AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #1 Skrevet 30. oktober 2023 Hei! Jeg har hele livet drømt om å bli mor, og nå er jeg i slutten av 20-årene og samboer med verdens beste mann☺️ Vi har begge veldig lyst på barn, og jeg går ikke på prevensjon. Dette er sambo klar over, og jeg har også vært tydelig på at abort er uaktuelt om jeg skulle bli gravid. Hans respons på dette var "Ja ja, vi får se hva som skjer. Hvorfor ikke nå?" Jeg er overlykkelig over at en potensiell spire blir tatt godt i mot, og nå slapper jeg litt mer av og vil prøve å treffe på eggløsning fremover for å forhåpentligvis bli gravid i nær fremtid. MEN. Jeg klarer ikke riste av meg redselen for at han skal ombestemme seg hvis/når jeg brått blir gravid? Jeg kjenner han, og han er den mest støttende og snille mannen jeg vet om, så realistisk sett skjer ikke det. Men likevel er det noe i meg som er redd for å bli sittende alene med baby i magen og en mann som ikke vil være del av det. Hvorfor føler jeg det sånn?? Gjerne del erfaringer og/eller støttende ord:) Hilsen krisemaksimerer Anonymkode: 57155...aae
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #2 Skrevet 30. oktober 2023 Du bør være sikker på at dette er noe dere begge ønsker før du detter ett barn til verden. Hvor lenge har dere vært sammen? Hvis du har den frykten at han kanskje ombestemmer seg, har dere kanskje ikke vært sammen lenge nok? Anonymkode: 265b1...fdf
Anononyma Skrevet 30. oktober 2023 #3 Skrevet 30. oktober 2023 Dette er umulig å forutsi, men de fleste normale, oppegående menn tar jo ansvaret sitt. Min mann brukte lang tid på å bli klar. Vi var også innom fasen dere er i nå. Etter 6 mnd begynte vi begge å bli utålmodige og tok i bruk EL-test og ble skikkelige prøvere. Da satt spiren med en gang og han ble veldig glad. Har vært engasjert i mini hele tiden. Tror det var positivt at han fikk gå igjennom noen sånne «modningsfaser» 🙈 Lykke til, håper spiren sitter snart 😄 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #4 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (19 minutter siden): Du bør være sikker på at dette er noe dere begge ønsker før du detter ett barn til verden. Hvor lenge har dere vært sammen? Hvis du har den frykten at han kanskje ombestemmer seg, har dere kanskje ikke vært sammen lenge nok? Anonymkode: 265b1...fdf Som jeg skriver er vi begge sikre på at vi ønsker barn. Vi har vært sammen i 2 år. Dessuten er det vel to stykker som "setter et barn til verden" sist jeg sjekket😅 Anonymkode: 57155...aae
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #5 Skrevet 30. oktober 2023 Det er så mange ting å bekymre seg over her i verden, og det antallet kommer bare til å øke når ungen kommer, så jeg synes du skal kjøpe deg en skolebolle og bare nyte livet littegranne mens du kan. Anonymkode: 531d9...2bc
Maewest Skrevet 30. oktober 2023 #6 Skrevet 30. oktober 2023 Hadde samme situasjon med min samboer. Så ga jeg beskjed om at jeg kom til å slutte på prevensjon (jeg ble veldig påvirket av hormonene selv i minipiller) og at dersom det var totalt uaktuelt for han sin del om noe skulle skje så måtte han heller si ifra, ellers fikk han ta ansvar for prevensjon. nesten ett år senere fikk jeg positiv test, han reagerte ganske dårlig egentlig, var nok mye tanker og følelser som plutselig kom. Men nå er vi forbi første trimester, vært på tidlig ultralyd og han begynner å glede seg. Mannfolk hr nok ikke samme forutsetninger for å føle noe særlig rundt dette med barn før det faktisk er noe konkret som de kan se og ta på
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå