Andro Skrevet 31. oktober 2023 #21 Skrevet 31. oktober 2023 Å være incel betegner ikke det å være enslig, og gir deg ikke noe stempel som ekstremist. Incels er "medlem av en mannlig internett-subkultur kalt incels, menn som føler seg avvist fra fysisk og emosjonell kontakt med kvinner, og som tror at de derfor aldri kommer til å oppleve romantiske forhold, intimitet, sex eller det å få barn. Nettsamfunnet finnes på anonyme internettfora som Reddit og 4chan. Kjennetegn er uttrykt intenst kvinnehat, hat mot såkalte «alfa-menn», voldsforherligelse, samt omfattende konspirasjonsteorier grunnet i at biologisk attraktivitet bestemmer et menneskes samfunnsposisjon. Selvmordsfantasier er også utbredt; såkalt «sui-posting», fra engelsk suicide (selvmord). Bevegelsen er blitt beskrevet som en ekstremistisk hatgruppe og har blitt assosiert med minst 4 massemord rettet mot kvinner, hvor 45 er blitt drept." Wikipedia Man kan godt være en enslig person uten erfaring fra sex eller forhold uten å bli en ekstremistisk galning. De aller fleste ungkarer er på ingen måte incels. 6
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #22 Skrevet 31. oktober 2023 Hvis du er ufrivillig uten sex og forhold så er du incel ja. In=involuntary, cel=celibate Anonymkode: bf590...555
KariTam Skrevet 31. oktober 2023 #23 Skrevet 31. oktober 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Når ble incel lik at man sitter hjemme og ikke en gang prøver? Husk at incels er like individuelle som alle andre. Selv om noen av de er idioter, eller at de hater kvinner, eller at de ikke prøver, så betyr ikke dette at det samme kan sies om ALLE incels. Nyanser er viktig. Anonymkode: d255f...14d Helt enig med deg i det meste, derfor skrev jeg noen av de som kaller seg selv eller kalles av andre - de som ikke gjør en gjennomtenkt innsats men forventer positiv respons. Kjenner til både kvinner og menn som faller i denne boksen.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #24 Skrevet 31. oktober 2023 On 10/30/2023 at 4:23 PM, Pippi Lotta said: Du kan jo prøve og begynne å datte lit, se hva som føles riktig. Jeg synes ikke du skal prese deg til å gjøre noe som føles feil. Begynne å datte lit? Hvordan tror du TS kan komme i en situasjon der han kan date? Anonymkode: ef333...afb 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #25 Skrevet 31. oktober 2023 For å kvalifiseres som incel må du - være jomfru - hate kvinner - klandre kvinner for din jomfrudom etc Contrary to popular belief: det er faktisk mulig å være jomfru uten å være incel/femcel Anonymkode: 4f146...78e 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #26 Skrevet 31. oktober 2023 On 10/30/2023 at 4:40 PM, WhisperingWind said: Vil du ha sex? Ellers går du bare under kategorien jomfru. Ok, så en mann som vil men ikke får sex må kalles noe annet enn jomfru? Incel er en subkultur. Anonymkode: ef333...afb 2 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #27 Skrevet 31. oktober 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: Vanskligere trenger det ikke å sies. Anonymkode: d7ada...92b Bare så synd at det er feil. Anonymkode: ef333...afb 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #28 Skrevet 31. oktober 2023 7 hours ago, AnonymBruker said: Hvis du er ufrivillig uten sex og forhold så er du incel ja. In=involuntary, cel=celibate Anonymkode: bf590...555 Episk feilslutning. Anonymkode: ef333...afb 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #29 Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Jeg lever i et parforhold og har ikke sex fordi partneren ikke ønsker det. Gjør det meg til incel? Anonymkode: a09fe...8d4 Om du ønsker sex men ikke kan ha sex, så er du pr def «incel». Du er i ufrivillig sølibat. Anonymkode: d7ada...92b
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #30 Skrevet 31. oktober 2023 Just now, AnonymBruker said: Om du ønsker sex men ikke kan ha sex, så er du pr def «incel». Du er i ufrivillig sølibat. Anonymkode: d7ada...92b Feil. Incel er en subkultur. Anonymkode: ef333...afb 5
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #31 Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): For å kvalifiseres som incel må du - være jomfru - hate kvinner - klandre kvinner for din jomfrudom etc Contrary to popular belief: det er faktisk mulig å være jomfru uten å være incel/femcel Anonymkode: 4f146...78e Selvfølgelig er det mulig. Svært mange er jomfru av eget valg. Da er man selvfølgelig ikke «incel». Anonymkode: d7ada...92b
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #32 Skrevet 31. oktober 2023 Just now, AnonymBruker said: Selvfølgelig er det mulig. Svært mange er jomfru av eget valg. Da er man selvfølgelig ikke «incel». Anonymkode: d7ada...92b Man er heller ikke incel selv om man er ufrivillig jomfru. Anonymkode: ef333...afb 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #33 Skrevet 31. oktober 2023 Dere som sier incel er det samme som kvinnehater, er dere de samme som ikke vet hva rødt flagg er? 😂 Hvorfor ble kvinnehat bakt inn i ufrivillig sølibat? Det betyr enkelt å greit at du vil ha sex, men får det ikke. "Incel" på KG er jo bare blitt slang for å shame og stenge ned diskusjoner og har mistet sin originale betydning. Litt på samme måte som rasist, transfobi etc. Anonymkode: 0b596...9b7
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #34 Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (24 minutter siden): Dere som sier incel er det samme som kvinnehater, er dere de samme som ikke vet hva rødt flagg er? 😂 Hvorfor ble kvinnehat bakt inn i ufrivillig sølibat? Det betyr enkelt å greit at du vil ha sex, men får det ikke. "Incel" på KG er jo bare blitt slang for å shame og stenge ned diskusjoner og har mistet sin originale betydning. Litt på samme måte som rasist, transfobi etc. Anonymkode: 0b596...9b7 Kvinner har blitt drept på grunn av incel pille folkene. Så det er faktisk uhyrlig mye kvinnehat blandt dem. Pillene lærer menn å være seksist fra a- z(fordi det er internasjonalt) Det er synd på de fredelige incelene. Anonymkode: 0634f...474 1
Pippi Lotta Skrevet 31. oktober 2023 #35 Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Begynne å datte lit? Hvordan tror du TS kan komme i en situasjon der han kan date? Anonymkode: ef333...afb TS sier han føler han bør tvinge seg til å ha sex. Jeg gikk ut i fra at han mener å tvinge seg selv, ikke å tvinge en uvillig jente. Om han mener han kan finne en frivillig jente som vill ha sex tenker jeg hansikert finner ei jente som vil bli bedre kjent og date også. Har jeg tolket det feil å han snaker om å voldta noen, så blir jo saken anderledes...
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #36 Skrevet 31. oktober 2023 Pippi Lotta skrev (6 minutter siden): TS sier han føler han bør tvinge seg til å ha sex. Jeg gikk ut i fra at han mener å tvinge seg selv, ikke å tvinge en uvillig jente. Om han mener han kan finne en frivillig jente som vill ha sex tenker jeg hansikert finner ei jente som vil bli bedre kjent og date også. Har jeg tolket det feil å han snaker om å voldta noen, så blir jo saken anderledes... Oi, jeg tenkte også at han snakket om å tvinge segselv. Men å tvinge noen, det er jo forferdelig. Ikke at å tvinge segselv er bra det heller, men overgrep er nei. Anonymkode: 0634f...474
Pippi Lotta Skrevet 31. oktober 2023 #37 Skrevet 31. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Oi, jeg tenkte også at han snakket om å tvinge segselv. Men å tvinge noen, det er jo forferdelig. Ikke at å tvinge segselv er bra det heller, men overgrep er nei. Anonymkode: 0634f...474 Ja jeg tolker det som å tvinge seg selv også altså, ikke meningen å beskylde TS for noe! Derfor jeg ikke helt forstår hvorfor TS skulle være i en situasjon hvor han ikke kan date. Er vel som regel slik at man må gjen om en eller annen form for dat for å komme til sex delen. Endret 31. oktober 2023 av Pippi Lotta
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #38 Skrevet 31. oktober 2023 Pippi Lotta skrev (1 time siden): Ja jeg tolker det som å tvinge seg selv også altså, ikke meningen å beskylde TS for noe! Derfor jeg ikke helt forstår hvorfor TS skulle være i en situasjon hvor han ikke kan date. Er vel som regel slik at man må gjen om en eller annen form for dat for å komme til sex delen. Neinei, tenker ikke ts har tenkt å skade noen inntil han sier han skal det. Leste det på nytt å syns forstatt det virker som at han prøver å tvinge segselv. Kanskje han ikke har vært så interisert i det for en eller annen grunn? Står at det er hans skyld på noen områder, og ut av hans kontroll på andre. Så da tenker jeg det er ting han kanskje vet han kan endre på. Men sitter igjen, som andre, med følelsen av at han er mer redd for å bli stemplet som incel fordi det har fått et negativt rykte, enn at han faktisk ønsker nærhet. Anonymkode: 0634f...474 2
Fremmed fugl Skrevet 1. november 2023 #39 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (7 timer siden): Dere som sier incel er det samme som kvinnehater, er dere de samme som ikke vet hva rødt flagg er? 😂 Hvorfor ble kvinnehat bakt inn i ufrivillig sølibat? Det betyr enkelt å greit at du vil ha sex, men får det ikke. "Incel" på KG er jo bare blitt slang for å shame og stenge ned diskusjoner og har mistet sin originale betydning. Litt på samme måte som rasist, transfobi etc. Anonymkode: 0b596...9b7 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9780135/ https://www.tandfonline.com/doi/full/10.1080/1057610X.2023.2195067 https://www.ncbi.nlm.nih.gov/pmc/articles/PMC9892684/ Nei, Incel er ikke et tradisjonelt engelsk ord. Vil være å bruke det om andre enn incels, da vi da trenger et nytt ord eller utrykk for incels. PS. Man får ikke sex, man har sex. 1
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #40 Skrevet 1. november 2023 8 hours ago, AnonymBruker said: Feil. Incel er en subkultur. Anonymkode: ef333...afb Ja, men incel betyr fortsatt ikke "kvinnehatende mann som ikke har sex". Ordet/utrykket incel ble til og med funnet opp av ei dame, som brukte det om seg selv. Dette er bare ett av mange ord som man forsøker å redefinere i det skjulte i dagens samfunn, for å få det til å passe til en agenda. Anonymkode: d255f...14d
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå