AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #1 Skrevet 30. oktober 2023 Black Friday nærmer seg: – Aldri vært flere prisøkninger i forkant – E24 Dette visste vi jo, men greitt med dokumentasjon: "Hittil i oktober har 33 prosent av alle varene som Prisjakt følger, økt i pris. Det tilsvarer over to millioner produkter. 13 prosent, nesten 800.000 varer, har økt med mer enn 10 prosent." Anonymkode: ad7a0...672 4
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #2 Skrevet 30. oktober 2023 Betyr nada. Folk kommer til å gå bananas uansett. Anonymkode: 14948...845 4
GammelKaktus Skrevet 30. oktober 2023 #3 Skrevet 30. oktober 2023 Derfor må man følge med i lang tid før man kjøper ting, så lenge man har mulighet til det. 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #4 Skrevet 30. oktober 2023 I NORGE er det juks ja. I amerika er black friday at varene er nesten gratis. Anonymkode: 12164...a10 4 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #5 Skrevet 30. oktober 2023 blakk fredag → → → → → blåmandag Anonymkode: 854f8...83e
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #6 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (18 minutter siden): I NORGE er det juks ja. I amerika er black friday at varene er nesten gratis. Anonymkode: 12164...a10 ja, nå er vi jo i Norge, så jeg synes en artikkel om hvordan det er i Norge var helt på sin plass på et norsk forum. Anonymkode: ad7a0...672 1 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #7 Skrevet 30. oktober 2023 Black Friday har vært en vits siden det ble innført her i landet. Et godt bevis på at store bokstaver og adjektiv på adjektiv får folk til å bite rett på. Samtidig har dagen stadig mer blitt ødelagt ved at det er stadig flere butikker som har Black november, Black month og Black weeks og black days. Allerede nå i oktober har butikker begynt med tjuvstart på Black month. Og når man skal kjøre så mye og så lange kampanjer så er man nødt til å ha dårligere tilbud for å ikke få for mye tap. Så enda mindre for forbrukerne å spare, men de store svarte bokstavene sperrer øynene opp på forbrukerne uansett. De mest vanlige rabattene i norske butikker på Black Friday er 25 og 30 %. det er også den mest brukte rabatten på kampanjer i de fleste butikker gjennom hele året. Selv skal jeg jobbe på Black Friday, i butikk. Vi skal ha 25 % på alle varer, samme som vi har ca 3 dager hver mnd gjennom hele året. Anonymkode: ba3e9...d15 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #8 Skrevet 30. oktober 2023 Økt pris på 33 % av varene Prisjakt følger beviser ikke at Black Friday er juks, det beviser at noen jukser. Anonymkode: 29140...65c 5
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #9 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Økt pris på 33 % av varene Prisjakt følger beviser ikke at Black Friday er juks, det beviser at noen jukser. Anonymkode: 29140...65c Det er en kraftig indikasjon på at juks, når 1/3 av varene allerede er priset opp, som min mann, som er butikkselger innen elektro, pleier å si: Det er alltid 1 røver i et røverkjøp, og det er svært sjelden det er kjøperen. Anonymkode: ad7a0...672 3 1 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #10 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Black Friday har vært en vits siden det ble innført her i landet. Et godt bevis på at store bokstaver og adjektiv på adjektiv får folk til å bite rett på. Samtidig har dagen stadig mer blitt ødelagt ved at det er stadig flere butikker som har Black november, Black month og Black weeks og black days. Allerede nå i oktober har butikker begynt med tjuvstart på Black month. Og når man skal kjøre så mye og så lange kampanjer så er man nødt til å ha dårligere tilbud for å ikke få for mye tap. Så enda mindre for forbrukerne å spare, men de store svarte bokstavene sperrer øynene opp på forbrukerne uansett. De mest vanlige rabattene i norske butikker på Black Friday er 25 og 30 %. det er også den mest brukte rabatten på kampanjer i de fleste butikker gjennom hele året. Selv skal jeg jobbe på Black Friday, i butikk. Vi skal ha 25 % på alle varer, samme som vi har ca 3 dager hver mnd gjennom hele året. Anonymkode: ba3e9...d15 leste et sted, som jeg ikke klarer å finne tilbake til i farten, at de beste reelle tilbudene er på en helt vanlig tirsdag i februar, uten store bokstaver. Anonymkode: ad7a0...672
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #11 Skrevet 30. oktober 2023 Det er jo lett nok å omgå om man ikke er en idiot. Prisjakt og Prisguide/Klarna har jo begge prishistorikk. Anonymkode: 75753...af1 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #12 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Det er en kraftig indikasjon på at juks, når 1/3 av varene allerede er priset opp, som min mann, som er butikkselger innen elektro, pleier å si: Det er alltid 1 røver i et røverkjøp, og det er svært sjelden det er kjøperen. Anonymkode: ad7a0...672 1/3 av varene Prisjakt følger, ikke av alle varer. Det er fortsatt 2/3 som ikke har satt opp prisen. Altså flertallet. Elektro har vært beryktet for å sette opp prisen før salg i mange år, så at din mann sier det er jo ikke så rart. Skulle bare mangle egentlig at han er ærlig på det til deg. Anonymkode: 29140...65c 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #13 Skrevet 30. oktober 2023 Jeg har en liste med ting jeg kunne tenke meg på bf om tilbudet er bra. Jeg har notert forløpendee i løpet av året hva, og ikke minst prisen på dette. Dette er ting jeg ønsker, men ikke trenger. Det er også ett par julegaver. Om prisen da er høyere på bf, kjøper jeg det ikke. Planlegging er det vi som privatpersoner kan spare penger på. På BF og black week, og black month (?!?!?WTAF?!?!?!) er det impulskjøperne det satses på. De tjener bedriftene penger på. Anonymkode: 85b46...8be 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #14 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): "Hittil i oktober har 33 prosent av alle varene som Prisjakt følger, økt i pris. Det tilsvarer over to millioner produkter. 13 prosent, nesten 800.000 varer, har økt med mer enn 10 prosent." Jeg synes Prisjakt har for få bedrifter med som deltar i denne prissammenlikningen, samme med prisguiden. Det gjør at denne tjenesten har en begrenset verdi for oss privatpersoner. Anonymkode: 85b46...8be
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #15 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): 1/3 av varene Prisjakt følger, ikke av alle varer. Det er fortsatt 2/3 som ikke har satt opp prisen. Altså flertallet. Elektro har vært beryktet for å sette opp prisen før salg i mange år, så at din mann sier det er jo ikke så rart. Skulle bare mangle egentlig at han er ærlig på det til deg. Anonymkode: 29140...65c dette er bare flisespikkeri. Selvfølgelig er det noen tilbud som er gode. Men det foreligger etterhvert overveldende dokumentasjon som trekker i retning av at det er mye juks med prisene rundt BF, og det at det finnes noen unntak, gjør det ikke usant at det er mye juks. Folk er utrolig naive i møte med BF, og det er viktig at dette kommer frem. Anonymkode: ad7a0...672
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #16 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (7 minutter siden): dette er bare flisespikkeri. Selvfølgelig er det noen tilbud som er gode. Men det foreligger etterhvert overveldende dokumentasjon som trekker i retning av at det er mye juks med prisene rundt BF, og det at det finnes noen unntak, gjør det ikke usant at det er mye juks. Folk er utrolig naive i møte med BF, og det er viktig at dette kommer frem. Anonymkode: ad7a0...672 Nei, det er ikke flisespikkeri. Det er fakta. Flertallet av varene Prisjakten følger har ikke satt opp i pris. Så det er de som øker prisen som er unntakene, ikke mottatt. Anonymkode: 29140...65c 1
newman01 Skrevet 30. oktober 2023 #17 Skrevet 30. oktober 2023 Man bør jo ikke kjøpe en vare fordi den er billig. Man bør kjøpe en vare fordi man har lyst på den eller trenger den. Om prisen på noe man har lyst på eller trenger er for høy i september, stiger i pris i oktober og settes ned igjen i november til et høyere nivå enn i september bør man ikke akkurat kjøpe den. Om jeg har drømt om en blå Bosch kantklipper som koster 3300kr i september og 3500kr på BlackFriday bør jeg jo ikke kjøpe den på BlackFriday. Om jeg syntes den var dyr til 3300 er den jo enda dyrere til 3500
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #18 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei, det er ikke flisespikkeri. Det er fakta. Flertallet av varene Prisjakten følger har ikke satt opp i pris. Så det er de som øker prisen som er unntakene, ikke mottatt. Anonymkode: 29140...65c Det er en stor logisk brist i ditt resonnement, og det er at det bygger på en forutsetning om at alle varene kommer på salg, både de som er satt opp i pris og de som ikke er det. Men hvis det premisset er feil, og det er det nok, så kan jo situasjonen være at det er bare den 1/3 som er satt opp som blir satt ned. Og da er jo situasjonen at 100 prosent av varene som blir satt ned, nettopp har vært satt opp. FOr ordens skyld, 100 prosent er bare et eksempel, for vi har jo ikke nøyaktige tall på det nå, men disse obsrvasjonene om prisoppgang taler mer for at jukses med priser enn at det ikke gjør det. Anonymkode: ad7a0...672 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #19 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (2 timer siden): 1/3 av varene Prisjakt følger, ikke av alle varer. Det er fortsatt 2/3 som ikke har satt opp prisen. Altså flertallet. Elektro har vært beryktet for å sette opp prisen før salg i mange år, så at din mann sier det er jo ikke så rart. Skulle bare mangle egentlig at han er ærlig på det til deg. Anonymkode: 29140...65c Men det er ingen som sier at det er disse varene som kommer på salg. Sannsynligheten er at det er de andre, dvs den tredjedelen som nylig er satt opp i pris. Det er jo ikke en naturlov at alle varene på markedet kommer på salg - det er bare noen få, og jeg tipper det er tredjedelen som er satt opp, ikkke de som ikke er satt opp. Anonymkode: ad7a0...672 1
newman01 Skrevet 30. oktober 2023 #20 Skrevet 30. oktober 2023 (endret) 2 hours ago, AnonymBruker said: I NORGE er det juks ja. I amerika er black friday at varene er nesten gratis. Anonymkode: 12164...a10 Jeg liker ikke slike salg. Begrenset antall varer, kø utafor butikken, må ta fri fra jobb, sloss med andre kunder... "90% avslag på 3 stk XXXX, dørene åpner kl.10". Neitakk Endret 30. oktober 2023 av newman01
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå