AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #1 Skrevet 30. oktober 2023 En bekjent av min datter har virkelig driti seg ut. Han har kjørt i kokainrus, kom over i motsatt kjørebane og frontet (!!!) med en annen bilist.. Det gikk heldigvis bra med begge sjåførene, men bilene er totalvrak. Jeg blir så sint over denne holdningen fra så mange når det gjelder rus og bilkjøring.. Så ja -ærlig talt - jeg håper han får en straff som svir.. I media siste tiden har jeg lest om minst to alvorlige ulykker; en ufødt barn mistet livet, 2 andre kritisk skadd (hodeskade, organskader etc) I den andre ble en mann lam fra halsen og ned -og mistet hele sitt aktive liv og nå bundet til rullestol med pleier 24 timer i døgnet.. Men hva er egentlig straffen for å kjøre ruspåvirket og i tillegg være skyld i en alvorlig front mot front ulykke? Blir det fengselsstraff? Og han må vel betale både bot og reperasjon av bilene,for dette dekker vel ikke forsikringen?? Han har jo virkelig ødelagt mye for seg selv her - men det tenker jeg er velfortjent.. Anonymkode: a4aab...5fa
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #2 Skrevet 30. oktober 2023 Han mister vel lappen, får fengselsstraff og en bot der størrelsen på denne avhenger av inntekten hans. Han blir også ansvarlig for å betale skade på den andre bilisten/bilen. Anonymkode: da202...d95 2
Hedda-78 Skrevet 30. oktober 2023 #3 Skrevet 30. oktober 2023 Prøvde å google litt. https://lovdata.no/nav/forskrift/2012-01-20-85 Ser ut som at kjøring i kokainrus (altså uten at det har vært ulykke) straffes på lik linje som 0,2 i promille. Jeg håper jeg har misforstått tabellen, det virker jo som veldig mild straff? https://lovdata.no/nav/lov/1965-06-18-4/kapV/§31 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #4 Skrevet 30. oktober 2023 Din datter burde ikke henge med narkiser. Det kommer det aldri noe godt ut av. Anonymkode: 11691...c03 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #5 Skrevet 30. oktober 2023 Tror jeg hadde vært mest overvåken og oppmerksom på at de datter har bekjente som driver med kokain og kjører i ruset tilstand. Personen det gjelder vil få sin straff av domstolen, bruk heller energien din på din datter. Anonymkode: 4d6f4...451 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #6 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): Din datter burde ikke henge med narkiser. Det kommer det aldri noe godt ut av. Anonymkode: 11691...c03 TS her; Cet er en BEKJENT. Dvs de vet hvem hverandre er pga skole og nabolag. Hun har aldri hent med han - heldigvis!! Men alle ungdommer på feltet her vi bor har jo fått dette med seg.. Men jeg trodde pååriktig han bille få straff som svir - miste førerkortet i 1 år, fengselsdom på et par måneder og saftig bot + reperasjon for den andre bilen. Han kan umulig komme fra dette med kun en advarsel?!! Han kunne vært drapsmann nå - eller ødelagt livet til helt uskyldige mennesker.. Anonymkode: a4aab...5fa
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #7 Skrevet 31. oktober 2023 Det finnes utallige som ikke får noe straff, som romer rundt i landet. Leste om en gjenganger som hadde blitt tatt over 100 ganger for straffbare forhold. Det holder oppklareringsstatistikken og midler til bemanning høy. Og ikke minst er det veldig lett å løse saker når man vet hvem det er som gjør galne ting, så de er veldig verdifulle å ha gående løs i samfunnet. Anonymkode: bb195...8ae
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå