Gå til innhold

Far hører ikke på meg og det går ut over baby sin helse, råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så irritert for tiden. Føler at far til baby (min samboer) ikke hører. Vi gir erstatning, han gidder ikke høre på meg når jeg sier vi må vaske flaskene. Han skyller de og koker og vannet er helt hvitt. Baby kan jo bli syk. 

Han gir også melk liggende som kan gi baby ørebetennelse. Han gidder ikke passe på å lage middag, og jeg må alltid passe på at baby får smake på ulik mat. 

Når baby er vanskelig kan han ta på TV med barneprogrammer og la baby sitte å se, som kun er 7 måneder. Hvordan skal jeg nå fram her?

Han kan høre når andre forteller han noe, men aldri når jeg sier det. Han tror at jeg sier ting bare for at jeg er veldig «påpasselig» når det kommer til baby. 

Anonymkode: 3783f...c36

• Liker 2
  • Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ta han med til helsestasjonen eller fvk...

Anonymkode: 88436...5d6

• Liker 2
  • Nyttig 3
Skrevet

Hva er galt med at en 7mnd gammel baby ser litt tv innimellom? 

I de aller fleste husholdninger (finnes selvsagt unntak) så er det den ene parten som gjør mesteparten av jobben med barna. 

Hvordan klarer han å skylde og koke flaskene og de fremdeles er skitten? Kansje du har litt høye krav og forventninger? 

Men er det ett så stort problem, så ta han med på helsestasjonen da og ta opp problematikken der..

Anonymkode: 6ebab...a35

• Liker 6
Skrevet

Det med flasker er jeg enig i, det skal man gjøre. Hvorfor kan man ikke gi flaske liggende? Aldri hørt. 
Om han ikke er så opptatt av og gi forkjellige hjemmelaget smaker, så legg det til rette. Så lenge han gir mat. Finnes mye bra ferdigmat til baby. Velg kampene dine, alt må ikke være som du vil. Skifter han bleie, bruker tid på den lille. Om så han gir ferdig mat til baby så hva så. Lag hjemmelaget du om det er viktig. Eller kjøp variert av kjøpemat. 

Anonymkode: c542b...fd0

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Tenker at du bør roe ned et par hakk, du høres overbeskyttende ut og som at du maser ekstremt på far.

Selvfølgelig skal flaskene vaskes, men at babyen ikke kan ligge å få mat er bare tull og surr! Babyen dør ikke av å se litt tv, dere må begge to få ta avgjørelser ang barnet! Ikke kun du!

Dere er skilt innen to år om du fortsetter som dette her, å da er det faktisk din egen skyld! Far vil få samvær, å garantert at det blir 50/50 en dag om ikke fra start. Så hva vil du? Slutte å næge så mye å bo sammen som en familie eller bli en bitter eks som har barnet 50/50?

Anonymkode: adc37...b81

• Liker 12
Skrevet

Babyen skal sitte oppreistBabyen skal sitte ganske oppreist, tett inntil den som skal gi mat. Dette gjør at det er mulig å holde flasken vannrett (–). Liggende mating med morsmelkerstatning øker dessuten risikoen for ørebetennelse fordi melka kan komme inn i mellomøret via øretrompeten.

Fra ammehjelpen 

• Liker 5
Skrevet

Så mye på tv da jeg var baby har pappa sagt 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Hva er galt med at en 7mnd gammel baby ser litt tv innimellom? 

I de aller fleste husholdninger (finnes selvsagt unntak) så er det den ene parten som gjør mesteparten av jobben med barna. 

Hvordan klarer han å skylde og koke flaskene og de fremdeles er skitten? Kansje du har litt høye krav og forventninger? 

Men er det ett så stort problem, så ta han med på helsestasjonen da og ta opp problematikken der..

Det er snakk om flere timer til sammen daglig. Flasker skal vaskes grundig, ikke bare skylles. Regner med du ikke har mme baby som ikke vet dette, men det er i alle fall viktig for at baby ikke skal bli syk. 

• Nyttig 1
Skrevet

Det med flasker er jeg enig i, det skal man gjøre. Hvorfor kan man ikke gi flaske liggende? Aldri hørt. 
Om han ikke er så opptatt av og gi forkjellige hjemmelaget smaker, så legg det til rette. Så lenge han gir mat. Finnes mye bra ferdigmat til baby. Velg kampene dine, alt må ikke være som du vil. Skifter han bleie, bruker tid på den lille. Om så han gir ferdig mat til baby så hva så. Lag hjemmelaget du om det er viktig. Eller kjøp variert av kjøpemat. 

Jeg lager klar mat som han bare kan ta i mikro men han gjør likevel ikke dette. Kjøpemat skal han ikke gi for hans mor mener dette er forferdelig å gi babyer, her er jeg mer tilbakelent og har ingenting imot middagsglass

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Ta han med til helsestasjonen eller fvk...

Anonymkode: 88436...5d6

Ang og koke flaskene ja, men da helsestasjon.

Alt er ikke familievernkontoret mat, med mindre mor ikke skal få beskjed og gi far litt slakk også?. Vi gjør ulikt, om far bruker tid på barnet, stell gir mat. Så må ikke mor ha det på sin måte i alt. Mødre kan være veldig på og vil at dem skal gjøre akuratt som dem, er far deltagende og gjør ganske mye/likt i deltagelsen sv stell, lek og tilstedeværelse som mor. Da er hun ganske heldig. Så lenge han gir barnet mat, må han være like opptatt av feks mange nye smaker. Da får man lage noe så far kan gi det variert. Mange blir veldig hengende over en og tenke, så gjør far ikke helt som meg. Og så blir belærende. 

Skrevet

Ang og koke flaskene ja, men da helsestasjon.

Alt er ikke familievernkontoret mat, med mindre mor ikke skal få beskjed og gi far litt slakk også?. Vi gjør ulikt, om far bruker tid på barnet, stell gir mat. Så må ikke mor ha det på sin måte i alt. Mødre kan være veldig på og vil at dem skal gjøre akuratt som dem, er far deltagende og gjør ganske mye/likt i deltagelsen sv stell, lek og tilstedeværelse som mor. Da er hun ganske heldig. Så lenge han gir barnet mat, må han være like opptatt av feks mange nye smaker. Da får man lage noe så far kan gi det variert. Mange blir veldig hengende over en og tenke, så gjør far ikke helt som meg. Og så blir belærende. 

Men baby får ikke lek og stell og kos. Baby får tv når han trenger kos eller andre ting for at far ønsker at baby skal slutte å gråte så han kan sitte på tlf.

• Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (35 minutter siden):

Det er snakk om flere timer til sammen daglig. Flasker skal vaskes grundig, ikke bare skylles. Regner med du ikke har mme baby som ikke vet dette, men det er i alle fall viktig for at baby ikke skal bli syk. 

Du skrev han skyller dem og koker.. Jeg har hatt 3 mme babyer..  jeg spurte deg hvordan du mente han kunne skylle dem og vaske dem og de fremdeles var skitten? Aldri sagt noe på at han ikke bør vaske de skikkelig.. Kansje lese hva jeg faktisk skrev. 

Men som en del over her sier så tror jeg du kansje bør ta det litt mer kuli. Du virker veldig overbeskyttende og blir gjerne da oppfattet av far som masende. Ikke bare du tar valg for barnet. Dere er to om det. 

Ingenting av det du skriver far gjør er direkte farlig for barnet. Så slapp litt av så blir hverdagen din litt enklere å håndtere. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (28 minutter siden):

Men baby får ikke lek og stell og kos. Baby får tv når han trenger kos eller andre ting for at far ønsker at baby skal slutte å gråte så han kan sitte på tlf.

Så gi barnet kos du da...  

• Liker 1
Skrevet

Du skrev han skyller dem og koker.. Jeg har hatt 3 mme babyer..  jeg spurte deg hvordan du mente han kunne skylle dem og vaske dem og de fremdeles var skitten? Aldri sagt noe på at han ikke bør vaske de skikkelig.. Kansje lese hva jeg faktisk skrev. 

Men som en del over her sier så tror jeg du kansje bør ta det litt mer kuli. Du virker veldig overbeskyttende og blir gjerne da oppfattet av far som masende. Ikke bare du tar valg for barnet. Dere er to om det. 

Ingenting av det du skriver far gjør er direkte farlig for barnet. Så slapp litt av så blir hverdagen din litt enklere å håndtere. 

Å skylle dem er ikke det samme som å vaske de. Han skyller kun flaskene og koker. 

Skrevet

Så gi barnet kos du da...  

Litt vanskelig når jeg er på jobb 

Skrevet

Det vondeste å lese her er faktisk dette med tv 😢 

Trist at det har blitt så vanlig å passivisere til og med en baby som trenger øyenkontakten, ro og omsorg.
Tv for et så lite barn blir også å overstimulere og feilstimulere!!  

Anonymkode: 38bba...013

• Liker 4
Skrevet
AnonymBruker skrev (9 minutter siden):

Å skylle dem er ikke det samme som å vaske de. Han skyller kun flaskene og koker. 

Så bare skyller han flaskene eller koker han flaskene også?

bestem deg.

Anonymkode: 977e8...222

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Er så irritert for tiden. Føler at far til baby (min samboer) ikke hører. Vi gir erstatning, han gidder ikke høre på meg når jeg sier vi må vaske flaskene. Han skyller de og koker og vannet er helt hvitt. Baby kan jo bli syk. 

Han gir også melk liggende som kan gi baby ørebetennelse. Han gidder ikke passe på å lage middag, og jeg må alltid passe på at baby får smake på ulik mat. 

Når baby er vanskelig kan han ta på TV med barneprogrammer og la baby sitte å se, som kun er 7 måneder. Hvordan skal jeg nå fram her?

Han kan høre når andre forteller han noe, men aldri når jeg sier det. Han tror at jeg sier ting bare for at jeg er veldig «påpasselig» når det kommer til baby. 

Han trenger veiledning. Ta han med på helsestasjonen.

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet

Velg dine kamper. 

Er det alltid slik at far ikke koser med baby, men setter på tv? Dette med å gi mat liggende, det kjente jeg faktisk ikke til. Hva når man gir pupp i senga og baby ligger og ved siden av deg? Men flaske høres litt mer grisete ut å gi mens man ligger kanskje? 

Hvis det er en melkerest igjen, så forsvinner vel det når vannet koker? Kokende vann dreper bakterier...

Jeg synes kanskje du virker litt vel streng, og det er ikke så mange måneder før barnet sitter i barnehagen og spiser kattebæsj ut av sandkassen. 

Anonymkode: fc2e2...494

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet

Mannen må jo være mindre begavet. 
Han har jo ikke peiling på hva han driver med. 
Du må sette ned foten og kreve at han skaffer seg kunnskap ellers så er han ikke egnet til å ha omsorg for barnet 

Anonymkode: 31a94...1f4

• Liker 2
  • Nyttig 3

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...