Gå til innhold

Folk på finn som ikke vil innse at produktet har mistet verdi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ønsket å kjøpe et produkt som er 1 1/2 år gammelt og informerer selger om at prisen han ønsker for produktet nå er samme pris som det koster å kjøpe nytt. Tilbyr å betale halv pris noe jeg synes er rimelig når garantien snart er ute. Får til svar av selger at han ikke ønsker å gå ned i pris fordi han har betalt mer for det i sin tid. Er ikke dette litt spesielt?

Anonymkode: 2d718...a1f

• Liker 16
  • Nyttig 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dette er helt opp til den som selger.

• Liker 40
  • Nyttig 3
Skrevet

Joda, men veldig vanlig, og det er jo hans problem om han ikke får solgt. Og FÅR han solgt, så har han vunnet på det. 

Anonymkode: 105b1...b1f

• Liker 7
Skrevet (endret)

Hvorfor gidde å bry seg? Om selger ikke vil selge, så er jo ikke det ditt problem. Stort sett så legger jeg meg på 40-50% av nypris, litt avhengig av tilstand, er det et produkt som er veldig nytt og jeg ser det er stor etterspørsel etter, så kan jeg gå litt nærmere nypris.

Endret av K.B.
  • Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Synes det er dårlig stil, en handel skal være vinn vinn for begge parter, og her gå selger for en vinn-vinn for seg selv og tap for kjøper..i håp om at kjøper ikke sjekker hva det koster nytt

K.B. skrev (På 30.10.2023 den 14.30):

Hvorfor gidde å bry seg? Om selger ikke vil selge, så er jo ikke det ditt problem. Stort sett så legger jeg meg på 40-50% av nypris, litt avhengig av tilstand, er det et produkt som er veldig nytt og jeg ser det er stor etterspørsel etter, så kan jeg gå litt nærmere nypris.

Bryr meg ikke så innmari bare syntes det var skikkelig teit og ville lufte 

TS

• Liker 9
Skrevet

Da kjøper du nytt. 

Anonymkode: 766b1...943

• Liker 17
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.10.2023 den 14.32):

Synes det er dårlig stil, en handel skal være vinn vinn for begge parter, og her gå selger for en vinn-vinn for seg selv og tap for kjøper..i håp om at kjøper ikke sjekker hva det koster nytt

Ts

Det blir i overkant naivt. Nei, det er ikke sånn handel virker. Den som selger, ønsker å få mest mulig penger. Enkelt og greit. 

Og altså, om kjøper er sløv og ikke gidder sjekke, så er det ikke selger sin feil eller problem. 

Og noen ganger ønsker kjøper gjerne å kjøpe selv om det er over halv pris av ny pris, bare for å få tak i varen. 

Du velger selv om du ønsker å kjøpe eller ei. Synes du det var for dyrt? Javel, da får du la være å kjøpe, da. 

• Liker 28
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.10.2023 den 14.32):

Ts

Hvor har du det fra at en handel skal være vinn vinn for begge parter? En handel består av at en selger setter den prisen han vi ha, og markedet bestemmer om han får solgt eller ikke. 

Anonymkode: 208b3...f62

• Liker 36
  • Nyttig 6
Skrevet

Nei, selger får selvsagt bestemme prisen selv. Kan jo hende vedkommende tenker å beholde produktet selv likevel, om hn ikke får solgt til ønsket pris. 

Anonymkode: 309e2...b6d

• Liker 7
Skrevet

Mange produkt stige jo i verdi. Verdien er det folk er villig til å betale. Om du mener du kan få en ny i butikken er det jo et vinn for deg som får en ny i stedet for en gammel. Er jo ikke sikkert han må selge heller, og da kan det være bedre å beholde produktet enn å selge det til halv pris.

• Liker 7
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Hvor har du det fra at en handel skal være vinn vinn for begge parter? En handel består av at en selger setter den prisen han vi ha, og markedet bestemmer om han får solgt eller ikke. 

Når jeg selger på finn til privatpersoner så hadde jeg personlig ikke hatt en god følelse om jeg solgte noe jeg visste kjøper kunne få splitter nytt for samme pris. Det er grådig i mine øyne

• Liker 13
  • Nyttig 4
Skrevet

Noen tenker vel at det fødes en idiot hvert sekund? At noen vil kjøpe til prisen? Passer ikke prisen deg, så er det vel bare å søke videre?

Skambud trenger man som selger heller ikke å ta hensyn til? 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker said:

Når jeg selger på finn til privatpersoner så hadde jeg personlig ikke hatt en god følelse om jeg solgte noe jeg visste kjøper kunne få splitter nytt for samme pris. Det er grådig i mine øyne

Men da lar du bare være å selge noe til full pris da. 

• Liker 12
Skrevet

Samme greia har jeg ofte sett med bøker også: 

Folk ønsker jo tydeligvis 100 kroner / 150 kroner / 200 kroner, for BØKER liksom. Hva er liksom så vanvittig "spennende" med noen som forsøker å gå opp Mount Everest, og deretter skriver bøker om dette? eller bøker om rakfisk eller annet dill og dall, liksom.           

Anonymkode: 977e6...cc9

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er jo lov å prøve seg. Men jeg er enig i at det kan være irritetende. Best å bare puste romlig og kjøpe nytt 😌

Anonymkode: 766b1...943

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det gjør jeg, men har fortsatt lov å synes at det er litt irriterende når noen prøver å selge meg et brukt produkt til samme pris som et nytt

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (24 minutter siden):

Ønsket å kjøpe et produkt som er 1 1/2 år gammelt og informerer selger om at prisen han ønsker for produktet nå er samme pris som det koster å kjøpe nytt. Tilbyr å betale halv pris noe jeg synes er rimelig når garantien snart er ute. Får til svar av selger at han ikke ønsker å gå ned i pris fordi han har betalt mer for det i sin tid. Er ikke dette litt spesielt?

Alternativ overskrift:

Folk på finn som ikke vil innse at selgeren bestemmer prisen på produktet.

• Liker 13
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Samme greia har jeg ofte sett med bøker også: 

Folk ønsker jo tydeligvis 100 kroner / 150 kroner / 200 kroner, for BØKER liksom. Hva er liksom så vanvittig "spennende" med noen som forsøker å gå opp Mount Everest, og deretter skriver bøker om dette? eller bøker om rakfisk eller annet dill og dall, liksom.           

Anonymkode: 977e6...cc9

Innbundne bøker kan være dyre i utgangspunktet. Selv om du ikke har interesse av det, så betyr det ikke at andre ikke har det.

Anonymkode: b1287...3bc

• Liker 10
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.10.2023 den 14.34):

Det blir i overkant naivt. Nei, det er ikke sånn handel virker. Den som selger, ønsker å få mest mulig penger. Enkelt og greit. 

Og altså, om kjøper er sløv og ikke gidder sjekke, så er det ikke selger sin feil eller problem. 

Og noen ganger ønsker kjøper gjerne å kjøpe selv om det er over halv pris av ny pris, bare for å få tak i varen. 

Du velger selv om du ønsker å kjøpe eller ei. Synes du det var for dyrt? Javel, da får du la være å kjøpe, da. 

Synes fortsatt at det er irriterende at selger ikke vil forholde seg til at jeg informerer om at han selger et brukt produkt til nypris. Er ikke idiot så kjøper selvfølgelig nytt heller. 

kaarebjarne skrev (På 30.10.2023 den 14.53):

Alternativ overskrift:

Folk på finn som ikke vil innse at selgeren bestemmer prisen på produktet.

Det er vel i de flrste tilfeller markedet som bestemmer prisen med mindre man har monopol 

• Nyttig 2
Skrevet

Du trykker liker på produktet også følger du med om prisen blir senket. Og da slår du til. Hvis ikke må du bare finne deg i at det kan bli solgt til en som ikke har et problem med prisen. Man kan ikke ta sånt personlig, selv om det er privatpersoner som selger. 

• Liker 7

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...