AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #1 Skrevet 30. oktober 2023 Mannen min og jeg har så ulike verdier at jeg tror vi går mot skilsmisse. Jeg har en jobb i staten som krever at man passer på hva man ytrer. Han derimot ytrer mye om flyktninger og islam. Hver eneste dag må jeg forsvare han. Han mener jeg svikter han ved å påpeke at noen av hans meninger kan tolkes som rasistiske. Jo, det er flere ting som gjør at vi bør skilles. Men hva skal jeg gjøre resten av mitt liv? Jeg er 34 år uten barn og snart skilt. Hvordan kommer jeg over sorgen som sniker på seg minutt for minutt ?😢 Jeg kommer til å savne den jeg trodde han var. Herregud så grusomt dette er. Anonymkode: 6d1c7...388 1 7
exictence Skrevet 30. oktober 2023 #2 Skrevet 30. oktober 2023 Føler med deg at det er tungt for deg nå. Men er sikker på det blir mye bedre for deg med tiden. Jeg er over 50 og uten barn. Skilte meg i 40 årene. Nå har jeg en veldig god kjæreste som jeg nyter veldig. Det vil nok du og, hvis det er det du vil. 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #3 Skrevet 30. oktober 2023 exictence skrev (Akkurat nå): Føler med deg at det er tungt for deg nå. Men er sikker på det blir mye bedre for deg med tiden. Jeg er over 50 og uten barn. Skilte meg i 40 årene. Nå har jeg en veldig god kjæreste som jeg nyter veldig. Det vil nok du og, hvis det er det du vil. Hva gjorde du for å komme over den smerten? Eller når du savnet det som var? Jeg er så skamfull også. Må fortelle venner og familie. Anonymkode: 6d1c7...388
Tantemor Skrevet 30. oktober 2023 #4 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Hva gjorde du for å komme over den smerten? Eller når du savnet det som var? Jeg er så skamfull også. Må fortelle venner og familie. Anonymkode: 6d1c7...388 Skamfullt å si du skal skilles? Det kan du jo forsvare med at det er mer skamfullt å ha en mann som rakker ned på det han gjør. Du går jo og er engstelig for hva han skal si på feil sted og tid, og han svikter jo deg i den rollen du har. Det er bedre å avslutte med ham nå, før du sitter med to tre barn og fortsatt skammer deg for hva han går og sier. Men er det overhodet ikke mulig å snakke ham til fornuft? At han holder radikale ting for seg selv nettopp for å ta hensyn til deg og din rolle på jobb? 6 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #5 Skrevet 30. oktober 2023 Tantemor skrev (1 minutt siden): Skamfullt å si du skal skilles? Det kan du jo forsvare med at det er mer skamfullt å ha en mann som rakker ned på det han gjør. Du går jo og er engstelig for hva han skal si på feil sted og tid, og han svikter jo deg i den rollen du har. Det er bedre å avslutte med ham nå, før du sitter med to tre barn og fortsatt skammer deg for hva han går og sier. Men er det overhodet ikke mulig å snakke ham til fornuft? At han holder radikale ting for seg selv nettopp for å ta hensyn til deg og din rolle på jobb? Nei, han mener at jeg tar feil. Dette er holdninger han har og ikke noe vi kan snakke oss ut av. Innleggene hans blir stadig tatt ned av FB, han blir anklaget av mange for innvandrer fiendtlighet osv, men han mener alle andre tar feil. Han gikk over grensen her om dagen. Og han mener jeg går over grensen av å antyde at hans holdinger kan tolkes som rasistiske. Anonymkode: 6d1c7...388
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #6 Skrevet 30. oktober 2023 Kommer helt an på. 1. De som har helt legitime innvendinger og betraktninger med innvandring 2. De som misliker mennesker med bakgrunn i hudfarge. Det er to forskjellige ting, men grunnet woke og kanselleringskulturen er det blitt sammensauset. Er mannen din i kategori 1 så ser jeg ikke problemet, og du bør heller støtte han. Er han i kategori 2, så skjønner jeg deg 100%, og ville valgt å avslutte jeg også. Anonymkode: dfa9e...0fa 9 4
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 30. oktober 2023 #7 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (23 minutter siden): Mannen min og jeg har så ulike verdier at jeg tror vi går mot skilsmisse. Jeg har en jobb i staten som krever at man passer på hva man ytrer. Han derimot ytrer mye om flyktninger og islam. Hver eneste dag må jeg forsvare han. Han mener jeg svikter han ved å påpeke at noen av hans meninger kan tolkes som rasistiske. Jo, det er flere ting som gjør at vi bør skilles. Men hva skal jeg gjøre resten av mitt liv? Jeg er 34 år uten barn og snart skilt. Hvordan kommer jeg over sorgen som sniker på seg minutt for minutt ?😢 Jeg kommer til å savne den jeg trodde han var. Herregud så grusomt dette er. Anonymkode: 6d1c7...388 Jeg synes dette høres ut som en rar grunn for skilsmisse. Men det er kanskje bare toppen av isfjellet? Er det kun det at dere har ulike meninger angående innvandring og islam og/eller hva man bør ytre på nett, så bør det vel gå an å leve med det (med mindre det er helt rabiate ting han ytrer).
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #8 Skrevet 30. oktober 2023 Anonymus Notarius skrev (1 minutt siden): Jeg synes dette høres ut som en rar grunn for skilsmisse. Men det er kanskje bare toppen av isfjellet? Er det kun det at dere har ulike meninger angående innvandring og islam og/eller hva man bør ytre på nett, så bør det vel gå an å leve med det (med mindre det er helt rabiate ting han ytrer). Det er en av flere ting Anonymkode: 6d1c7...388
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #9 Skrevet 30. oktober 2023 Helt utrolig at du ikke var klar over dette FØR dere giftet dere!! INGEN bryr seg om du er skilt i 2023 Anonymkode: 6b37b...3b5 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #10 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (15 minutter siden): Hva gjorde du for å komme over den smerten? Eller når du savnet det som var? Jeg er så skamfull også. Må fortelle venner og familie. Anonymkode: 6d1c7...388 Du tenker ikke at det er litt mer skamfullt å være mann med en som har rastisike utsagn da? Jeg datet en som tidvis sa rasistiske ting, eller ble aggressiv blant andre folk og ropte ut veldig stygge ting, og jeg skammet meg veldig og kan du tro folk glante. Når man henger sammen med en sånn, så tenker jo folk at man mener det samme og er samme ulla. Og ihvertfall tenker de sånn om man er samboer og gift! Hvorfor er det skammelig at du vil ha skilsmisse fordi dere har totalt ulike menneskesyn da? Du må jo ikke skamme deg for det. Skamme deg for at du er et godt menneske som synes det er vanskelig og sårende at han tenker så stygt om folk liksom? Anonymkode: 702cc...088 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #11 Skrevet 30. oktober 2023 Anonymus Notarius skrev (3 minutter siden): Jeg synes dette høres ut som en rar grunn for skilsmisse. Men det er kanskje bare toppen av isfjellet? Er det kun det at dere har ulike meninger angående innvandring og islam og/eller hva man bør ytre på nett, så bør det vel gå an å leve med det (med mindre det er helt rabiate ting han ytrer). Vel antagelig er det sosialt selvmord for TS å ha en mann som sier sånne ting. Folk reagerer jo og tar avstand. La oss si at man har kollegaer på jobb som er venner med deg på FB, da går de gjerne inn og ser hvem man er gift med. Og så ser de en rekke rastisike utsagn som mannen sikkert deler åpent på FB. Og så nevner dem det for sjefen. Det er jo ikke bra.. Anonymkode: 702cc...088 5
Tantemor Skrevet 30. oktober 2023 #12 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): Nei, han mener at jeg tar feil. Dette er holdninger han har og ikke noe vi kan snakke oss ut av. Innleggene hans blir stadig tatt ned av FB, han blir anklaget av mange for innvandrer fiendtlighet osv, men han mener alle andre tar feil. Han gikk over grensen her om dagen. Og han mener jeg går over grensen av å antyde at hans holdinger kan tolkes som rasistiske. Anonymkode: 6d1c7...388 Han eier ikke noe selvinnsikt. Han er jo dessuten såpass ekstrem at dette må jo være veldig ubehagelig å leve oppi. Følg magefølelsen din du og kom deg bort fra slik fiendtlighet. Du er skeptisk mtp fremtiden pga alderen din, men 34 er ungt, og du kan lett finne en ny mann å skape familie med i tide. 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #13 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (10 minutter siden): Nei, han mener at jeg tar feil. Dette er holdninger han har og ikke noe vi kan snakke oss ut av. Innleggene hans blir stadig tatt ned av FB, han blir anklaget av mange for innvandrer fiendtlighet osv, men han mener alle andre tar feil. Han gikk over grensen her om dagen. Og han mener jeg går over grensen av å antyde at hans holdinger kan tolkes som rasistiske. Anonymkode: 6d1c7...388 Sant, det er rimelig rabiat dette..Sånne folk er jeg ikke venner med på FB en gang. Anonymkode: 702cc...088 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #14 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Nei, han mener at jeg tar feil. Dette er holdninger han har og ikke noe vi kan snakke oss ut av. Innleggene hans blir stadig tatt ned av FB, han blir anklaget av mange for innvandrer fiendtlighet osv, men han mener alle andre tar feil. Han gikk over grensen her om dagen. Og han mener jeg går over grensen av å antyde at hans holdinger kan tolkes som rasistiske. Anonymkode: 6d1c7...388 Siden det tas ned fra FB så antar jeg at der faktisk er å gå over streken. Jeg tror faktisk jeg forstår deg ts og der stresset som knyttes til det. Den opplevelsen av at den du har valgt å leve med har holdninger som "reflects poorly on you". Når det er sagt så ser jeg (gjerne menn) i sosiale medier som trøkker ut fæle og rasistiske ting. De fremstår som ignorante, slemme, kjipe og rasistiske. Jeg har ALDRI tenkt at kona har et ansvar eller tror at hun mener det samme. Jeg ser for meg kvinner som river seg i håret av skam og fortvilelse over at de ikke når frem når de forsøker å forklare hvordan denne "sint hvit mann på 50+" fremstår. Anonymkode: 4565f...8cd 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #15 Skrevet 30. oktober 2023 Hadde du kjent på kroppen hva islam faktisk står for hadde du nok sett på dette med andre øyne. Det at du har levd et skjermet liv uten å forstå islam betyr ikke at han tar feil. Å være menneskefiendtlig er noe helt annet og noe jeg definitivt ikke støtter. Men ideologien islam er grusom og bør adresseres for det det er! Har selv vært gift med en muslim som utad var veldig vestlig og helintegrert. Likevel gav de 2 årene meg arr på kropp og sjel som aldri vil forsvinne. Men til og med etter å ha levd med islam i min egen stue i flere år og dessuten lest Koranen kan jeg ikke ytre meg fullt ut uten å bli kaldt rasist. DET er det virkelige horrible her i vesten! Man får munnkurv hvis man deler sannheten. Du burde takke din mann fordi han er modig nok til å prøve å beskytte deg og dine fremtidige døtre!!! Anonymkode: 062be...f81 2 1 6
exictence Skrevet 30. oktober 2023 #16 Skrevet 30. oktober 2023 (endret) AnonymBruker skrev (På 30.10.2023 den 13.49): Hva gjorde du for å komme over den smerten? Eller når du savnet det som var? Jeg er så skamfull også. Må fortelle venner og familie. Anonymkode: 6d1c7...388 "Jeg kommer til å savne den jeg trodde han var", sa du. Det er nettopp det du kommer til å gjøre når du føler på savnet senere. Det er ikke ham du savner. Jeg har nok følt på savnet på slik jeg skulle ønske det kunne ha vært. Men jeg har aldri savnet min xmann. Forstår at du tenker at ekteskapet feilet, og at du gjorde en feil. Men altså, det står stor respekt av deg at du finner ut at du har det bedre uten ham, og at du gjør noe med det. Endret 31. oktober 2023 av exictence 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #17 Skrevet 30. oktober 2023 Hva konkret ytrer han? Anonymkode: ad0f9...cfa 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #18 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (28 minutter siden): Helt utrolig at du ikke var klar over dette FØR dere giftet dere!! INGEN bryr seg om du er skilt i 2023 Anonymkode: 6b37b...3b5 Enig! Anonymkode: 92a26...e91 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #19 Skrevet 30. oktober 2023 Vær glad du ikke har barn med han, hadde sikkert overført de ekle holdningene over til de. Anonymkode: e0e38...a86 3
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 30. oktober 2023 #20 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Vel antagelig er det sosialt selvmord for TS å ha en mann som sier sånne ting. Folk reagerer jo og tar avstand. La oss si at man har kollegaer på jobb som er venner med deg på FB, da går de gjerne inn og ser hvem man er gift med. Og så ser de en rekke rastisike utsagn som mannen sikkert deler åpent på FB. Og så nevner dem det for sjefen. Det er jo ikke bra.. Anonymkode: 702cc...088 Hvis sjefen lar det påvirke hans/hennes holdning til TS, er han/hun veldig uprofesjonell. TS har ikke ansvar for hva mannen hennes ytrer.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå