Gå til innhold

Mannen vil ikke være med å kjøpe utstyr og klær til barna

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei! Min samboer og far til mine barn vil ikke være med å kjøpe utstyr og klær til barna. Med første unge (to år nå), ville han ikke være med å kjøpe da han mente jeg bare kjøpe dyre ting (feks easy frie vinterpose til vogn og spisebrett og sete til Tripp trapp stol, og alt annet småting dom votter, luer, bodyer, klær, sengetøy, dyner..jeg kjøper helt normale ting. Jeg godtok dette (dumt) og så forbi det. Men nå vil han ikle betale for nye sko til ungen heller (overgangstid og vinterstøvler)- «han har jo sko fra i fjor» disser er altfor små selvfølgelig og trenger nye. Spurte han om han ville være med p betale, men han sa han ikke hadde penger, men likevel har han tatt 50.000 kroner av sine oppstarten midler og satt på aksjer. Jeg blir så sur!! Hva gjør jeg?! 

om jeg kjøper ting til barna som de ikke trenger, men som jeg vil gi de- betaler jeg selv og forventer ikke at han skal betale for det. Men utstyr de trenger er jo noe annet?? 

Anonymkode: 3e3f6...453

• Hjerte 4
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Si at om han ikke gidder å være med å bidra i familien as så kan han heller flytte ut å betale barnebidrag i stedet.

Anonymkode: 89a20...932

• Liker 28
  • Nyttig 13
Skrevet

Du visste dette da du fikk ett barn. Nå har du selv laget flere med samme mann. Da får du ta konsekvensene og betale alt selv. 

Anonymkode: 8417f...a0c

• Liker 3
Skrevet

En mulighet er å få hjelp til å beregne hvor mye barnebidrag han må betale hvis/når du flytter. Du kan vise han tallet og spørre om han synes det er en god ide. Forresten, få det skriftlig først at han mener barnet ikke trenger vintersko…

Anonymkode: ca9bd...8e1

• Liker 11
  • Nyttig 2
Skrevet

Du kommer til å få veldig mange utgifter i veldig mange år frem. Samarbeider han på noen andre måter? Dette blir dyrt for DEG. Unnskyldningen hans er at du kjøper for dyrt? La han kjøpe det billig da!

Anonymkode: 1b26a...a78

• Liker 3
Skrevet

Høres ikke ut som en far jeg ville hatt som partner lenger. Hvis han ikke bidrar nå får han heller betale barnebidrag når dere ikke lenger bor sammen. Ungen her må ha nye sko hver sesong, de vokser jo hvert år. 

• Liker 4
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville nesten gått hardt ut og bedt om en samtale på familievernkontoret.. Det høres ut som om han har låst seg, og trenger en nøytral tredjepart.
Men hvordan er kostnadsdelingen mellom dere ellers? Går det opp i opp? Her endte vi med at flere og flere faste kostnader havnet på meg, enda mannen tjener mest. Han var enig i at vi måtte fordele mer rettferdig, men tok aldri tak, så til slutt lot jeg være å betale banklånet, og gav beskjed om at det kom til å bli misligholdt om han ikke betalte - jeg var blakk. Da overtok han den utgiften.

Anonymkode: 5d48a...82e

• Liker 5
Skrevet

Og hvis dere ikke har felles kontoer for regninger og matinnkjøp etc, så kan jeg ikke skjønne hvordan dere fordeler utgifter ellers også? Vi har egne lønnskontoer og sparekontoer, men vi har en felles mat/innkjøps konto, og en felles regningsbetalingskonto. Vi har da to kort på matkontoen. 

Skrevet

Har dere hver deres konto? Vil ha i heltatt bli pappa? Blir helt oppgitt innimellom av det kvinnfolk finner av menn innimellom...

Skrevet

Bruk barnebidrag og kjøp på nett.

Anonymkode: fec36...7cc

Skrevet

Hvor finner dere disse "sjarmtrollene"?

Anonymkode: 9e363...3a5

• Liker 5
  • Nyttig 2
Skrevet

Du får lage middag til familien men ikke til han å si "du fikk middag i går så du klarer deg nok" :P

Anonymkode: 4a4ba...b0d

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Hæ? Er han 12 år? Dette er jo serdeles umoden oppførsel.

Hvordan løser dere økonomien ellers da, med utgifter som barnehage, boliglån/husleie, strøm, mat, forsikring, bil/drivstoff etc? 

Anonymkode: 4d650...f5b

• Liker 6
Skrevet

Nå bestemmer han like mye som deg hva barnet "trenger" og "må ha".  Du sitter ikke nødvendigvis på fasit. Dersom du eller han flytter, og du har hovedomsorgen, må du betale det selv ved hjelp av et eventuelt bidrag.  

Anonymkode: 2d7e4...312

Skrevet

Bestill time på Familievernkontoret i morgen! Dette er sykt. 😳

Anonymkode: 0a6c6...871

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Jeg ville bestilt time hos familievernkontoret :)

Lykke til 

Anonymkode: 9ab15...0f5

• Nyttig 1
Skrevet

Det er nesten rart hvordan vi som har vært aleneforeldre i det hele tatt har fått kjøpt klær og utstyr til barna. En trenger da ikke være to på butikken.

Anonymkode: e0b26...6a4

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Det er nesten rart hvordan vi som har vært aleneforeldre i det hele tatt har fått kjøpt klær og utstyr til barna. En trenger da ikke være to på butikken.

Prøv å lese hi en gang til du,

Anonymkode: ace50...096

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Av og til kan det svare seg å lese innleggene man svarer på….

Anonymkode: bf3b7...153

• Liker 1
  • Nyttig 1
Skrevet

Tviler på at den mannen der er hyggelig på andre måter heller. Hadde kastet ham ut tvert/flyttet ut selv. Det er dyrt å ha barn. Klær, barnehage, sko, utstyr.... Og ved hvert skifte av årstid må man ha penger klar til å kjøpe nytt. Det vet de fleste.

Anonymkode: 8925a...4d3

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...