Gå til innhold

Kunne du kjøpt denne boligen?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Den er jo bitteliten, ligger på en bitteliten tomt og rett ved veien.

Anonymkode: 861d3...80b

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg leter etter bolig og har et ønske om enebolig, men får bare 2,5 mill i lån. Kom over denne boligen nylig og stusser litt over at den er så billig? 
https://www.finn.no/realestate/homes/ad.html?finnkode=326096772

er dette et godt kjøp?

Anonymkode: 446c4...0ce

Har du lest prospektet? Der kommer eventuelle feil til å skulle stå. Bor i Drammen selv, og har både solgt og kjøpt siste året. Ville overrasket meg veldig dersom denne boligen ikke har vesentlige feil, da tilogmed leiligheter går for 3,3mill utenfor Drammen sentrum. 

Anonymkode: b4a9e...eca

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Jeg leter etter bolig og har et ønske om enebolig, men får bare 2,5 mill i lån. Kom over denne boligen nylig og stusser litt over at den er så billig? 

er dette et godt kjøp?

Det er et bittelite hus, kun 43 kvm. Den ligger 10 cm fra veien og har ingen hage. Innvendig ser den tiltalende ut da, men beliggenheten er jo helt horribel 😛

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

er dette et godt kjøp?

Ser mest ut som de har gjort om en garasje til et hus, skilt den ut fra tomta og fått til en enebolig på halve størrelsen med stua vår. 

Anonymkode: 861d3...80b

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Har du lest prospektet? Der kommer eventuelle feil til å skulle stå. Bor i Drammen selv, og har både solgt og kjøpt siste året. Ville overrasket meg veldig dersom denne boligen ikke har vesentlige feil, da tilogmed leiligheter går for 3,3mill utenfor Drammen sentrum. 

Anonymkode: b4a9e...eca

Det er flere alvorlige TG3 feil. 

Anonymkode: 498b2...25c

• Liker 2
Skrevet

Veldig liten og forferdelig beliggenhet 

• Hjerte 1
Skrevet

Du må lese prospektet! 

For å svare på om det er et godt kjøp, nei det er et kostbart kjøp!

Anonymkode: c74d9...bc8

Skrevet

Ser ut som den mangler parkering i tillegg?

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Det er flere alvorlige TG3 feil. 

Anonymkode: 498b2...25c

veldig mange alvorlige feil, spesielt i grunnmur/krypkjeller (uten tilgang..?), mens selve huset er Instagram-vennlig stylet. Lite areal, dårlig beliggenhet, tett mot naboer, ingen parkering. 

Alt i alt får du få av fordelene med enebolig, men ulempene med generelt vedlikehold i tillegg til alle disse manglene som må rettes opp. 

• Nyttig 1
Skrevet

Neinei. Du må ha mer is i magen. Boligkrakket er rett rundt hjørnet og da kan du plukke slike boliger for halve prisen. Sann mine ord. 
Hilsen en som har ventet på boligkrakket siden 2001. 

Anonymkode: 135c8...c3f

Skrevet

Et knøttlite, dårlig vedlikeholdt hus fra 1870 på en knøttliten tomt helt inntil veien...?

Nei takk.

Anonymkode: 5fd11...42e

Skrevet (endret)

Absolutt ikke. Du får en liten leilighet med ansvaret til en enebolig. Og badet rett ut i kjøkkenet? Aldri at jeg hadde kjøpt den, da hadde jeg heller funnet en leilighet i borettslag faktisk, eller ventet til noe bedre kommer. Du skal ha råd til vedlikehold av enebolig.

Du må lese tilstandsrapporten. Jada, ser pen ut inni, men med en enebolig er det tak, vinduer, grunnmur osv som faktisk er dyrt og veldig viktig å vedlikeholde. 

Endret av Navani
  • Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Lite areal, liten tomt, fundamentet må fallsikres, det må dreneres og noe må gjøres med krypkjelleren som forårsaker råte, sopp og fuktskader samt skadene etter dette må utbedres. Beliggenhet og uteområde var også sørgelig. Kostnadene med å fikse alle tg3 og tg2 skader vil koste MYE. 

Anonymkode: 268ca...9cd

• Nyttig 1
Skrevet

Tipper det vil koste rundt 2 mill å rette opp alle tg3-feilene. I tillegg er beliggenheten og størrelsen fullstendig på hue. 

Anonymkode: 6dbe0...9e9

• Liker 2
Skrevet

43 m2 og mye kommunale avgifter å betale. Den har også bare 1 soverom. Det huset så ut noe jeg kunne bodd i 😊

Anonymkode: a687f...0d7

Skrevet

Synes det virker koselig. Åååå, liker så godt sånne små idylliske soverom

Skrevet

Nei. Altså... et så lite hus kunne jeg nok kjøpt, men ikke et som virker å være en ombygd garasje i hagen til noen andre og så rett ved veien. 

• Liker 1
Skrevet

Tror jeg legger den boligen på hylla 😅 TS

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

Tror jeg legger den boligen på hylla 😅 TS

Trenger ikke stor hylle, en gang. 

Og: "Det er godt med lagringsplass på soverom".... :hoho:

Anonymkode: d185c...8d8

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...