Gå til innhold

Familien min melder meg til barnevernet som hevn..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Familien min har flere gagner meldt meg til barnevernet og truer med å gjøre det de kan for at barna skal bo hos far istedefor meg. Kan ikke møte på de på butikken eller andre steder uten at det dukker opp beskyldninger og trusler. Er der at jeg vurderer flytte for å slippe unna. Dette går så utrolig inn på meg, vet ikke lengere hva jeg skal gjøre.

Noen som har vært i lignende situasjon som har gode råd? 

Anonymkode: 5cfd5...209

• Hjerte 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kunne du ha tatt lydopptak hver gang du møter de? Da har du noe å stille med i retten. Samtidig som de melder deg til barnevernet og de bestemmer seg for å ta en tur og finne ut at anklagen var feil, så går det i din favør.

Anonymkode: f1e60...49a

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Kunne du ha tatt lydopptak hver gang du møter de? Da har du noe å stille med i retten. Samtidig som de melder deg til barnevernet og de bestemmer seg for å ta en tur og finne ut at anklagen var feil, så går det i din favør.

Ikke gi juridiske råd om ting du ikke kan

Anonymkode: 6de57...f93

Skrevet

Verste sakene det der min familie gikk i oppløsning på grunn av sånt nå var mamma og pappa forlovet da ♥️

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kan du utdype?

• Liker 2
Skrevet

Ingen kan gi deg noen gode råd med mindre du sier hva du blir beskyldt for og om det er noe sannhet i det. Hvis de lyver så er ikke dette noe problem. Barnevernet er vant med slike folk. Du er ikke den første som blir beskyldt for noe du ikke har gjort til barnevernet og dette forstår de. Litt værre hvis anklagene faktisk er sanne.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Er du egnet som mor da?

Spiller da ingen rolle å bli meldt til barnevernet om du har alt på stell.

Anonymkode: de6fd...74f

• Nyttig 1
Skrevet
Rosa Gnom skrev (1 minutt siden):

Ingen kan gi deg noen gode råd med mindre du sier hva du blir beskyldt for og om det er noe sannhet i det. Hvis de lyver så er ikke dette noe problem. Barnevernet er vant med slike folk. Du er ikke den første som blir beskyldt for noe du ikke har gjort til barnevernet og dette forstår de. Litt værre hvis anklagene faktisk er sanne.

Hva de beskylder meg for varierer og der har vært undersøkelsessaker så ikke redd barnevernet, men slitsomt for både meg og barna. Er redd for hva annet de kan finne på...

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Hva er galt med dette rådet? Fikk selv rådet av politiet når min svigermor klikker i vinkel hver gang hun ser meg. 

Anonymkode: 9291d...0ed

• Liker 5
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva de beskylder meg for varierer og der har vært undersøkelsessaker så ikke redd barnevernet, men slitsomt for både meg og barna. Er redd for hva annet de kan finne på...

Ville kanskje gått til politiet og forklart situasjonen. Slik at de er klar over det.  De kommer nok ikke til å gjøre noe,men da ligger det ialefall i systemet at familien din er sinnsyk. I tilfelle de går sålangt en annen gang. Kan også søke om besøksforbud.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Er du egnet som mor da?

Dette er en vanlig misforståelse. Bv er foreldrefiendlige

Anonymkode: 06381...fb6

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Er du egnet som mor da?

Ja er egnet som mor. Har blitt undersøkt og er ikke redd for å miste barna, er utrolig slitsomt og ubehagelig å gå gjennom undersøkelsessaker. Er redd hva mer familien kan finne på å gjøre mer enn barnevernet...

• Hjerte 1
Skrevet

Her er jo noe riv ruskende galt. Hadde min familie gjort sånt hadde jeg selvsagt flyttet LANGT unna de og ALDRI snakket me de igjen. 

Anonymkode: 4e124...ab3

• Liker 4
Skrevet

HVORFOR gjør de det, og hva menes med "familien din"? Søster, foreldre, hele slekta? ALLE kan jo ikke være gale.

Anonymkode: 4ad0e...a3d

Skrevet

Hva er din families agenda for å melde deg til BV? Hva vil de oppnå med det? 

Gjelder det et familiemedlem? to? Tre? 

Anonymkode: 5f4fd...0c9

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Det er fullt og helt lov å ta opp en samtale man selv er deltagende i.. Så.. så lenge TS sier noe som helst på det opptaket så er det lovlig. Det kan du lese mer om både inne på Lovdata og hos datatilsynet. 

Anonymkode: 65887...a18

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

HVORFOR gjør de det, og hva menes med "familien din"? Søster, foreldre, hele slekta? ALLE kan jo ikke være gale.

Anonymkode: 4ad0e...a3d

Snakk om foreldrene og søsken. Konflikter i familien og jeg mener det trengs hjelp til enkelte, nå er det full krig for jeg prøver ødelegge familien og drar inn folk. Så tror de jeg melder de til forskjellige instanser og prøver få tatt fra dem barna. Jeg har bare trukket meg tilbake uten å gjøre noe, men angrepene deres vil bare ikke stoppe.

Skrevet

Av og til i noen situasjoner synes jeg det er så rart at hvem som helst kan sende bekymringsmelding til barnevernet.. 

Vet om familier som var imot hverandre som meldte hverandre til barnevernet selvom ingen av foreldrene hadde gjort noe galt.

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er en vanlig misforståelse. Bv er foreldrefiendlige

Anonymkode: 06381...fb6

Nei, barnevernet er ikke foreldrefindlige.   Så det du skriver her gir overhodet ingen mening. Hvorfor skulle de være det, tenker du? Er du en av dem som tror at barnevernet flytter barn i fosterhjem bare for gøy, kanskje? Tror du virkelig ikke at de sakene er noe av det verdte barnevernsansatte må igjennom? Det er jo ikke noe de gjør for gøy! Dessuten er de veldig ressurskrevende, hos allerede hardt presset barnevernsansatte. Så det er ikke saker ansatte ønsker seg. 

De beste sakene er de så klart de som kan henlegges (fordi de ikke er innenfor loven) eller løses ved enkle hjelpetiltak. Og det får jo barnevernet selvsagt ikke kommet i gang med, om de er foreldrefiendlige. Da vil jo i så fall foreldrene nekte å ta i mot hjelp helt til sakene er blitt så alvorlig at det må tvang til. Og det går jo da kun utover barna, i tillegg til ansatte selv. Selvsagt er det noen foreldre som nekter å ta i mot hjelp uansett, men om barnevernet var foreldrefiendtlig så ville samarbeidet vært så ekstremt dårlig at de ikke ville kommet i posisjon til å hjelpe noen barn. 

Ts: åpner barnevernet sak ved enhver bekymringsmelding? I så fall ville jeg klagd på det, om bekymringsmeldingene går på stort sett samme bekymringer som allerede er undersøkt av barnevernet (og henlagt uten at barnevernet hadde noen bekymringer ovenfor barna). 

Anonymkode: e3270...0d4

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei, barnevernet er ikke foreldrefindlige.   Så det du skriver her gir overhodet ingen mening. Hvorfor skulle de være det, tenker du? Er du en av dem som tror at barnevernet flytter barn i fosterhjem bare for gøy, kanskje? Tror du virkelig ikke at de sakene er noe av det verdte barnevernsansatte må igjennom? Det er jo ikke noe de gjør for gøy! Dessuten er de veldig ressurskrevende, hos allerede hardt presset barnevernsansatte. Så det er ikke saker ansatte ønsker seg. 

De beste sakene er de så klart de som kan henlegges (fordi de ikke er innenfor loven) eller løses ved enkle hjelpetiltak. Og det får jo barnevernet selvsagt ikke kommet i gang med, om de er foreldrefiendlige. Da vil jo i så fall foreldrene nekte å ta i mot hjelp helt til sakene er blitt så alvorlig at det må tvang til. Og det går jo da kun utover barna, i tillegg til ansatte selv. Selvsagt er det noen foreldre som nekter å ta i mot hjelp uansett, men om barnevernet var foreldrefiendtlig så ville samarbeidet vært så ekstremt dårlig at de ikke ville kommet i posisjon til å hjelpe noen barn. 

Ts: åpner barnevernet sak ved enhver bekymringsmelding? I så fall ville jeg klagd på det, om bekymringsmeldingene går på stort sett samme bekymringer som allerede er undersøkt av barnevernet (og henlagt uten at barnevernet hadde noen bekymringer ovenfor barna). 

Anonymkode: e3270...0d4

Ja åpnet flere undersøkelsessaker. Men det er forskjellig bekymringer de kommer med og forskjellige som sender inn

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...