Gå til innhold

Er 3 gaver lite å gi til 2 åringen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler alle legger lista skikkelig høyt på julegaver! Min datter får for 1500,- kr , og jeg har sett ut 3 ting hun får av oss til jul. Syns det virker lite forhold til hva andre får. Hva er normalt ?

Anonymkode: 49f0b...521

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Høres mer enn nok ut:) Jeg er alenemor og blir nok rundt 1000 her i år. Vet det kommer massevis av gaver fra familie og så får han ofte små gaver utenom bursdag og jul.

Anonymkode: 8a8be...42f

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Føler alle legger lista skikkelig høyt på julegaver! Min datter får for 1500,- kr , og jeg har sett ut 3 ting hun får av oss til jul. Syns det virker lite forhold til hva andre får. Hva er normalt ?

Anonymkode: 49f0b...521

En 2-åring vet ikke hva ting koster, så du kunne like gjerne kjøpt noe som koster 200 og satt 1300 på konto til senere, og likevel hatt en fornøyd jente på julaften :)

Anonymkode: cb255...2b4

• Liker 11
Skrevet

Hmm vår to åring får ski til jul. Vet ikke hvor mye det koster , men får ikke noe mer enn det fra oss. Til bursdagen sin har ikke toåringen fått noe fra oss foreldre i det hele tatt. 

Anonymkode: 12cf6...2f7

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

En 2-åring vet ikke hva ting koster, så du kunne like gjerne kjøpt noe som koster 200 og satt 1300 på konto til senere, og likevel hatt en fornøyd jente på julaften :)

Enig. 

Anonymkode: 12cf6...2f7

• Liker 3
Skrevet

Høres veldig lurt ut! Da får to-åringen lekt med og gledet seg over gavene på julekvelden. 

Anonymkode: 0a3e5...d07

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Dette!

Vi brukte 200-400 tror jeg, og så fikk de litt til aksjesparekontoenevsine

Anonymkode: ad356...4b7

• Liker 2
Skrevet

Vi bruker mindre på vår 2åring. Hun har jo ikke begrep om verdi eller hva andre barn får, og får nok gaver fra besteforeldre og tanter/onkler til å ha mer enn nok å pakke opp :)

Anonymkode: cbb44...649

• Liker 5
Skrevet

Min fikk badeskum og en liten sjokolade i fjor. Ble kjempeglad. Snakket om at julenissen hadde sjokolade i et halvt år. Masse gaver fra resten av familien, bedre å spare til de blir eldre som flere sier.

Anonymkode: bc5cd...146

• Liker 3
Skrevet

Beklager avsporing, men tankene mine gikk med én gang til den videoen som gikk viralt, med hun søte, lille jenta som fikk en innpakket banan av moren på tull, og som ble fra seg av glede 🥰

Tilbake til saken, 1500 er mer enn bra nok, og jeg er sikker på at du velger ut noe hun blir veldig glad for 😊

Anonymkode: 55a8d...c78

Skrevet

Det er mer enn mine får til jul. Kjøpte akkurat brukte fotballsko til 6 åringen som han skal få til jul. 

Anonymkode: 009d0...6ca

• Liker 2
Skrevet

I tilfelle du faktisk mener alvor: det holder med én gave. Og en toåring blåser i prisen.

Men ingen stiller vel dette spørsmålet for alvor?

Anonymkode: fb537...694

• Liker 2
Skrevet

Det holder ja :) Vi gir en større leke (1000 kr) samt et par nyttige ting de hadde trengt uansett. Kan være sengesett, lue/votter, akebrett eller lignende. 

Anonymkode: c1d64...675

Skrevet

Det er jo mange gaver, det. Ikke bry deg om hva andre velger å gjøre. 

Anonymkode: bf876...405

Skrevet

Her blir det gave til ca 700 og litt penger på konto. 

Anonymkode: 7f0be...101

Skrevet

Min 3-åring får brukt lego fra finn.no 🙃

Anonymkode: fd2b4...e18

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Min 3-åring får brukt lego fra finn.no 🙃

Anonymkode: fd2b4...e18

Samme her!

Anonymkode: e632b...937

• Liker 1
Skrevet

Det er mer enn nok. jeg synes vi burde redusere viktigheten julegaver har fått som en del av julefeiringen, det tar virkelig helt over istedenfor å være en koselig del av feiringen. 

det er mer enn nok for et så lite barn, som kanskje også får mange gaver av annen familie? 

Anonymkode: 19fab...522

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg har kjøpt fysiske gaver for maks 300kr til vår 2 åring. Vi overfører 1000kr i fond som gave i tillegg. Jeg synes 1500kr er mer enn bra nok. 

Anonymkode: 5f0ed...3ed

Skrevet

En gave er nok, og prisen spiller ingen rolle. Ungen er 2 år. Blir like glad for noe til 50 kr..

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...