Gå til innhold

Hva har babyen på seg inni vinterposen??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Førstegangsmamma som trenger innspill her: bor i Oslo og har byttet til tjukk vinterpose (Voksi City med dun) i vogna. Babyen er 5 mnd. Her er det sur vind og nedbør, rundt 0-1 grad. Typisk Oslo-vinter. Hva skal babyen ha på seg inni posen for ikke å bli hverken for varm eller for kald?☺️

Anonymkode: cdcd0...f7f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ull og potensielt fleece, ullsokker og lue, evt votter litt avhengig av om den sure vinden står inn i vogna eller ikke.. 

Anonymkode: 3f08b...a6b

Skrevet (endret)

Vi brukte ullbody/strømpebukse, og en ulldress utenpå der igjen. Lue, ullsokker og votter. Hvis det blir enda kaldere (-5 og nedover) pleide vi å ha på en tjukk ullfleecedress istedenfor ulldressen. 

Endret av IkkeStudentLenger
Skrevet

Har du byttet til sittedel eller er det bagdel på vogna?

Nedi bagdelen er det jo lunt og varmt, jeg ville ikke hatt noe annet enn tynn bomull inni vinterpose nå. Eventuelt noe på overkroppen og votter om baby har armene ut av posen. Pluss lue/hals. (Bor også i Oslo men vi brukte bare bagdel på vår og sommer så har mest erfaring med vinterpose i sportsdel.

Hadde alltid lammeskinn under posen. 

Anonymkode: 2f953...726

Skrevet
AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Har du byttet til sittedel eller er det bagdel på vogna?

Nedi bagdelen er det jo lunt og varmt, jeg ville ikke hatt noe annet enn tynn bomull inni vinterpose nå. Eventuelt noe på overkroppen og votter om baby har armene ut av posen. Pluss lue/hals. (Bor også i Oslo men vi brukte bare bagdel på vår og sommer så har mest erfaring med vinterpose i sportsdel.

Hadde alltid lammeskinn under posen. 

Anonymkode: 2f953...726

TS her. Bruker fortsatt bagdelen, og blir nok den i en måneds tid til. Har lammeskinn under, men det er dessverre akkurat litt for lite slik at den er en bit nede ved føttene som ikke dekkes av lammeskinn. Har brettet et tynt ullpledd der istedenfor som «går i ett» med skinnet. Har en baby son kjemper armene ut av alt - de skal være fri😅

Anonymkode: cdcd0...f7f

Skrevet

Det spørs vel litt på babyen din også tenker jeg. Min lille herremann er veldig varm av seg, så inni vinterpose oppi bag hadde han bare vanlig ullbody+bukse og balaclava på hodet.

Kom temperaturen ned på minus tok jeg ull+ en tykkere ull heldrakt som f.eks nøstbarn eller lillelam. 

Hadde jeg på han noe mer ble det bare hyling.

Anonymkode: 54760...9fc

Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ull og potensielt fleece, ullsokker og lue, evt votter litt avhengig av om den sure vinden står inn i vogna eller ikke.. 

Anonymkode: 3f08b...a6b

Voldsomt mye tøy å ha på inni vinterpose i så mildt vær som 0-1grad.

Vår på 2mnd ligger med dette i vår posen. Skal bytte om til vinterposen nå, og da kommer jeg bare til å legge henne i bomullstøyet i posen.

Anonymkode: ac612...dbc

• Liker 1
Skrevet

Baby har stort sett tynn ullbody og strømpebukse/stillongs. Tar på en ulldress utenpå. Tykke sokker/tøfler. Har tynn fleecedress og tykk og tynn ulldress. Så kan variere etter temperatur. Har blir baby raskt varm, så må sørge for at hun ikke blir overopphetet. Vi bruker ofte Regntrekk utenpå. Det beskytter en del for vinden. Bruker tynn balaklava (posen er tett rundt hodet).

Anonymkode: 5ef19...c2c

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...