AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #21 Skrevet 1. november 2023 enda1anonymbruker skrev (4 timer siden): Virker som du blir brukt eller i beste fall en forglemmelse av arbeidsgiver. Du har som hovedregel en rett til utvidet stilling fremforbi nyansettelser. Ingen skade å ta kontakt med fagforening for å høre om dem kan hjelpe. tviler på at det er forglemmelse av arbeidsgiver. Det er ikke første gang både jeg og andre kollegaer har reagert på hvordan ting blir gjort. Derfor er jeg meget oppgitt over situasjonen og vil være sikker på hva jeg har rett på og ikke, før jeg går til "krig" om det er lov og si. og ja, jeg føler meg veldig brukt... syntes hele situasjonen er veldig rar. Anonymkode: 78c71...7b8
enda1anonymbruker Skrevet 1. november 2023 #22 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): tviler på at det er forglemmelse av arbeidsgiver. Det er ikke første gang både jeg og andre kollegaer har reagert på hvordan ting blir gjort. Derfor er jeg meget oppgitt over situasjonen og vil være sikker på hva jeg har rett på og ikke, før jeg går til "krig" om det er lov og si. og ja, jeg føler meg veldig brukt... syntes hele situasjonen er veldig rar. Anonymkode: 78c71...7b8 Da blir du nok brukt ja dessverre, men du må få saken vurdert av fagforening/ advokat. Du har etter loven fortrinnsrett til utdvidet stilling fremforbi nyansettelse av andre. Virker dessverre som kommunene i landet og arbeidsplasser type sykehjem og lignende dessverre er av dem værste i klassen angående ufrivillig deltid. Du kan fort bli litt upopulær ved å ta grep, men lykke til. Det er viktig at folk tar tak i slike saker. La for all del fagforeningen/ advokat fremme din sak og snakke for deg mest mulig.
Finmia Skrevet 1. november 2023 #23 Skrevet 1. november 2023 Jeg er tillitsvalgt i fagforbundet. Har du en deltidsstilling? Da kan du legge inn krav på stilling tilsvarende det du har jobbet det siste året. Deltidsansatte har fortrinnsrett til høyere stilling fremfor nye ansettelser. Man har også 3 års regelen. 2
Finmia Skrevet 1. november 2023 #24 Skrevet 1. november 2023 Finmia skrev (1 minutt siden): Jeg er tillitsvalgt i fagforbundet. Har du en deltidsstilling? Da kan du legge inn krav på stilling tilsvarende det du har jobbet det siste året. Deltidsansatte har fortrinnsrett til høyere stilling fremfor nye ansettelser. Man har også 3 års regelen. Når du legger inn krav til stillingsprosent tilsvarende det du har jobbet siste året så kan det hende du må jobbe deler av stillingen din andre steder. 2
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #25 Skrevet 1. november 2023 Finmia skrev (55 minutter siden): Jeg er tillitsvalgt i fagforbundet. Har du en deltidsstilling? Da kan du legge inn krav på stilling tilsvarende det du har jobbet det siste året. Deltidsansatte har fortrinnsrett til høyere stilling fremfor nye ansettelser. Man har også 3 års regelen. Har jobbet alt fra 20% til 100%(mest 100%) siden 2019. Min kontrakt gikk ut i juli iår. Har etter da blitt satt som vikar, og har blitt gitt arbeid uker fram i tid. men hvorfor har jeg blitt «hoppet» over ved den stillingen og den ene dagen i uken? har gitt beskjed at jeg vil jobbe mer og der som jeg er. Anonymkode: 78c71...7b8
Finmia Skrevet 1. november 2023 #26 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (33 minutter siden): Har jobbet alt fra 20% til 100%(mest 100%) siden 2019. Min kontrakt gikk ut i juli iår. Har etter da blitt satt som vikar, og har blitt gitt arbeid uker fram i tid. men hvorfor har jeg blitt «hoppet» over ved den stillingen og den ene dagen i uken? har gitt beskjed at jeg vil jobbe mer og der som jeg er. Anonymkode: 78c71...7b8 Så du har hatt midlertidig kontrakt som vikar eller en stillingsprosent?
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #27 Skrevet 1. november 2023 Finmia skrev (6 minutter siden): Så du har hatt midlertidig kontrakt som vikar eller en stillingsprosent? Begge deler i løpet av de årene. kommunen oppererer mest med 3 mnd’er kontrakt har jeg lært. Anonymkode: 78c71...7b8
Finmia Skrevet 1. november 2023 #28 Skrevet 1. november 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Begge deler i løpet av de årene. kommunen oppererer mest med 3 mnd’er kontrakt har jeg lært. Anonymkode: 78c71...7b8 Anbefaler deg å kontakte tillitsvalgt. Skriv ut alle kontrakter du har hatt i kommunen så kan tillitsvalgt hjelpe deg med å se om du har krav på fast ansettelse! 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå