Gå til innhold

Er det hjerterått av en mor å kaste ut barna sine?

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det personen over sier! Det er ikke synd på «barna».

Anonymkode: 7a0ba...cf3

• Liker 13
Skrevet

Hahha, altså de er jo ikke barn lenger når man er 40...... Altså kjære vakre vene.

Jeg mener oppriktig at man har godt av å flytte ut fra mamma og pappa når man er 18-19 år. Det handler om å bli selvstendig. Forstå hvordan oppvaskmaskinen, og vaskemaskinen fungerer. Hvilke grader skal man vaske klær på, eller håndklær.

Når mamma vasker underbuksene dine hele livet, så vil du aldri forstå hvor "barnslig" du er. 

Anonymkode: c784a...f02

• Liker 8
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

En mor gikk til retten for å få kastet ut sønnene sine som nektet å flytte ut. Er ikke det litt hjerterått?

Har man satt barn til verden må man da vite ansvaret det innebærer.  

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/15430B/nektet-aa-flytte-italiensk-mor-gikk-til-retten-for-aa-kaste-ut-voksne-soenner

Anonymkode: eae33...2d5

Altså, disse barna er jo bare frekke. Poenget med å bli voksen er at du skal klare deg selv, betale egne regninger, skaffe eget husvære og vaske egne klær. Det er hjerterått å forvente at en eldre dame skal rydde og vaske etter deg, lage mat til deg og holde deg med gratis hus. Snyltere.

Anonymkode: a52a7...4e3

• Liker 11
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hahha, altså de er jo ikke barn lenger når man er 40...... Altså kjære vakre vene.

Jeg mener oppriktig at man har godt av å flytte ut fra mamma og pappa når man er 18-19 år. Det handler om å bli selvstendig. Forstå hvordan oppvaskmaskinen, og vaskemaskinen fungerer. Hvilke grader skal man vaske klær på, eller håndklær.

Når mamma vasker underbuksene dine hele livet, så vil du aldri forstå hvor "barnslig" du er. 

Anonymkode: c784a...f02

Ikke vil du ha så store muligheter for å finne en partner. Hvilken kvinne gidder å flytte inn til mannens mamma og se at mamma vasker mannens skitne boksere? Usj.

Anonymkode: a52a7...4e3

• Liker 3
Skrevet

Det er en mor og fars ansvar å gjøre barna klare for voksenlivet, og få dem ut i rett alder. Så kan man jo diskutere når rett alder er. Jeg mener man bør flytte ut og starte voksenlivet etter vgs.

Anonymkode: b4a75...325

• Liker 3
  • Nyttig 3
Gjest Menelaos
Skrevet (endret)

Når sønnene er 40 og 42 år nei, hun burde fått dem kastet ut for lenge siden

De er jo heller ikke barn,

Det jeg vil si er maks hvor lenge man kan bo hjemme oss foreldrene er 25 år, men helst synes jeg man burde være ute av foreldrenes hus innen man er 21 år. 

Endret av Menelaos
Skrevet

Så du synes synd på disse «barna», ts, at du kaller det hjerterått? Fra artikkelen: «Hun var lutlei av at sønnene på 40 og 42 år bodde gratis uten å bidra økonomisk. De skal heller ikke ha tatt sin skjerv av husarbeidet, melder storavisen.»

Det var vel mye mer synd på mora? 

Anonymkode: 5303f...324

• Liker 9
  • Nyttig 6
Skrevet

Når "barna" har passert 40 år, så syns ikke jeg det er spesielt hjerterått nei. De burde være fullt i stand til å ta vare på seg selv.

• Liker 1
  • Nyttig 3
Skrevet

Nei,det fins faen ikke synd i dem!

40 og 42 år??? Omg!

Og ikke bidra hjemme...

Hadde glatt kastet dem ut,ja!!! Før det.

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

En mor gikk til retten for å få kastet ut sønnene sine som nektet å flytte ut. Er ikke det litt hjerterått?

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/15430B/nektet-aa-flytte-italiensk-mor-gikk-til-retten-for-aa-kaste-ut-voksne-soenner

Jeg tenker man absolutt kan si at moren her har gjort mye galt. Å anta noe annet er å være naiv.

Primæroppgaven til enhver forelder er å oppdra barna sine slik at de på best mulig måte blir i stand til å leve (ikke bare overleve, men leve rikt, godt, meningsfullt og positivt) uten sine foreldre. Det å laste ut barn - altså sørge for at de får den nødvendige dytten til å forlate redet - er en viktig del av selve oppgaven. Enhver forelder som vil sine barn godt må derfor dytte barna ut av redet. Men ikke når de er 40. Helst rundt 18 års alder, noe senere for barn med mer komplekse behov, men innen barna er rundt 20 bør de absolutt ha fått tilstrekkelig opplæring og trygghet i seg selv til å bo alene.

Sørgelig nok er det få moderne foreldre som har vesentlig fokus på oppgaven sin. Foreldre flest later heller til å ønske at barna deres er uselvstendige lengst mulig. Så man ender opp med 4-åringer som ennå ikke har fått lære å gå på do, 6-åringer som ennå ikke kan verken kle seg eller lage seg enkel mat, 10-åringer som ikke selvstendig kan bevege seg rundt i samfunnet, 13-åringer som verken kan lage middag eller vaske hus, 16-åringer som verken evner risikoevaluere eller planlegge og altså 40-åringer som har blitt sparket ut 20 år for sent. Og det, ts, det er morens feil.

Anonymkode: 40494...218

• Liker 1
Skrevet

Hvilken far hadde orket å ha to late 40 åringer boende hjemme hos seg ? 
En mor skal liksom tolerere mere dårskap enn faren ? Gøøø.. 

Anonymkode: 6388e...68e

• Liker 3
  • Nyttig 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (18 minutter siden):

Er du seriøs 😅 Men denne moren skulle tatt tak i dette for lengst, all ære til henne som har holdt ut så lenge. Men nei det finnes en grense der man ikke har noe plikt til og ha dem boende, ihvertfall dem som ikke bidrar overhode. Synes ikke synd på dem overhode, mere moren som har måtte stå i det i hele sitt voksende liv.

Endret av Miaiai
  • Liker 4
Skrevet

Man har aldri bedt om å bli født (med alt det innebærer av ansvar, som skole, utdanning, jobb, lønn, regninger, bolig ++), men foreldre velger helt selv å ha sex og få barn. Derfor mener jeg at hvis sønnene ikke vil ta det ansvaret som det jeg nevner over tross alt er og heller vil bo hjemme hos moren kan hun ikke nekte dem det. Når det er sagt så er det absolutt ikke noe jeg kunne tenkt meg å gjøre selv. 

Anonymkode: 60237...f9e

Skrevet

Men er jo ikke bare bare å flytte ut for unge voksne i dag med de boligprisene. Har lest boligprisene i Italia er veldig høye i forhold til lønnsnivået der. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

unge voksne

De var 40 og 42 og kunne ha spart seg opp egenkapital til et helt hus om de ville. For moren sin ga de ikke en cent.

Anonymkode: 5303f...324

• Liker 4
  • Nyttig 2
Skrevet

Men er jo ikke bare bare å flytte ut for unge voksne i dag med de boligprisene. Har lest boligprisene i Italia er veldig høye i forhold til lønnsnivået der. 

Men dette er jo heller ikke unge voksene. Disse bidro jo heller ikke økonomisk, eller med andre ting. Så da finnes det ikke noe synd i dem. Ren utnytting av sin egen mor er det. Kunne jo disse to bodd sammen da. 

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Nå er de ikke "unge voksne" når de er over 40..Hadde de flytta ut for 20 år siden kunne de muligens ha skaffa seg bolig . Men nei, mer komfortabelt å bo hos mor. Hun skulle kasta de ut for mange år siden.Snyltere er det slike kalles!

Anonymkode: 1eb74...faf

• Liker 1
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...