Gå til innhold

Sykt barn dager

Fremhevede innlegg

Skrevet
NakenPanda skrev (15 timer siden):

Nå har ikke alle babyer behov for trilletur for å sove igjen en forklaring ut av en spesiell situasjon. 

Nå var ikke diskusjonen om din spesielle sarte baby, men om kvinner som mener mannen er ute av stand til å ivareta 2 barn som er syk, sånn at mor kan komme å "redde" dette stakkars mannfolket.

Jeg sier at det går helt fint som det meste gjør for noen dager uten mor. Du snakker om rettigheter til sykedager som vi alle er enige om eksisterer. 

Begge mine barn har trengt trilling for å sovne, riktig nok bare 5-10-15 minutter for eldste mot 45 minutter for yngste. Men 5 minutter kan bli 5 lange minutter når 3-åringen spyr i sofaen eller 5-åringen driter seg ut samtidig som han spyr i bøtta, etc.

Faens drittmennesker som skal skjemme ut andre for å ha behov for hjelp i situasjoner de ikke opplever som vanskelig. Til opplysning var samboer hjemme hver gang eldste var syk, mens jeg var i permisjon - selv når det bare var feber, eller forkjølelse eller lignende. Hun var riktignok ikke ofte syk, men han var også hjemme når jeg var syk, eller når jeg hadde vært våken halve/hele natta med babyen og konstant gråt. Jeg taklet ikke en eneste utfordring ekstra ut over å holde babyen i live til han var, ja, 15 mnd. I dag er han snart 2 år, og jeg velger heller omgangssyke selv en uke i strekk enn å skulle ha de to alene, syk, hvis jeg hadde fått velge. 

Anonymkode: cf897...f06

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
Brunello skrev (10 timer siden):

Nei, det er også en forutsetning at den som er hjemme ikke kan ta seg av begge barna. 
Og uansett hva man mener, bør alle vurdere om de må være hjemme eller om det går greit at de drar på jobb og overlater barna til den andre forelderen. Mitt inntrykk etter å ha lest på kvinneguiden er at det ikke er spesielt populært å bli beordret på jobb, noe en del blir om kollegaen er hjemme med sykt barn.

Selvsagt er det ikke populært når en arbeidstakers rettigheter blir trosset. Du kan gå inn på NAV foreldrepenger på facebook og lese litt, hvor saksbehandlere som jobber nettopp med dette emnet aktivt informerer rundt temaet - og akkurat dette eksempelet kommer opp regelmessig, og bekreftes stadig. Far/mor i permsjon er årsak for at far kanskje ikke kan ta vare på det syke barnet i tillegg. 

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Selvsagt er det ikke populært når en arbeidstakers rettigheter blir trosset. Du kan gå inn på NAV foreldrepenger på facebook og lese litt, hvor saksbehandlere som jobber nettopp med dette emnet aktivt informerer rundt temaet - og akkurat dette eksempelet kommer opp regelmessig, og bekreftes stadig. Far/mor i permsjon er årsak for at far kanskje ikke kan ta vare på det syke barnet i tillegg. 

Så lenge man ikke er evneveik, klarer et voksent menneske som oftest å være hjemme med en baby og et sykt barn. De fleste har gjort det. Som jeg skriver i mitt aller første innlegg i denne tråden, kan man være hjemme om den i permisjon ikke er i stand til å ta vare på to barn. Men det er ganske spesielt å ikke klare det. De fleste kvinner klarer det, og det gjør alle mennene jeg kjenner også. Men ut fra det jeg leser på kvinneguiden har ca. halvparten av alle damene her inne helt ubrukelige menn, så kanskje det er der det ligger.

Skrevet
Brunello skrev (11 timer siden):

Så lenge man ikke er evneveik, klarer et voksent menneske som oftest å være hjemme med en baby og et sykt barn. De fleste har gjort det. Som jeg skriver i mitt aller første innlegg i denne tråden, kan man være hjemme om den i permisjon ikke er i stand til å ta vare på to barn. Men det er ganske spesielt å ikke klare det. De fleste kvinner klarer det, og det gjør alle mennene jeg kjenner også. Men ut fra det jeg leser på kvinneguiden har ca. halvparten av alle damene her inne helt ubrukelige menn, så kanskje det er der det ligger.

Selvsagt klarer man ofte det, men diskusjonen handler ikke om ofte, den handler om rettigheter, om man kan. Og man kan. Og hva du mener, eller hva arbeidsgiver tenker, er revnende likegyldig. For du aner ikke hvorfor noen må være to, så stfu. 

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...