Gå til innhold

Flere som er syke med influensa (eller korona, eller forkjølelse) nå?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er noen år siden jeg har hatt influensa, jeg har tatt influensavaksiner (men glemt det i år), og lockdown med håndvask og meteren osv har vel også bidratt. Har 3x covid-vaksine, og har ikke hatt covid som jeg vet.

I dag kjenner jeg meg litt sånn pre-influensa - vondt i muskler, hodepine, litt tett i pappen og litt sår i halsen, følelse av lett feber, svetter og fryser litt om hverandre.. 

Håper jo jeg bare er litt "groggy" og våkner frisk som en fisk i morgen hvis jeg bare drikker masse vann og har på varmen og sover godt. Men redd dette bare går en vei og varer i en uke.

Flere som har det sånn? Er influensasesongen i gang?

Anonymkode: defd2...518

Videoannonse
Annonse
Skrevet

mannen kom hjem med forkjølelse og feber på fredag. Men ikke typ influensa eller covid

Anonymkode: bdd16...65f

• Liker 1
Skrevet

Ja sånn har jeg det også. Føler meg dårlig, frossen og slapp men har ikke feber eller forkjølelsessymptomer. Har mistet luktesansen. Er det fortsatt et vanlig covid-symptom? 

Anonymkode: add4c...be5

• Liker 1
Skrevet

Ja. Er noen som er syke på jobb. Jeg er forholdsvis fremdeles frisk men kjenner det er noe på gang, forhåpentligvis er det bare en liten forkjølelse.

Anonymkode: bb2b0...060

• Liker 1
Skrevet

Ja, enten influensa eller covid. Helt jævlig for å si det mildest mulig. Har hatt over 39 i feber i 3 dager nå og en helt sinnsyk halsvondt (kan ikke huske å noen gang ha hatt så vondt i halsen). Kvalm, svimmel og vondt i leddene.

Anonymkode: 7c2cb...850

• Hjerte 1
Skrevet

Begynner å bryge på noe kjenner jeg. Tørre øyner, nesa renner, små vondt i halsen og kroppen verker 

Anonymkode: cbb3d...370

Skrevet
AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja sånn har jeg det også. Føler meg dårlig, frossen og slapp men har ikke feber eller forkjølelsessymptomer. Har mistet luktesansen. Er det fortsatt et vanlig covid-symptom? 

Anonymkode: add4c...be5

Tap av lukt og smak er symptom på sinkmangel. 

Anonymkode: 7ff8c...50c

• Liker 1
Skrevet

Bahhh.... Det er liksom LITT i tiden det da... 

.

.

Hvor-mange-slike-tråder-skal-det-komme-hver-dag? 

Anonymkode: 53377...57b

Skrevet

Årets influensa starter ikke før nærmere jul. 

Det er mye covid om dagen, har man luftveissymptomer, bør man ta en test. 

Anonymkode: 876ae...ace

• Nyttig 3
Skrevet

Ja har vært syk siden mandag forrige uke. Tar tid med små barn , lite søvn etc, men er tilnærmet bra igjen nå. 

Covid her. 

Anonymkode: 09075...615

Skrevet
AnonymBruker skrev (37 minutter siden):

Årets influensa starter ikke før nærmere jul. 

Det er mye covid om dagen, har man luftveissymptomer, bør man ta en test. 

Man trenger da ikke teste seg lengre, så å si at man bør ta en test er jo feil....

Skrevet
AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Man trenger da ikke teste seg lengre, så å si at man bør ta en test er jo feil....

Fortsatt lov å bruke sunn fornuft da. Selv om man ikke er pålagt å holde seg hjemme ved covid, så bør man. 

• Liker 7
  • Nyttig 1
Skrevet

Jepp! Tenkte ta en test bare for nyskjerrighetens skyld. Er sjeldent syk sånn til vanlig, men dette er skikkelig vondt! Feber på 39+, sår hals, nyser, tett og rennende nese og voldsomt muskelverk. Spesielt i setemuskulaturen og korsrygg, klarer ikke ligge/sitte stille. 
Sliter også med å få i meg mat og drikke, så det hjelper jo ikke akkurat..

Skrevet
Elnais skrev (2 timer siden):

Jepp! Tenkte ta en test bare for nyskjerrighetens skyld. Er sjeldent syk sånn til vanlig, men dette er skikkelig vondt! Feber på 39+, sår hals, nyser, tett og rennende nese og voldsomt muskelverk. Spesielt i setemuskulaturen og korsrygg, klarer ikke ligge/sitte stille. 
Sliter også med å få i meg mat og drikke, så det hjelper jo ikke akkurat..

Og testen var så positiv som man får den🙄 
Er det mye corona ute og går nå?

• Liker 3
Skrevet

Mye corona som går nå ja. Her er vi syke på uke to, tross tidligere koronasykdom og tre vaksiner🙄

Anonymkode: d71ba...3db

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Mye corona som går nå ja. Her er vi syke på uke to, tross tidligere koronasykdom og tre vaksiner🙄

Anonymkode: d71ba...3db

Såpass ja.. Ja jeg er fullvaksinert og hatt corona tidligere jeg også. Akkurat nå nyter jeg en «pause» fra verkingen med Ibux og Paracet innabords😅 Håper ikke det drar så langt ut dette, passer jo aldri å bli syk😉

Skrevet

Jeg har hostet i fire uker, og er kortpustet ved bevegelse. Er i bedring, men det går ekstremt treeeegt.

Ikke covid, ikke influensa....

Anonymkode: 57ea2...fa4

Skrevet

Ble syk søndag kveld og har bare blitt verre.... 

I tillegg til typisk halsvondt, feber, hodepine, tett nese og kroppsverk - har jeg øreverk og tannverk, veldig vondt i nakken og kjeven, øynene svir og renner, beveger jeg litt hodet på puta får jeg kjempevondt i hodebunnen, og til og med tungen er kjempesår så spising er utelukket...

Var ikke sånn av covid, så lurer på hva slags virus dette er! Kan jo så klart hende det er covid, men jeg har ikke noe særlig hoste.

Har kun kommet meg ut av sengen én gang siden i går kveld, for å tisse 😏

Anonymkode: 89da7...d54

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.10.2023 den 9.28):

Er noen år siden jeg har hatt influensa, jeg har tatt influensavaksiner (men glemt det i år), og lockdown med håndvask og meteren osv har vel også bidratt. Har 3x covid-vaksine, og har ikke hatt covid som jeg vet.

I dag kjenner jeg meg litt sånn pre-influensa - vondt i muskler, hodepine, litt tett i pappen og litt sår i halsen, følelse av lett feber, svetter og fryser litt om hverandre.. 

Håper jo jeg bare er litt "groggy" og våkner frisk som en fisk i morgen hvis jeg bare drikker masse vann og har på varmen og sover godt. Men redd dette bare går en vei og varer i en uke.

Flere som har det sånn? Er influensasesongen i gang?

Anonymkode: defd2...518

Vi har inne pasienter med influensa, covid  og spysyka nå så er mye ute å går nå ja. 

Anonymkode: 257f8...8e6

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...