Gå til innhold

Til dere som har hatt alvorlige "hekt"

Anbefalte innlegg

Skrevet

Du som har vært i en lang og alvorlig hekt..

Hva var første steg for å komme deg ut av det og bli fri?

Konfronterte du den andre om det? Hadde dere en samtale om det? Hva sa du?

Er "hektet" på en forsåvidt snill og god mann...men som likevel er sånn at jeg aldri får det jeg ønsker  ..  

Vært i en årelang relasjon(aldri bodd sammen eller kalt oss kjærester) med en som er UTILSIKTET  av/på, varm/kald, som gir litt og litt, for så å bli kald, som involverer seg, og så ekskluderer deg....

Anonymkode: ec5aa...030

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Null kontakt er det som fungerer best, det er bare seigpining å fortsette å ha de i sitt liv hvis man vil komme over de.

Anonymkode: cc6f9...9d6

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Jeg gikk og snakka med en psykolog, og vipps så fant vi grunnen til at jeg lar meg hekte. Er par år i terapi og jeg er ferdig med å bli hektet. Det triste er at han jeg var hektet på, har i alle år ettet det prøvd å hekte meg igjen, enda jeg fortalte ham hvor vondt det var for meg å leve med denne oppførselen alle de årene. Han likte jo det perfekt han, alltid ei dame som bekreftet, ville være med ham og treffe han, alltid ville snakke, alltid var tilgjengelig, og som han kunne sette på hylla når det passet ham. 

Anonymkode: 3692b...e82

• Hjerte 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Null kontakt er det som fungerer best, det er bare seigpining å fortsette å ha de i sitt liv hvis man vil komme over de.

Ja jeg vet.  Jeg er i en prosess nå med meg selv. Har tatt en del grep for å gjøre han usynlig for meg. 

Har heller ikke tatt kontakt med han på et par uker nå. Jeg kjenner han så godt at jeg vet det kommer en melding en kveld snart om å møtes.  Jeg skal da ikke svare ja. 

Men hva kunne jeg sagt før å gjøre kort prosess? Jeg har ikke lyst å bare  forsvinne. Greitt å avslutte litt ryddig, tross alt.  Skal ikke være en lang samtale. Bare en klokkeklar avslutning fra min side.

Skrevet

Snakket aldri med han om det. Min hekt oppførte seg som din. Etter en lang stund blokkerte jeg han og ignorerer han fullstendig. Han prøver å sende meg lange blikk, men jeg later som ingenting. Les deg litt opp på intermittent reenforcement, hjernen din blir en en spillegal gambler når den får litt oppmerksomhet av og til. Dette handler om deg, ikke han. Kutt han fullstendig om du har mulighet og gå videre. Lettere sagt enn gjort, men det er mulig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Ja jeg vet.  Jeg er i en prosess nå med meg selv. Har tatt en del grep for å gjøre han usynlig for meg. 

Har heller ikke tatt kontakt med han på et par uker nå. Jeg kjenner han så godt at jeg vet det kommer en melding en kveld snart om å møtes.  Jeg skal da ikke svare ja. 

Men hva kunne jeg sagt før å gjøre kort prosess? Jeg har ikke lyst å bare  forsvinne. Greitt å avslutte litt ryddig, tross alt.  Skal ikke være en lang samtale. Bare en klokkeklar avslutning fra min side.

Det er bare å skrive at du ikke kan ha noe mer kontakt med han fordi du trenger å gå videre. Det er ikke noe mer komplisert enn det.

• Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Jeg gikk og snakka med en psykolog, og vipps så fant vi grunnen til at jeg lar meg hekte. Er par år i terapi og jeg er ferdig med å bli hektet. Det triste er at han jeg var hektet på, har i alle år ettet det prøvd å hekte meg igjen, enda jeg fortalte ham hvor vondt det var for meg å leve med denne oppførselen alle de årene. Han likte jo det perfekt han, alltid ei dame som bekreftet, ville være med ham og treffe han, alltid ville snakke, alltid var tilgjengelig, og som han kunne sette på hylla når det passet ham. 

Anonymkode: 3692b...e82

Ja det er selvsagt en grunn til at jeg lar meg hekte. Det hadde vært interessant å grave mer i det! 

Han jeg er hekta på er ingen fuckboy eller casanova. Det er antagelig helt utilsiktet fra hans side. 

Skrevet
Tusjpenn skrev (3 minutter siden):

Snakket aldri med han om det. Min hekt oppførte seg som din. Etter en lang stund blokkerte jeg han og ignorerer han fullstendig. Han prøver å sende meg lange blikk, men jeg later som ingenting. Les deg litt opp på intermittent reenforcement, hjernen din blir en en spillegal gambler når den får litt oppmerksomhet av og til. Dette handler om deg, ikke han. Kutt han fullstendig om du har mulighet og gå videre. Lettere sagt enn gjort, men det er mulig. 

Jeg vet, labrotte teorien om uregelmessig belønning.😄 Den er spot on.  Har brukt dagen til å lese om hekt og leste den om den teorien.

Han skal ut. Har bestemt meg for at NÅ er det NOK! :)

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Det er bare å skrive at du ikke kan ha noe mer kontakt med han fordi du trenger å gå videre. Det er ikke noe mer komplisert enn det.

Sant. Det er ikke mer komplisert enn det. Så spør han hvorfor .  Så tenker jeg svare at vi vil helt forskjellige ting med relasjonen vår.  Så Ferdig. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Men hva kunne jeg sagt før å gjøre kort prosess? Jeg har ikke lyst å bare  forsvinne...

Men det er det som er lurt. 

Anonymkode: 8ec2b...7a1

Skrevet

Kutt det tvert!! Det er helt jævlig og du vil få tidenes kjærlighetssorg. Tro meg, det er verdt den sorgen når du til slutt har fått fotfeste igjen💜 Da vil du angre på at du kastet bort tiden på en slik type….. Jeg kom over det, og du vil klare det også🥰

Anonymkode: 8bb57...da4

• Hjerte 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...