Gjest Jakterpåidioter Skrevet 30. oktober 2023 #21 Del Skrevet 30. oktober 2023 (endret) Jeg har dekkene i boden og bytter selv. Det har jeg gjort i snart 30 år. Det tar ca en halv time som er kortere tid enn å kjøre t/r dekkhotellet. Jeg skiftet for noen dager siden, men det har ikke kommet snø her ennå. Kvinne 53. Endret 30. oktober 2023 av Jakterpåidioter Lagt til info Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #22 Del Skrevet 30. oktober 2023 Har skiftet selv i 30 år. Nå tillater jeg meg å bruke pengene på dekkhotell. Har lite plass til lagring og begynner og nærme meg de 60. Anonymkode: 0c76e...e6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #23 Del Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Har skiftet selv i 30 år. Nå tillater jeg meg å bruke pengene på dekkhotell. Har lite plass til lagring og begynner og nærme meg de 60. Anonymkode: 0c76e...e6a Glemte å skrive at jeg skifter til vinterdekk i grei tid før den første snøen. Kjører piggfritt. Anonymkode: 0c76e...e6a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #24 Del Skrevet 30. oktober 2023 Har forlengst passert 70 år, og har alltid byttet dekk på mine 2 biler selv. Har tidligere jobbet som bilrepr. og kjenner rimeleg godt til kaoset som ofte oppstår. når første snøen laver ned. Undret ofte på mange bileiere sine holdning til planlegging når de forventet at alt annet arbeid skulle innstilles til fordel dekkomlegging. Skal nye dekk monteres hører også balansering til av dekkene før de monteres. Anonymkode: 80beb...611 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #25 Del Skrevet 30. oktober 2023 Nå bytter jeg dekk i god tid uavhengig av om jeg velger å gjøre det selv eller å betale for det. Har også dekkene hjemme hos meg selv, har så stor bod:) Men nå har jeg kjøpt meg hus med oppvarmet garasje, så da blir det nok at jeg kjøper meg trykkluftverktøy og gjør det selv. Jeg gikk litt over til å betale for å få lagt om dekk fremfor å gjøre det selv etter at jeg ett år klarte å spjære koppen som skal på mutteren. Så stod jeg der da, med tre dekk. På en søndag. Ikke kunne jeg kjøpe ny kopp, og ikke går det buss på søndager her heller Anonymkode: d6982...bc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #26 Del Skrevet 30. oktober 2023 Jeg oppbevarer dekkene i garasjen foreløpig, men har ikke helse til å skifte selv. Kjører til verksted 2km unna når det passer. Jeg har alltid mat i huset og klarer meg en uke eller to om nødvendig uten å kjøre, men pleier å være ute i god nok tid til at det ikke er noe problem. Fikk skiftet på onsdag, vel anvendte 500kr. Kommer nok til å bli dekkhotell om et par år siden dekkene blir "tyngre" å løfte for hver gang. Anonymkode: 63523...483 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Andro Skrevet 30. oktober 2023 #27 Del Skrevet 30. oktober 2023 Før har jeg gjort det selv, men nå betaler jeg husets unge for å gjøre det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet 30. oktober 2023 #28 Del Skrevet 30. oktober 2023 Bytter selvsagt selv! Har 70m2 oppvarmet garasje med alt utstyr, samt biler som ikke har behov for kaibrering og annet tull. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #29 Del Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Nå bytter jeg dekk i god tid uavhengig av om jeg velger å gjøre det selv eller å betale for det. Har også dekkene hjemme hos meg selv, har så stor bod:) Men nå har jeg kjøpt meg hus med oppvarmet garasje, så da blir det nok at jeg kjøper meg trykkluftverktøy og gjør det selv. Jeg gikk litt over til å betale for å få lagt om dekk fremfor å gjøre det selv etter at jeg ett år klarte å spjære koppen som skal på mutteren. Så stod jeg der da, med tre dekk. På en søndag. Ikke kunne jeg kjøpe ny kopp, og ikke går det buss på søndager her heller Anonymkode: d6982...bc5 De fleste som bor i distriktnorge hvor det knapt finnes bussruter er vant til å "gjør det selv". Kan ein ikkje gjør bytte selv av helsemessige årsaker så "ring ein venn" . Å ha dekkene oppbevart hjemme eller i nærheten av hjemmet er det mest betryggende. Anonymkode: 80beb...611 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fame Skrevet 30. oktober 2023 #30 Del Skrevet 30. oktober 2023 ThereGoesBob skrev (52 minutter siden): Aldri i livet dekkhotell. Hvem i alle dager synes det er normalt å kjøpe hotellopphold for dekkene sine er virkelig langt ute å kjøre. Dette blir bare for dumt. Skifter alltid selv så lenge helsa holder. Er jo mann... Er vel ganske relevant for de som ikke har noe sted å oppbevare dekkene sine.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #31 Del Skrevet 30. oktober 2023 Dekka er hjemme hos meg og jeg har folk, dvs mannen i huset, til å gjøre mannejobber såklart . Anonymkode: 4e062...3f4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet 30. oktober 2023 #32 Del Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Nå bytter jeg dekk i god tid uavhengig av om jeg velger å gjøre det selv eller å betale for det. Har også dekkene hjemme hos meg selv, har så stor bod:) Men nå har jeg kjøpt meg hus med oppvarmet garasje, så da blir det nok at jeg kjøper meg trykkluftverktøy og gjør det selv. Jeg gikk litt over til å betale for å få lagt om dekk fremfor å gjøre det selv etter at jeg ett år klarte å spjære koppen som skal på mutteren. Så stod jeg der da, med tre dekk. På en søndag. Ikke kunne jeg kjøpe ny kopp, og ikke går det buss på søndager her heller Anonymkode: d6982...bc5 Trykkluftverktøy er gammeldags. Batteri verktøy er tingen!!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #33 Del Skrevet 30. oktober 2023 Dekkhotell og bytter i god tid Anonymkode: fbb9c...067 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #34 Del Skrevet 30. oktober 2023 ThereGoesBob skrev (59 minutter siden): Aldri i livet dekkhotell. Hvem i alle dager synes det er normalt å kjøpe hotellopphold for dekkene sine er virkelig langt ute å kjøre. Dette blir bare for dumt. Skifter alltid selv så lenge helsa holder. Er jo mann... Det handler jo gjerne om oppbevaring. Min venninne bor i 6 etasje i en leilighet på 55 kvadrat. Ingen bod eller annen lagringsplass. Skal hun ha dekkene stående i stuen og bære de opp og ned 6 etasjer to ganger i året? Selv har jeg enebolig og lagrer og bytter selv. Anonymkode: 9b6a0...859 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #35 Del Skrevet 30. oktober 2023 Torsdag den 26.10 kunne flere bilforhandlere i hovedstaden melde om høyt trykk og stor pågang, med flere ukers ventetid for å få skiftet til vinterdekk. Anonymkode: 80beb...611 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #36 Del Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det handler jo gjerne om oppbevaring. Min venninne bor i 6 etasje i en leilighet på 55 kvadrat. Ingen bod eller annen lagringsplass. Skal hun ha dekkene stående i stuen og bære de opp og ned 6 etasjer to ganger i året? Selv har jeg enebolig og lagrer og bytter selv. Anonymkode: 9b6a0...859 Da er nok alternativet å bare vente på våren igjenn ! Anonymkode: 80beb...611 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Einus Skrevet 30. oktober 2023 #37 Del Skrevet 30. oktober 2023 Kjør utenfor Kristiania da vel… Sikkert ledig over alt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #38 Del Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): De fleste som bor i distriktnorge hvor det knapt finnes bussruter er vant til å "gjør det selv". Kan ein ikkje gjør bytte selv av helsemessige årsaker så "ring ein venn" . Å ha dekkene oppbevart hjemme eller i nærheten av hjemmet er det mest betryggende. Anonymkode: 80beb...611 Pappa oppdro meg med; om du ikke kan noe, prøv selv først. Må du be om hjelp, be dem om å lære deg, ikke gjøre det for deg:) Einus skrev (9 minutter siden): Trykkluftverktøy er gammeldags. Batteri verktøy er tingen!!! OMG I WANT ONE! Anonymkode: d6982...bc5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #39 Del Skrevet 30. oktober 2023 Har dekkhotell. Og husvask. Og abonnement på skjortevask. Kjøper de tjenester jeg kan, slik at jeg kan gå på jobb og gjøre det jeg er best på, mens andre gjør det de er best på. Anonymkode: e28a8...644 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #40 Del Skrevet 30. oktober 2023 Bytter selv, tar meg ikke råd til dekkhotell. Men skulle første snøen ha falt en morgen, og vinterdekkene ikke er på, har jeg jo like fullt et problem. Sørger derfor for å bytte i god tid. Anonymkode: 372b1...5e4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå