Gå til innhold

Jeg har ett stort, stort... problem.

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Jeg aner ikke hva du skal gjøre med denne mannen, men jeg synes du skal gå en runde med deg selv om hvordan du driver bedriften din. Hvis du ikke er i en kritisk oppstartfase, så bør du kanskje begynne å skille mer på jobb og fritid, og si fra til dine ansatte om det. Etter kl så og så,  så tar du kun virkelig viktige henvendelser. 

At du involverer deg i personlig snakk, og forelsker deg, handler jo bare om manglende grensesetting, for deg selv også. 

Anonymkode: b6364...325

Anonymkode: a4c32...63c

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Just now, AnonymBruker said:

Jeg hadde forsøkt å kvitte meg med ham. 
Selv om det heller kanskje ikke er så lett.

Har hatt et forhold til en kollega selv, og det endte med at jeg ble foreska og ville ha en fast relasjon, mens han ikke hadde planer om å gå fra kona, som var gravid etc.

Pose og sekk ønsket han, verdens snilleste fyr.

Helt idiotisk av meg selvsagt. 
Jeg holdt på å bli småsprø av hele greia, følte meg hekta, og tilslutt måtte jeg bare finne meg en ny jobb. Det fungerte veldig bra.

Anonymkode: 361d0...dad

Tusen takk for svaret.

Av alle som jeg har fått svar fra, føler jeg du er kanskje den som forstår hva jeg opplever. 

Jeg tror at jeg må forsøke i skape litt avstand. Ikke svare på kvelden, ikke svare med det samme. Virke litt overfladisk. Det er så lett å si det, men så vaskelig å gjøre det.

Anonymkode: eba04...9de

Skrevet

Ville nok laget nye regler i bedriften om meldingstid da og da, ikke skravling døgnet rundt. Så må du jobbe med hodet ditt tror jeg, bestemme deg for at dette ikke skal gå noe lenger. Ikke fantasere eller drømme, ikke oppsøke kontakt. Kanskje helst finne deg en flørt på annen kant.

Anonymkode: b257c...1da

• Liker 2
Skrevet

Som leder må du slutte å skrive til han utenom arbeidstid. Mange ansatte føler også seg tvunget til å svare/skrive til arbeidsgiver, om arbeidsgiver ikke setter grenser der. Det kan slite mye på den ansatte. Har selv ei venninne som opplevde dette, og hun ble til slutt dårlig av hele jobben/sjefen og måtte tilslutt slutte. Så sett grense, og si at du beklager så mye for å ha skrevet til han på hans fritid, og at du fra nå av kun respekterer hans fritid. Godt mulig han sier at det har vært helt i orden at du har skrevet til han (typisk at folk sier det for å unngå å skape dårlig stemning), men da sier du at det likevel må bli slutt på dette for å respektere hans fritid.

Og nei, så lenge han ikke er på jobb og lurer på noe jobbrelatert som han må ha svar på fort for å kunne fortsette arbeidet den dagen, så trenger du ikke å svare.

Angående forelskelsen, så er det selvsagt vanskelig å bare slutte å ha følelser for vedkommende. Men det kan bli bedre ved at du ikke har kontakt med han utenom jobbtiden. At han er personlig og vennskapelig er helt normalt på en arbeidsplass, de fleste av oss er personlig og vennskapelig mot kollegaer på ett eller annet plan. Noen får man selvsagt mer kjemi med enn andre, men det er langt fra vennskap til forelskelse. Han forteller deg jo tross alt om ei jente han har et forhold til. 

Og har du tid til å date ellers i fritiden? Om firmaet tar for mye av tiden din, skjønner jeg godt at du kan føle deg forelsket i en mann som gir deg positiv oppmerksomhet. Det betyr derimot ikke at du er forelsket i han, om livet ditt hadde vært annerledes så ville du heller falt for noen andre. Det er mer at du er «utsultet» av følelsen av å være forelsket, og dermed tror at du er skikkelig forelsket i han. Jeg har selv opplevd det. Så kom deg i så fall mer ut, møt menn og finn noen mer passende😊

Og angående at han påvirker dine avgjørelser, er noe du må gjøre noe med. Selvsagt innenfor at han kommer med meninger/forslag, men du kan ikke skylde på han at du går med på dem. Her må du ta på lederhatten din, og ta avgjørelser basert på hva som er til det beste for firmaet i sin helhet.

Anonymkode: cd1ef...7f0

• Liker 2
Skrevet

Du har tidligere skrevet om han her på forumet og lurt på om han var psykopat eller lignende.

Du MÅ minimere kontakten mellom dere. Å kutte brått kan virke mistenkelig. Men bruk lengre og lengre tid på svarene dine, og svar med svar som avslutter samtalen. Ikke still spørsmål selv. Skriver han til deg etter 22,ikke svar før neste dag. Unngå nattameldinger

Anonymkode: 80307...88e

• Liker 2
Skrevet

Du må bare skru opp viljestyrken og være fornuftig

Forelskelsen vil slippe taket til slutt

• Liker 2
Gjest WhisperingWind
Skrevet

Det er ikke oppsigelsesgrunn at sjef får følelser for en ansatt. Han skal ikke opplyses om det.

Som sjef må du sette foten ned for kontakt utenom arbeidstid. 
Og unngå å snakke om personlige ting.

Og du er tydeligvis klar for å date og møte en mann. 

Om du har vært single lenge og ikke har et sexliv er det naturlig at du kan bli betatt og starte å fantasere om noe mer. Men du må kanalisere den energien til en tilgjengelig mann. Det blir bare verre etter 40 da vi når vår seksuelle peak da🫠😅

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...