023 Det er ikke Thailand som har blitt dyrt. Det er store deler av kjøpekraften i Norge som har blitt borte. Anonymkode: 61e73...fda 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. november 2023 #16 Del Skrevet 4. november 2023 AnonymBruker skrev (På 30.10.2023 den 20.24): Vi er en familie på 4. 2 barn og 2 voksne og vil ha oss en tur til Phuket/Krabi sør Thailand området. Jeg har sett at ving har fine direkte ruter til Phuket, men det er jo helt sykt bare minst 40 000kr for oss fire T/R også skal man ha hotell i tillegg på 20 000kr minst for 2 uker. Vi er ikke villig til mellomlanding grunnet et lite barn og mye stress. Vil helst ikke betale over 60 000kr for oss fire i 2 uker. Har dere noen andre tips? Anonymkode: cd4b4...9ac Sjekk litt mer ut av det med hotell. Det er fortsatt ganske billig å bo i Thailand. Nabo betalte rundt 4800 kr for en uke/familie på fire. Men ja flybillettene er kriminelt dyre. Anonymkode: 8746d...f8d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå