AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #101 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Er det noe det virkelig blir rør av, så er det åpent forhold. Anonymkode: d471e...9c7 Både utroskap og åpent forhold er vel oppskrift på «rør». Det det koker ned til er at gode, kjærlige forhold hvor begge føler seg trygg og ivaretatt er det stort sett alle ønsker seg. Når forholdet skranter og ikke lar seg reparere så burde samlivsbrudd være det første man vurderer. Veldig ofte er nok det det beste. I noen tilfeller så er det vanskelig. Kanskje partneren din er syk. Kanskje barna er syk eller har spesielle behov. Kanskje det å ha daglig omgang med barna er veldig viktig for deg. Kanskje det å selge huset nå vil være en økonomisk krise (eller krise for barna). Det jeg pålegger meg selv og forventer av partneren er at han/hun prøver. At vi spør hverandre hvordan man har det. At man er til stede og prøver å møte hverandre. At man er et «lag» mot resten av verden, kan betro seg og vise svakhet. At man finner en måte å være fysisk på som begge kan leve med. Gjør man det så er utroskap utilgivelig (og uforståelig). I motsatt fall så har (minst en av) dere allerede gitt opp og da er det ikke en ukrenkelig union men to mennesker som bor sammen, og da tenker jeg utroskap er tilgivelig - også om det er partneren min som er utro. Anonymkode: 777ea...f02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #102 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Når forholdet skranter og ikke lar seg reparere så burde samlivsbrudd være det første man vurderer. Jeg hører enkelte av dere påstå det, ja. Det å holde sammen når ikke alt går som man ønsker, med en gang og hele tiden, er jo så forferdelig ille. Det at barna får en trygg og grei oppvekst, og god samlivskompetanse, eller at partneren må leve uten sex, både i forholdet og utenfor forholdet, er vissstnok mindre viktig. Selv skal man både få lov til å streike seksuelt (viktig å ikke gjøre noe man avskyr) og nekte partneren å ha noen på si (viktig å ikke være dørmatte). Vel, vi er faktisk enda noen som mener man har det bedre som byggestein i et samfunn og ikke som øde øy. Men for å klare det er man faktisk nødt til å sette seg selv og egne følelser til side av og til. Ja, det er kanskje tøft der og da. Men på sikt? Det er verdt det. Anonymkode: d471e...9c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 23. desember 2024 #103 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 30.10.2023 den 15.15): Og like patetisk å med en gang sette seg på sin høye hest og tro man har fasit. Jeg (trådstarter) har ingen behov for å forsvare det jeg gjør men jeg velger å forklare litt sv bakgrunnen. Selvsagt vet jeg (og alle andre, ikke minst du) at det er galt å være utro. Men for meg er det et valg mellom to onder. Jeg må leve med det jeg gjør uansett, og jeg velger å gjøre dette. Anonymkode: 2c2bb...e42 Det er jo en fasit, som du selv sier er utroskap galt. Jeg vet ikke hvilke "gruner" du mener å ha, men utroskap gjør ikke situasjonen bedre her. Spesielt om du har barn er det grenseløst egoistisk å risikere brud på grun av utroskap. Da risikerer du at moren til dine barn hater deg resten av livet og å ødelege forholdet til barna fordi du får 100% skylden for brudet. Om du blir i forholdet på grun av økonomi, så vill heler ikke økonomien bli bedre av at kona hater deg uner skilsmisen liksom. Håper det handler om økonomi eller praktiske ting, og ikke at du gambler med å ødelege barndomen til unga dine! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #104 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 30.10.2023 den 15.15): Og like patetisk å med en gang sette seg på sin høye hest og tro man har fasit. Jeg (trådstarter) har ingen behov for å forsvare det jeg gjør men jeg velger å forklare litt sv bakgrunnen. Selvsagt vet jeg (og alle andre, ikke minst du) at det er galt å være utro. Men for meg er det et valg mellom to onder. Jeg må leve med det jeg gjør uansett, og jeg velger å gjøre dette. Anonymkode: 2c2bb...e42 Jeg skal være utro mot deg også. Vet hvem du er ☺️ Anonymkode: d0ab1...4db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #105 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 30.10.2023 den 15.39): Hvorfor skal du ikke gjøre det som er det riktige? Fortjener ikke kona di å føle på kåtsakap og glede? Er boblene i livet kun ment for deg? Anonymkode: bc119...1b6 Kona er bare en tjener og barnepasser her. Gjør for Gud skyld slutt. Anonymkode: 93760...6ed 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 23. desember 2024 #106 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): Jeg hører enkelte av dere påstå det, ja. Det å holde sammen når ikke alt går som man ønsker, med en gang og hele tiden, er jo så forferdelig ille. Det at barna får en trygg og grei oppvekst, og god samlivskompetanse, eller at partneren må leve uten sex, både i forholdet og utenfor forholdet, er vissstnok mindre viktig. Selv skal man både få lov til å streike seksuelt (viktig å ikke gjøre noe man avskyr) og nekte partneren å ha noen på si (viktig å ikke være dørmatte). Vel, vi er faktisk enda noen som mener man har det bedre som byggestein i et samfunn og ikke som øde øy. Men for å klare det er man faktisk nødt til å sette seg selv og egne følelser til side av og til. Ja, det er kanskje tøft der og da. Men på sikt? Det er verdt det. Anonymkode: d471e...9c7 Man får ikke god samlivskompetanse av å vokse opp med forbilder i ulykelige forhold! Ingen MÅ leve uten sex i forhold, for alle har lov til å avslute forholdet. Det å velge å være utro når man har barn er derimot det mest egoistiske jeg kan tenke meg!!! Det er så ufatelig mye bedre å gå fra hverandre på en rolig måte, en å la forholde slute fordi partner oppdager du er gått bak rygen til familien. Man risikkerer til og med at barna forstår at forholdet er over på grun av utroskap, og får forholdet til den utro foreldren ødelagt for livet! Foreldre som med åpne øyne risikerer forholdet til barna på dene måten er så utrolig egoistiske! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #107 Del Skrevet 23. desember 2024 Det finnes barn som ikke vil ha kontakt med den utro forelderen. Jeg hadde fortalt barnet hva du har gjort dersom det kom frem ☺️ det å ha barn i noe sånt er ikke bra. Den andre forelderen kan lage mye trøbbel for deg dersom du lurer henne slik du nå tenker på å gjøre. Å ha barn med noen er å ha makt over den andre. Hun kan gjøre livet ditt rimelig surt frem til barnet er 18 dersom hun bestemmer seg for det. Du har jo vist dårlig omsorgskompetanse også når du velger å tilfredsstille din egen penis istedenfor å tenke på barnet ditt. Anonymkode: d0ab1...4db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 23. desember 2024 #108 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (På 30.10.2023 den 15.18): Nei, for deg er det å få i pose og sekk. Du vil ha en dame hjemme som vasker klærne dine, bidrar til betaling av regninger og lager mat til deg, så vil du ha ei annen å tømme deg i. Vinn-vinn for deg. Du unner altså heller ikke kona di å ha sex med andre menn? Hvorfor kan dere ikke ha et åpent forhold? Nettopp. Du vil at hun holder seg kun til deg. Typisk. Anonymkode: a8f2a...3c7 Forkvaklet kvinnesyn heter det.» Min fru tilfredsstiller ikke alle mine behov, så jeg trenger en til» . Skikkelig drømmemann . For både en elskerinne og hun som blir lurt til å gå trofast hjemme . God jul til alle som vil ha både i pose og i sekk . En dag blir du sittende alene ( å kanskje angre ) 🤗 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nonstop1 Skrevet 23. desember 2024 #109 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (23 timer siden): Jeg tror ikke at du leste teksten du quotet nøye nok. Jeg tror ikke at mannlig biologi blir foreldet med det første. Jeg er ute av stand til å opprettholde følelser og være forpliktet ovenfor en kvinne som vemmes ved å være naken med meg. Anonymkode: 777ea...f02 Det du skriver her er jo helt ok. Før lærte nok mødre døtrene sine at det var viktig at de ga mannen det de ville ha, fordi det å holde på han ble ansett som viktigere enn noe annet. Nå læres ikke døtre dette lenger. Fordi det er viktigere at døtrene våre lever liv de har det godt i, enn at de holder på en mann de vemmes av. Ingen skal ha sex de ikke ønsker. Men da er og forblir brudd det redelige. Å leve i ett forhold fylt av bedrag er mye værre enn å leve som singel. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #110 Del Skrevet 23. desember 2024 Pippi Lotta skrev (20 minutter siden): Man får ikke god samlivskompetanse av å vokse opp med forbilder i ulykelige forhold! Riktig. Pippi Lotta skrev (21 minutter siden): Ingen MÅ leve uten sex i forhold, for alle har lov til å avslute forholdet. Det å velge å være utro når man har barn er derimot det mest egoistiske jeg kan tenke meg!!! Det er så ufatelig mye bedre å gå fra hverandre på en rolig måte, en å la forholde slute fordi partner oppdager du er gått bak rygen til familien. Som jeg allerede har sagt mange ganger så er jeg klar over at noen av dere mener dette. Dere har også lov til å skille dere og nekte sex alt dere vil. Det betyr ikke at det er riktig, uansett hvor mange ganger dere sier det. Anonymkode: d471e...9c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 23. desember 2024 #111 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (8 minutter siden): Det finnes barn som ikke vil ha kontakt med den utro forelderen. Jeg hadde fortalt barnet hva du har gjort dersom det kom frem ☺️ det å ha barn i noe sånt er ikke bra. Den andre forelderen kan lage mye trøbbel for deg dersom du lurer henne slik du nå tenker på å gjøre. Å ha barn med noen er å ha makt over den andre. Hun kan gjøre livet ditt rimelig surt frem til barnet er 18 dersom hun bestemmer seg for det. Du har jo vist dårlig omsorgskompetanse også når du velger å tilfredsstille din egen penis istedenfor å tenke på barnet ditt. Anonymkode: d0ab1...4db Man bør ikke bruke barnet / informere barnet om den andre forelderens egoistiske kjønnsdrift . Noen tenker med hodet og andre med penis . De som tenker med hodet har oftere gode relasjoner , både til barn og eksfruer. Det sier seg selv at de som bruker hodet tar bedre valg enn de som tenker med kjønnsorganet . Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #112 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (12 minutter siden): Det finnes barn som ikke vil ha kontakt med den utro forelderen. Jeg hadde fortalt barnet hva du har gjort dersom det kom frem ☺️ det å ha barn i noe sånt er ikke bra. Den andre forelderen kan lage mye trøbbel for deg dersom du lurer henne slik du nå tenker på å gjøre. Å ha barn med noen er å ha makt over den andre. Hun kan gjøre livet ditt rimelig surt frem til barnet er 18 dersom hun bestemmer seg for det. Du har jo vist dårlig omsorgskompetanse også når du velger å tilfredsstille din egen penis istedenfor å tenke på barnet ditt. Anonymkode: d0ab1...4db Ja, jøss, prøv å få fokuset over på at han er en dårlig omsorgsperson etter den introen der, hvor du tilsynelatende fryder deg over tanken på å fortelle dine barn om noe sånt. Anonymkode: d471e...9c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #113 Del Skrevet 23. desember 2024 NiceOrNothing skrev (1 minutt siden): Det sier seg selv at de som bruker hodet tar bedre valg enn de som tenker med kjønnsorganet . Det gjør jo åpenbart ikke det da, når den som liksom tenker med hodet, velger å godte seg over å snakke med ungene om slike ting, fryder seg over tanken på foreldrefremmedgjøring. Anonymkode: d471e...9c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #114 Del Skrevet 23. desember 2024 Risikoen ved å være utro er at ungene dine får vite det. Mine barn vet om partners utroskap og årsak til brudd. Vårt forhold var ikke sex løst, heg merket det ikke og var den siste som fikk vite. Men skilte meg etter forsøk på terapi. Tillitsbrudd og løgn var verst. Og at absolutt de fleste her vi bor visste, flere holdt kjeft. Det er mye sladder, og folk ser og hører. Enten det er dama eller mannen i forholdet som er utro, så er det ødeleggende… og man kan ikke «ta det tilbake». Om du velger separasjon og en pause fra samlivet så er det faktisk lettere å finne tilbake, for da er msn i det minste ærlig om problemet. Og dere får testet livet som single på hver sin kant. Noe som gjør at bildet av livet med en annen partner blir mer realistisk. Velger du fortsatt utroskap etter å ha lest dette, så tenker jeg at det er spenningen ved å kunne bli avslørt som du søker… og at du ofrer alt for «a cheap thrill» Anonymkode: b9b8c...36c 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #115 Del Skrevet 23. desember 2024 Nonstop1 skrev (4 minutter siden): Det du skriver her er jo helt ok. Før lærte nok mødre døtrene sine at det var viktig at de ga mannen det de ville ha, fordi det å holde på han ble ansett som viktigere enn noe annet. Nå læres ikke døtre dette lenger. Fordi det er viktigere at døtrene våre lever liv de har det godt i, enn at de holder på en mann de vemmes av. Ingen skal ha sex de ikke ønsker. Men da er og forblir brudd det redelige. Å leve i ett forhold fylt av bedrag er mye værre enn å leve som singel. Det som er så ironisk er at jeg er en kvinne som faktisk har lært dette av min mor, men jeg er uenig med både den du siterer og med deg som er enig med han. Han andre skjelte meg attpåtil ut og kalte meg frekk. Så her blir det catch 22. Dere mener kvinner burde lære det, men liker tydeligvis ikke kvinner som har lært det, eller er uenig med oss i det meste vi tror på og står for. Hvis menn virkelig ønsker sånne kvinner som oss, så må dere for pokker lære dere å kjenne igjen hvordan vi fungerer og de verdiene vi står for. Anonymkode: d471e...9c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pippi Lotta Skrevet 23. desember 2024 #116 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Riktig. Som jeg allerede har sagt mange ganger så er jeg klar over at noen av dere mener dette. Dere har også lov til å skille dere og nekte sex alt dere vil. Det betyr ikke at det er riktig, uansett hvor mange ganger dere sier det. Anonymkode: d471e...9c7 Hva mener du er riktig da? Lære barna at man skal være ulykekig i forhold? Ha vond og uønsket sex helt til man blir så skadet at kropen ikke klarer det lengre? 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #117 Del Skrevet 23. desember 2024 Pippi Lotta skrev (Akkurat nå): Hva mener du er riktig da? Lære barna at man skal være ulykekig i forhold? Ha vond og uønsket sex helt til man blir så skadet at kropen ikke klarer det lengre? Nei, mener man skal gi partneren anledning til å ha sex med andre hvis man avskyr sex og ser på sex som noe som er vondt og skadelig. Man blir ikke lykkelig av å nekte partneren å ha det bra. Ungene blir heller ikke lykkelig av det. Anonymkode: d471e...9c7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #118 Del Skrevet 23. desember 2024 NiceOrNothing skrev (20 minutter siden): Man bør ikke bruke barnet / informere barnet om den andre forelderens egoistiske kjønnsdrift . Noen tenker med hodet og andre med penis . De som tenker med hodet har oftere gode relasjoner , både til barn og eksfruer. Det sier seg selv at de som bruker hodet tar bedre valg enn de som tenker med kjønnsorganet . Nei, det bør man ikke. Men man bør heller ikke være utro Anonymkode: d0ab1...4db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #119 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Ja, jøss, prøv å få fokuset over på at han er en dårlig omsorgsperson etter den introen der, hvor du tilsynelatende fryder deg over tanken på å fortelle dine barn om noe sånt. Anonymkode: d471e...9c7 Ja selvsagt. Han ødelegger jo familien. Man bør ikke være utro og splitte opp familien og ødelegge oppveksten til barnet, han gjør det likevel. Man bør ikke fortelle barnet om hva pappa har gjort, men man gjør det likevel. Anonymkode: d0ab1...4db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 23. desember 2024 #120 Del Skrevet 23. desember 2024 AnonymBruker skrev (21 minutter siden): Ja, jøss, prøv å få fokuset over på at han er en dårlig omsorgsperson etter den introen der, hvor du tilsynelatende fryder deg over tanken på å fortelle dine barn om noe sånt. Anonymkode: d471e...9c7 Prøv å argumentere for at det er værre å fortelle om pappas fæle handlinger, enn det er å gjøre selve handlingen. Dette ødelegger potentiselt hele livet til barnet. Det er ingen som vil være enig med deg 😌 Anonymkode: d0ab1...4db Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå