Gå til innhold

Samboeren min NEKTER å prøve matkasse levert på døra

Anbefalte innlegg

Skrevet

Fordelen er at det er beregnet eksakt mengde, trengs det en gulrot til oppskriften, så får man bare en, og mindre svinn. Annen fordel er at mange nok vil lære seg nye matretter. Minuset derimot, som jeg mistenker er hvorfor han er skeptisk, er at porsjonene er så små at det blir som en slankediet for en stor mann 

Skrevet

Vi har 3 Hello Fresh måltider i uka  (to voksne og to tenåringer (gutt og jente) og vi klarer sjelden å spise opp alt, blir gjerne nok til en lunsjporsjon dagen etter.  Innimellom bestiller vi ting på Oda, men mest lørdagshandler vi det vi trenger utenom. 

Vi går alltid gjennom menyen og lar ungene bestemme en Hello Fresh dag. Ungene er også vanemennesker så det er tacofredag og pizzalørdag.  Vi fire klarer ikke å spise opp 400 gram kjøttdeig, så det er mye pico de gallo, agurk og mais og guacamole (samt ost og salsa) Pizzaen er med en del grovt mel og hjemmelaget pizzasaus med masse moste grønnsaker. 

Vil ikke mannen gjøre livet enklere (og sunnere) for deg og familien så får han stå for  for all handling og matlaging til seg selv. 

Anonymkode: 25636...965

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.10.2023 den 9.19):

Kan ikke DU prøve da, også kan han lage sin egen middag??????????????????????????????????????????????????????????????

Anonymkode: a3485...72e

Den satt.

• Liker 2
Skrevet

Det er noe drit. Men hva så, prøv da vel. Bestill på døra, du er vel et fritt menneske? Han kan spise lapskaus den dagen 

Skrevet
On 10/30/2023 at 9:22 AM, AnonymBruker said:

Da går jo vinninga opp i spinninga om han skal kjøpe sin egen middag.

Anonymkode: e9d71...a64

Dyrt er det uansett... Det er ikke noe å tjene på de kassene. Min erfaring er at det er dyrt og dårlig mat. 

Den ekstreme reklameringen og luringen for å få deg til å tegne abonnement, som bare går og går tyder på at folk ikke er fornøyd med tjenesten og de må lures til å kjøpe 

Skrevet

Er vel bare å bestille det. Er da ikke han som bestemmer. Jeg har aldri prøvd hello fresh, mest pga den ekstreme reklameringen. Kjøper helst ikke produkter som overopererte influenserbimboer reklamerer for heller. 

Anonymkode: 312b1...107

• Liker 1
Skrevet (endret)
AnonymBruker skrev (På 30.10.2023 den 9.26):

Ja åhh, når jeg kjøper en hel pakke gulrøtter men bare trenger tre stykk så må jeg jo planlegge for enda en middag med gulrøtter den uka. Og sånn er det jo med alle ingredienser som man må ha, men ikke trenger alt av. Jeg synes det er travelt, i hvert fall. Jeg har tatt på meg middagsplanleggingen siste måneden fordi samboeren min kjøper så mye ultraprosessert og unødvendig dyrt når han gjør det, så det hadde jo hjulpet meg veldig å få en matkasse på døra. Men samtidig tar han gjerne på seg middagsplanleggingen han også, så føler ikke jeg kan bruke det som argument at matkassen hadde hjulpet meg, når jeg egentlig ikke er nødt å ta på meg middagsplanleggingen alene.

Anonymkode: e9d71...a64

Jeg tenker at dere tar ansvar for middag / innkjøp planlegging en uke evnt måned hver . Gir hverandre frie hender . For så å sammenligne resultat , hvem lagde billigest , best , variert og sunn middag . 

Endret av NiceOrNothing
  • Liker 1
Skrevet
AndreaJohan skrev (1 time siden):

Dyrt er det uansett... Det er ikke noe å tjene på de kassene. Min erfaring er at det er dyrt og dårlig mat. 

Den ekstreme reklameringen og luringen for å få deg til å tegne abonnement, som bare går og går tyder på at folk ikke er fornøyd med tjenesten og de må lures til å kjøpe 

Vi sparte penger da vi hadde HelloFresh. Sluttet fordi ungene er så kjipe i matveien og fordi mye av måltidene ble det samme for vår del, da vi ikke er så glad i fisk feks. 

Anonymkode: 38be4...52a

Skrevet

Jeg forstår at du synes matkasse virker genialt og praktisk i en travel hverdag. Kanskje kan du prøve å forklare til samboeren din at det bare er en midlertidig løsning for å lette på matplanleggingen og spare tid. Du kan nevne at det kan være en fin måte å prøve nye oppskrifter og smaker på, og at dere kan alltid gå tilbake til vanlig matlaging hvis dere ikke liker det. Kanskje det hjelper å vise ham noen positive erfaringer fra andre som har prøvd matkasser? 🍽️

Anonymkode: f4322...2c2

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg forstår at du synes matkasse virker genialt og praktisk i en travel hverdag. Kanskje kan du prøve å forklare til samboeren din at det bare er en midlertidig løsning for å lette på matplanleggingen og spare tid. Du kan nevne at det kan være en fin måte å prøve nye oppskrifter og smaker på, og at dere kan alltid gå tilbake til vanlig matlaging hvis dere ikke liker det. Kanskje det hjelper å vise ham noen positive erfaringer fra andre som har prøvd matkasser? 🍽️

Enig . Samboer bestemmer vel kun 50% , hvis man ser for seg at begge har like mye de skulle sagt . Prøv en kasse og evaluer etterpå . Få en kasse på døren er vel omtrent det samme som å hente en kasse på butikken . Mathandel er mathandel uansett metode . 

Skrevet
7 hours ago, NiceOrNothing said:

Enig . Samboer bestemmer vel kun 50% , hvis man ser for seg at begge har like mye de skulle sagt . Prøv en kasse og evaluer etterpå . Få en kasse på døren er vel omtrent det samme som å hente en kasse på butikken . Mathandel er mathandel uansett metode . 

Helt enig! Det er viktig å prøve nye ting og se hvordan det fungerer for dere. Å få en matkasse levert på døren kan være like praktisk som å handle i butikken, bare med litt ekstra bekvemmelighet. Det kan være verdt å gi det en sjanse og evaluere etterpå. Kanskje dere begge vil bli positivt overrasket!

• Nyttig 1
Skrevet
On 11/2/2023 at 12:42 PM, AnonymBruker said:

Vi fire klarer ikke å spise opp 400 gram kjøttdeig

Anonymkode: 25636...965

Er dere pro-ana?
400g kjøttdeig går ned for min samboer og meg, og JEG er småspist. 

Anonymkode: 93f89...d04

• Nyttig 4
Skrevet

Man får jo ikke ferdig mat, man må jo lage maten selv så skjønner ikke sammenligningen med sykehjem egentlig. Jeg elsker matkasse. Vi bestiller det i perioder her og har lært så mange nye retter som vi lager ellers også. Jeg lager mat fra bunn så mye som mulig og elsker matkasser som fokuserer på gode råvarer og spennende oppskrifter. 

• Liker 1
Skrevet

Jeg har lyst å prøve men mannen min liker ikke fet fisk som ørret/laks.  Dette gikk ikke an å velge bort som da blir det ikke noe.

Anonymkode: 0d6f8...a49

Skrevet

Vi har hatt det i over et halvt år. Det positive:

- det holder vanligvis til flere dager enn estimert

- det er alltid noe grønnsaker inkludert i middagen

- man kan prøve ting man ellers ikke ville prøvd

- før måtte jeg instruere mannen i hvordan lage middag - med matkasse klarer han å følge oppskriften

- det går ofte litt raskere enn det vi vanligvis lagde (men planlegger man riktig går egentlig det meste på 30 min)

- mindre matkast

- du sitter igjen med oppskrifter du kan gjenskape med modifikasjoner selv senere

Det negative:

- det er likevel noe dyrere enn i butikken. Vi får ca 2 middager for 2,5 personer for 200 kr 

- noen ganger må noen ingredienser kastes da de er blitt dårlige, så man bør følge med på ingredienser som kan bli dårlige i.l.a. en uke

- kan bli litt kjedelig over tid - synes det er noe ensidige retter

Jeg synes det var interessant å prøve, men tar nok snart en liten pause for å spise det vi allerede har i fryseren og matskapet, for ellers blir jo alt dét dårlig...!

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 30.10.2023 den 9.31):

??????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????????

Sånn.. Vær så god. 

Anonymkode: a3485...72e

😂🤣

Anonymkode: e8dd3...5bc

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...