Polluela Skrevet 27. januar 2006 #1 Skrevet 27. januar 2006 Hvis man går på p-piller og pleier å ha en regelmessig mellomblødning en gang i måneden, vil denne også komme om man har vært uheldig og blitt gravid imens man har stått på pillen, eller stopper graviditet alle slike blødninger? Er litt nervøs, har vært slurvete den siste måneden og mensen er enda ikke her, har bare den mellomblødninga som jeg alltid får rett før mensen... Skal sies at jeg er litt hysterisk, har ikke gått lange tida. Den dukker nok opp...
Tusseline Skrevet 27. januar 2006 #2 Skrevet 27. januar 2006 Legen har sagt: Blødningen du får ved p-piller er kunstig. Dersom du ikke får en blødning i løpet av den pillefrie uken, skal du i grunn ikke bekymre deg så mye. Det kan være kluss i systemet (har blant annet hendt meg noen ganger). Enkelte får heller ikke noen blødninger i det hele tatt i løpet av perioden de går på p-piller. Men av erfaring oppleves det at NOEN kvinner som går på p-piller, og blir gravid, får ikke en blødning i den pillefrie uken. Hormonene i p-piller er noenlunde likt de naturlige, så det kan ha noe med det å gjøre. Får du ikke mellomblødninger to måneder på rad, ville jeg tatt en test, særlig hvis du ikke har fulgt bruksanvisningen korrekt.
Polluela Skrevet 27. januar 2006 Forfatter #3 Skrevet 27. januar 2006 ja, det er egentlig det som bekymrer meg; jeg har slurva veldig den siste måneden pga fucked up døgnrytme... Og dette har aldri skjedd meg før.
Malama Skrevet 27. januar 2006 #4 Skrevet 27. januar 2006 Så ta en test da vel, så slipper du å bekymre deg mer for det? du KAN jo ba blitt gravid dersom du har rota med pillene og hatt et ellers ubeskyttet sexliv i samme periode. Og jeg har lest (sånn legeartikkel-sak) at OM du blir gravid når du går på p-piller vil den månedelige blødnignen bli borte, fordi kroppens hormoner er sterkere enn de pille-hormonene. Den kan bli borte av andre årsaker også, noen minster jo mensen av piller, men det vet du ikke helt sikkert. Så om du er bekymret for dette, ta en test.
Polluela Skrevet 27. januar 2006 Forfatter #5 Skrevet 27. januar 2006 Takk, tar en test om noen dager hvis den ikke kommer. Men som jeg skrev i det første innlegget (kanskje litt uklart), så har jeg som regel det sånn at det kommer en (mellom)blødning et par dager til en uke før bortfallsblødningen, som varer helt til "mensen". Den lille mellomblødninga HAR kommet, men det har blitt med den. Jeg blør altså litt, men bortfallsblødningen gir ikke tegn til seg...
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå