Gå til innhold

Muskelknuter i hodet?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Gir det mening at man kan få muskelknuter (eller lignende) og spenninger rundt om i hodebunnen? Bakhodet, toppen, sidene? Og spenninger i ansiktet? Uten hodepine? Kan det komme fra nakke/kjeve feks? 

jeg føler meg så rar i hodet og ansiktet

sliter med angst/utbrenthet og i tillegg helt ør kognitivt. 

Anonymkode: 64c6d...209

Skrevet

Ingen?

Skrevet

Det kan man absolutt få, sliter med det selv. Har også vondt i øret til tider pga muskelspenninger i kjeven. Jeg har flere veldig ømme og vonde punkter i hode, ansikt og hals. 

Anonymkode: 816e3...567

Skrevet
AnonymBruker skrev (20 minutter siden):

Det kan man absolutt få, sliter med det selv. Har også vondt i øret til tider pga muskelspenninger i kjeven. Jeg har flere veldig ømme og vonde punkter i hode, ansikt og hals. 

Trodde ikke det var muskler i hodet, men er ksnskje det? Har du erfaring/forslag til behandling? Og hvor er årsaken? Kjeven eller nakken..?

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Trodde ikke det var muskler i hodet, men er ksnskje det? Har du erfaring/forslag til behandling? Og hvor er årsaken? Kjeven eller nakken..?

Det er muskler i hodebunnen, det er særlig muskelfestene man får vondt i. Hos meg er det både kjeve og nakken som er problemet. Behandling med tøying og massasje hjelper. Men du må også finne årsaken og gjøre noe med den. Jeg vet det ikke er lett, men å prøve å være bevisst om man strammer musklene, gjøre bevegelser på skuldre, nakke/hodet i løpet av dagen, forsiktig tøyeøvelser, trening.

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Det er muskler i hodebunnen, det er særlig muskelfestene man får vondt i. Hos meg er det både kjeve og nakken som er problemet. Behandling med tøying og massasje hjelper. Men du må også finne årsaken og gjøre noe med den. Jeg vet det ikke er lett, men å prøve å være bevisst om man strammer musklene, gjøre bevegelser på skuldre, nakke/hodet i løpet av dagen, forsiktig tøyeøvelser, trening.

Tipper opprinnelig årsak er spenninger, men det må ha satt seg så hjelper fint lite å prøve å ikke spenne og blir nesten verre av tøying osv.

vurderer høre m en kiropraktor som evt er god på å se helhet og kan finne litt ut av hvor «original» spenningen er kanskje… hvordan det henger sammen og hjelpe til Å løsne der det er låst..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...