AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #1 Skrevet 30. oktober 2023 Jeg, samboeren min og gutten vår på 18 mnd satt og spiste bolle. Jeg og samboeren min spiste en bolle hver, og sønnen vår fikk smake. Etter vi hadde spist opp ble sønnen vår lei seg og hadde selvsagt lyst på mer, og da sa jeg at han kan få smake mer senere. Det hjalp selvsagt ikke på humøret. Samboeren min ble snurt og sa at vi hadde hatt en veldig koselig morgen helt fram til jeg absolutt måtte ta det standpunktet, og han ville gi mer. Sønnen vår sutret i to minutter, så var han fornøyd igjen. Jeg mener det er best å være konsekvent, for barn har godt av å lære seg at nei betyr nei. Selvsagt må jeg også være ettergivende av og til, men samboeren min er det hele tiden. Jeg synes heller ikke noe om at han prøver å undergrave det jeg har bestemt, og at han "tar siden" til sønnen vår. Det er jo ikke krise, men skal det fortsette sånn så blir jo jeg den strenge forelderen og far blir den snille, bare fordi han ikke er så flink å sette grenser og tror at det å være snill mot barnet er å gi ham alt han vil ha. Akkurat denne saken var jo bare en filleting, men liker ikke tendensene. Hva synes dere, og hvordan gjør dere det? Er jeg for streng? Det handler jo ikke om at han absolutt ikke kunne få en bollebit til, det handler om at jeg sa nei, og da synes jeg samboeren min som far skal spille på lag. Med mindre jeg er helt på jordet, selvsagt. Anonymkode: b8d6f...c56 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #2 Skrevet 30. oktober 2023 Du har rett. Anonymkode: 6cdaa...b93 16
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 Populært innlegg #3 Skrevet 30. oktober 2023 Jeg synes dere er teite begge to som spiser noe fristende uten at det er tiltenkt sønnen deres... Anonymkode: 18de1...b9a 78 11
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #4 Skrevet 30. oktober 2023 «Smake mer senere» er jo heller ikke et tydelig svar, og vanskelig å forstå for en 18mnd. Si heller nei. Så synes vel at dere var like vage/dårlige begge to Anonymkode: 315a5...04e 45 4
Anononyma Skrevet 30. oktober 2023 #5 Skrevet 30. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes dere er teite begge to som spiser noe fristende uten at det er tiltenkt sønnen deres... Anonymkode: 18de1...b9a Dette. Hvis dere ikke kan dele venter dere til sønnen deres sover. Enkelt og greit. Endret 30. oktober 2023 av Anononyma 27 2 6
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #6 Skrevet 30. oktober 2023 Her undergraver vi ikke hverandre, selv om vi er uenige i den andres avgjørelse. Da snakker vi heller om det når barnet ikke er tiltede, og blir enige om hva vi skal gjøre i lignende situasjoner. Her er det jeg som ikke gir etter, og mannen som gjør det. Men det er også mannen som er strengest og setter en stopper for oppførsel jeg synes er helt innafor. Men ja, det å undergrave den andre er veldig skadelig, da får man den klassiske drite i hva mamma sier og spørre pappa i stedet. Anonymkode: 30d44...29d 6
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #7 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg synes dere er teite begge to som spiser noe fristende uten at det er tiltenkt sønnen deres... Anonymkode: 18de1...b9a Han fikk jo smake så mye han ville helt til det var tomt, så det var jo tiltenkt alle. AnonymBruker skrev (1 minutt siden): «Smake mer senere» er jo heller ikke et tydelig svar, og vanskelig å forstå for en 18mnd. Si heller nei. Så synes vel at dere var like vage/dårlige begge to Anonymkode: 315a5...04e Jeg sa nei først, det kom ikke med. Anonymkode: b8d6f...c56 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #8 Skrevet 30. oktober 2023 Boller og godteri ødelegger bakteriekulturen i magen. Ikke gi dem før de blir mye eldre. Da kan dere forebygge sykdom og plager, samt overvekt Anonymkode: e925d...e87 6 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #9 Skrevet 30. oktober 2023 Anononyma skrev (1 minutt siden): Dette. Hvis dere ikke kan dele venter dere til sønnen deres sover. Enkelt og greit. Skjønner ikke hvor dere får dette fra? Jeg skriver jo at han spiste bolle. Han fikk ikke en hel å holde selv fordi vi satt i bilen og han er rask til å slenge fra seg. Han fikk masse bolle. Anonymkode: b8d6f...c56 4
Gjest Marte79 Skrevet 30. oktober 2023 #10 Skrevet 30. oktober 2023 Problemet er at barn i den alderen ikke forstår ordet «senere». Mulig du kan løse dette neste gang på en annen måte, et mer klart svar.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #11 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Boller og godteri ødelegger bakteriekulturen i magen. Ikke gi dem før de blir mye eldre. Da kan dere forebygge sykdom og plager, samt overvekt Anonymkode: e925d...e87 Dette er ikke relevant til emnet i det hele tatt. Har ikke bedt om kostholdsråd, og i hvert fall ikke fanatiske råd. Anonymkode: b8d6f...c56 7 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #12 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Jeg synes dere er teite begge to som spiser noe fristende uten at det er tiltenkt sønnen deres... Anonymkode: 18de1...b9a AnonymBruker skrev (9 minutter siden): «Smake mer senere» er jo heller ikke et tydelig svar, og vanskelig å forstå for en 18mnd. Si heller nei. Så synes vel at dere var like vage/dårlige begge to Anonymkode: 315a5...04e Dette, ungen skjønner ikke hva senere betyr, dere skulle ikke spist forran den. Anonymkode: 067bc...325 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #13 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Skjønner ikke hvor dere får dette fra? Jeg skriver jo at han spiste bolle. Han fikk ikke en hel å holde selv fordi vi satt i bilen og han er rask til å slenge fra seg. Han fikk masse bolle. Anonymkode: b8d6f...c56 Ok samboeren din ødela stemninga med å sutre om deg. Anonymkode: 067bc...325 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #14 Skrevet 30. oktober 2023 5 minutter siden, AnonymBruker said: Skjønner ikke hvor dere får dette fra? Jeg skriver jo at han spiste bolle. Han fikk ikke en hel å holde selv fordi vi satt i bilen og han er rask til å slenge fra seg. Han fikk masse bolle. Anonymkode: b8d6f...c56 Da skjønner jeg ingenting. Dere spiste bolle alle sammen til det ble tomt. Da er det jo ikke mulig å være ettergivende fordi det ikke var mer bolle? Å si det er tomt ville vært et mer forståelig svar enn at han får mer senere. Senere kan jo være når som helst Anonymkode: 18de1...b9a 20 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #15 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Da skjønner jeg ingenting. Dere spiste bolle alle sammen til det ble tomt. Da er det jo ikke mulig å være ettergivende fordi det ikke var mer bolle? Å si det er tomt ville vært et mer forståelig svar enn at han får mer senere. Senere kan jo være når som helst Anonymkode: 18de1...b9a Nei, vi hadde jo mer bolle i posen, noe sønnen vår visste godt, men skulle ikke ha mer der og da. Jeg sa nei, ikke mer bolle nå. Vi kan ta mer senere. Samboeren min ble snurt og mente jeg ødela den koselige stunden vi hadde hatt fordi jeg ikke ville vi skulle gi mer bolle der og da, og forsøkte å undergrave den avgjørelsen. Som er det emnet handler om. Anonymkode: b8d6f...c56 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #16 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Jeg synes dere er teite begge to som spiser noe fristende uten at det er tiltenkt sønnen deres... Anonymkode: 18de1...b9a Så enkelt kan det sies Anonymkode: ef26b...f9f
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #17 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, vi hadde jo mer bolle i posen, noe sønnen vår visste godt, men skulle ikke ha mer der og da. Jeg sa nei, ikke mer bolle nå. Vi kan ta mer senere. Samboeren min ble snurt og mente jeg ødela den koselige stunden vi hadde hatt fordi jeg ikke ville vi skulle gi mer bolle der og da, og forsøkte å undergrave den avgjørelsen. Som er det emnet handler om. Anonymkode: b8d6f...c56 Du er teit Anonymkode: ef26b...f9f 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #18 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei, vi hadde jo mer bolle i posen, noe sønnen vår visste godt, men skulle ikke ha mer der og da. Jeg sa nei, ikke mer bolle nå. Vi kan ta mer senere. Samboeren min ble snurt og mente jeg ødela den koselige stunden vi hadde hatt fordi jeg ikke ville vi skulle gi mer bolle der og da, og forsøkte å undergrave den avgjørelsen. Som er det emnet handler om. Anonymkode: b8d6f...c56 Og bare så ingen skal forvirres ytterligere: Ja, jeg gjemte posen med boller etter å ha sagt det var nok. Anonymkode: b8d6f...c56 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #19 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Du er teit Anonymkode: ef26b...f9f Okei, gi gjerne en begrunnelse. Hvis ikke er du også ganske teit 🤪 Anonymkode: b8d6f...c56 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #20 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Okei, gi gjerne en begrunnelse. Hvis ikke er du også ganske teit 🤪 Anonymkode: b8d6f...c56 Du spør , får svar. Ikke fornøyd med svaret? Neivel Anonymkode: ef26b...f9f
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå