AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #1 Skrevet 30. oktober 2023 Men jeg synes dere burde være lovpålagt at man ikke fikk begynne med juleting i butikken før 1 Desember, om 1 Desember havner på en Søndag så kan man begynne med juleting 2 Desember. Anonymkode: f9e4a...0ac 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #2 Skrevet 30. oktober 2023 Hvorfor det? Hva slags samfunn vil du ha når du ønsker en lov mot julepynt? Er julepynt skadelig på noen måte? Anonymkode: 37fd7...727 9 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #3 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Hvorfor det? Hva slags samfunn vil du ha når du ønsker en lov mot julepynt? Er julepynt skadelig på noen måte? Anonymkode: 37fd7...727 Jeg ønsker ikke en lov mot julepynt. Folk kan ha julepynt 365 dager i året i sine private hjem for alt jeg bryr meg. Jeg ønsker en lov mot butikker som gjør at de ikke får starte jul i August. Anonymkode: f9e4a...0ac 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #4 Skrevet 30. oktober 2023 Det er drøyt at de begynner å selge julegreier i oktober, synes jeg, bedriftene tøyer virkelig grensene og prøver å melke den juletiden for alt den er verdt så lenge som mulig. Men jeg lar meg ikke påvirke og har ikke en gang hatt juletre på flere år. Deilig å slippe det styret. Ikke kjøper jeg marsipan eller julegløgg eller pepperkaker heller, fordi jeg liker ingen av delene. Kan til nøds true i meg en pepperkake om jeg blir nødet til det på besøk hos noen, men ellers aldri. Anonymkode: ac77b...c5a 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #5 Skrevet 30. oktober 2023 Jeg er helt enig. Lidenskapelig enig. Jeg elsker jul, og jeg gjør det fordi det er én spesiell måned i året. Den er ikke spesiell og den blir utvanna når den varer fra oktober til januar 🤬 Anonymkode: d8c43...e46 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #6 Skrevet 30. oktober 2023 Jeg lar meg ikke påvirke av julevarer i butikken. Ikke gidder jeg å bry meg om julevarer kommer i butikk i august. Jeg må ikke kjøpe noe. Anonymkode: 728aa...851 3 1
Eva-Lena Skrevet 30. oktober 2023 #7 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Men jeg synes dere burde være lovpålagt at man ikke fikk begynne med juleting i butikken før 1 Desember, om 1 Desember havner på en Søndag så kan man begynne med juleting 2 Desember. Anonymkode: f9e4a...0ac Hjemme hos meg er alt ferdig pyntet til jul 1 Desember, inkl juletre. Duker venter jeg med til de siste dagene, men har røde hele Desember uansett. Hva folk gjør hjemme eller hva butikkene gjør vedr julestæsj bryr jeg meg ikke om.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #8 Skrevet 30. oktober 2023 Vi får et meget spesielt samfunn hvis vi forbyr juleting i butikken. Mange julevarer ville dessuten da aldri kommet i salg, siden det ikke er lønnsomt å selge bare en veldig kort periode. Kunne vi heller gjøre en vri på det og forby folk som ikke vil se julevarer å gå i butikken i oktober-november? Eller i hvert fall forby klaging på julevarer. Anonymkode: ae67b...de1 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #9 Skrevet 30. oktober 2023 Er glad jeg ikke har barn i dagens samfunn. SKjønner egentlig barn når det ER jul når butikkene allerede er stappfulle av julevarer? Anonymkode: 4738d...8b0 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #10 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Er glad jeg ikke har barn i dagens samfunn. SKjønner egentlig barn når det ER jul når butikkene allerede er stappfulle av julevarer? Anonymkode: 4738d...8b0 Barn forstår så mangt gitt. Tenk! Til og med at jul handler ikke om hva som er på butikken. Merkelig!! Anonymkode: c36b0...524 2 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #11 Skrevet 30. oktober 2023 Kommersiell tull å ha julepynt og juleting ute nå. Helt unødvendig, men idiotene biter på og det er en kjøpe kjøpe kjøpe fest fra oktober til jul. Ja for det handler ikke om jul lengre. Bare ekkelt og groteskt med julevarer ute nå. Blitt helt sinnsykt. Anonymkode: 5bbff...b89 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #12 Skrevet 30. oktober 2023 Eva-Lena skrev (51 minutter siden): Hjemme hos meg er alt ferdig pyntet til jul 1 Desember, inkl juletre. Duker venter jeg med til de siste dagene, men har røde hele Desember uansett. Hva folk gjør hjemme eller hva butikkene gjør vedr julestæsj bryr jeg meg ikke om. Ganske sikker på at jeg skrev, at jeg ikke bryr meg hva folk gjør i sine private hjem. Anonymkode: f9e4a...0ac 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #13 Skrevet 30. oktober 2023 Enig. Hvem i alle dager er det som kjøper juleting i oktober?! Anonymkode: 41436...a02
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #14 Skrevet 30. oktober 2023 1 minutt siden, AnonymBruker said: Enig. Hvem i alle dager er det som kjøper juleting i oktober?! Anonymkode: 41436...a02 Jeg og mange andre med meg bidrar til at produsentene kan fortsette å lage juleting som ellers ikke ville lønt seg å selge. Anonymkode: ae67b...de1 1
Anonymbruker*** Skrevet 30. oktober 2023 #15 Skrevet 30. oktober 2023 Forby? Dette er kanskje ment litt fjasete. Å faktisk forby salg av lovlige artikler i visse tidsrom ville åpnet for mye interessant lovverk (diktaturtilstander😅). Ja, man kan bli drittlei den aggressive julestemninga på senteret som virker til å starte på sensommeren. Men man klarer å ignorere det om man prøver. For min del som faktisk vil kjøpe noe julepynt i år er det kjekt at det kan kjøpes før desember. Kjekt om man vil kjøpe noe julerelatert i julegave også. 1
Diggilo Skrevet 30. oktober 2023 #16 Skrevet 30. oktober 2023 Det er jo et greit ønske det, men da må du jo også akseptere at julevarene er mangedoblet i pris. Er jo også derfor leverandøren må starte tidlig, for å tjene inn hva det koster å produsere noe som har begrenset tid for handel.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #17 Skrevet 30. oktober 2023 Helt enig! Så mye snakk om miljø og at man ikke skal kjøpe unødvendig ræl, bedrifter som skryter over hvor miljøvennlige de er og tar 4 kroner for en handlepose med den største selvfølge. Og så starter de den største kjøpe-mest-mulig-søppel-handlegalskapen to måneder før tida, større for hvert år, og rydder bort de nyttige delene av butikken i prosessen. Er ikke plast krise lenger når det er jul? Og hvem er det egentlig som trenger all denne julepynten? Har ikke folk sånt hjemme??? Jeg er sikker på at alle butikkene kunne ha droppa alt salg av julepynt i femten år og det hadde ikke betydd en dritt. Alle som bryr seg om jula har MER enn for mye pynt i boden, det eneste man "trenger" å oppgradere er et par lyspærer nå og da. I tillegg så hater jo folk det her! Syting og klaging hvert eneste år! Jeg kjenner ikke er menneske som ikke okker seg og himler hardt med øynene. Selv ikke de mest julefrelste som tripper og teller ned til jul synes det er greit. Hvem er det butikkene sikter seg inn på egentlig? Jeg er sikker på at om de hadde ventet til slutten av november hadde folk elsket å se pynten komme, istedenfor å irritere seg sånn. Anonymkode: b0789...b35
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #18 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (37 minutter siden): Er glad jeg ikke har barn i dagens samfunn. SKjønner egentlig barn når det ER jul når butikkene allerede er stappfulle av julevarer? Anonymkode: 4738d...8b0 Tror det er litt mer alvorlige ting enn at salg av juleting begynner i oktober foreldre bekymrer seg for. Nettmobbing, narkotika, klodens tilstand..... Barna klarer nok helt fint å forholde seg til julen, uansett hvor lenge den varer. Litt verre for foreldrene,som i månedsvis må forholde seg til gavemas,julegodteri mas osv. Anonymkode: 1f52a...ed3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #19 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (34 minutter siden): Ganske sikker på at jeg skrev, at jeg ikke bryr meg hva folk gjør i sine private hjem. Anonymkode: f9e4a...0ac Men for å skape jul hjemme må det i stor grad kjøpes et sted. Det ene følger liksom det andre.... Anonymkode: 1f52a...ed3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #20 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Jeg lar meg ikke påvirke av julevarer i butikken. Ikke gidder jeg å bry meg om julevarer kommer i butikk i august. Jeg må ikke kjøpe noe. Anonymkode: 728aa...851 Dette. Jeg ser ikke julevarene engang før det passer meg. Er folk livredde for å gå glipp av noe siden de må studere disse skumle julevarene så intenst at det tydeligvis går ut over den mentale helsa deres? Jeg er vant med å gå forbi massevis av varer i butikken, det gjør vel de fleste? Ting jeg ikke skal ha av ulike grunner, ting jeg ikke er interessert i eller ønsker å bruke penger på osv. Det er bare å fortsette hvilken bevegelse det enn var som fikk en inn i butikken i utgangspunktet så passerer man julevarene like enkelt som man scroller på nett. Anonymkode: 0df6d...31f 1 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå