Carrot Skrevet 30. oktober 2023 #41 Skrevet 30. oktober 2023 Hvem står for handlingen og matlagingen TS? Dersom det er han er det vel greit at han ordner dette som han vil, men om han ikke deltar og har dette ansvaret får du si at du ønsker prøve dette hvis ikke han tar ansvar for handling og matlaging. 1
kaarebjarne Skrevet 30. oktober 2023 #42 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Da foreslår jeg at du i stedet bestiller varer på døren, feks fra Meny, slik at han ikke handler inn for mye dyr mat som dere må kaste. Da blir det både nok mat, spart tid på handling, og ikke noen overdrevne mengder mat i kjøleskapet som din samboer har handlet inn for sikkerhets skyld. Haha! Problem løst. Anonymkode: e0351...689 Dette går ikke overens. 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #43 Skrevet 30. oktober 2023 kaarebjarne skrev (1 time siden): Dette går ikke overens. Jeg ber ydmykt om unnskyldning for mine fine vaner. Anonymkode: e0351...689 2 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #44 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Den som lager maten bestemmer Anonymkode: ede39...bfb Nei. Ikke om man som par er enige om at Tore kommer tidligst hjem hver dag, så da begynner han på middagen. Da får Flora aldri bestemt noe med middagen, om det er han som skal få bestemme siden han lager. Anonymkode: 0c3a1...825
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #45 Skrevet 30. oktober 2023 Ikke min heller🙃 Han står for handling og størsteparten av matlaging og er den som har kontrollen på hva vi trenger osv, men det tar jo likevel tid å dra på butikken. Han er veldig kresen på priser og tilbud osv, så å betale for å få maten levert er noe han er veldig i mot🙈 Samme med vaskehjelp. Jeg derimot er veldig tilhenger av det meste som kan gjøre livet enklere og spare tid. Anonymkode: dc681...f31 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #46 Skrevet 30. oktober 2023 Hvorfor ikke bare bestille og nekte å la han smake? Du er ett fritt individ og trenger ikke hans tillatelse til dette. Det er ikke hund du skal kjøpe.. Anonymkode: f07d5...95b
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #47 Skrevet 30. oktober 2023 Du kan vel teste dette, ts? Jeg har prøvd det, og det var ikke noe suksess for min del, men det kan jo passe deg perfekt. Også kan jo samboeren din se hva matkasser inneholder, og kanskje får han da lyst på det selv også. Anonymkode: 3460b...cb5
Lill3My Skrevet 30. oktober 2023 #48 Skrevet 30. oktober 2023 (endret) Mange av matkassene kan du bestille for bestemt antall dager per uke, så du kan jo begynne med 2-3 dager per uke for å se hvordan det fungerer. Kanskje blir han mer på glid da alternativt: lag de samme to middagene igjen og igjen og igjen og når han klager, si at du ikke eier fantasi, at du ikke kommer på noe, at du ikke hadde ingrediensene... Men jøss så fint det hadde vært med en forhåndsbestemt meny da, gitt Endret 30. oktober 2023 av Lill3My
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #49 Skrevet 30. oktober 2023 Da får han planlegge, handle og lage middager. Så skal du nok se at han ikke blir så negativ til matkasse likevel. Anonymkode: 88e68...53e 2 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #50 Skrevet 30. oktober 2023 Kan du ikke bare avtale at dere tar hver deres dager eller noe slikt så bestiller du til de måltidene du har ansvar for? De fleste slike matkasser har mulighet for feks tre middager en uke, da ordner du de tre matkassen leverer, så ordner han tre andre middager den uka. Eller dere tar hver deres uke. Anonymkode: 20beb...955
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #51 Skrevet 31. oktober 2023 vi har ikke hatt en bra erfaring, helt ærlig. det er langt ifra alltid det er middager vi, eller barna vil faktisk spise grønsaker er ikke alltid av den kvalitet du selv ville plukket i grønnsaksdisken. Altså, ikke "åh nei, denne gulrot er ikke økologisk" men heller "wow dette var en gammel og trist gulrot, tror den er klar for søppel" det er dyrt, og dyrt for det man får det er merkelig nok endte opp å bli mer mas, stress og kast ut av det. Stress fordi man føler man MÅ lage det men har ikke lyst. Men, jeg ville personlig aldri nektet partneren å prøve det. Mange er fornøyde også. Det burde virkelig ikke være en sak å lage en krangel om, men du må spørre partneren din om hvorfor er han så imot. Jeg har en partner som er kresen i matveien på en merkelig måte (f.eks. bare en spesiell type pakke frosne erter som er bra nok, vi kan ikke kjøpe andre, og dette gjelder mange, mange produkter), så jeg ser for meg at din mann har noe av det samme "utfordringer"? Han er altså bare redd at han ikke kommer til å like maten? Anonymkode: b159a...c13 2 1
Eloise12345 Skrevet 31. oktober 2023 #52 Skrevet 31. oktober 2023 (endret) Du må bare akseptere at han ikke ønsker å bestille matkasse på døren. Sånn er det bare. Men hvis du ønsker det så kan du bestille til deg ❤️. Husk at du er et fritt menneske selv om du er i parforhold. Endret 31. oktober 2023 av Eloise12345
Sovushka Skrevet 31. oktober 2023 #53 Skrevet 31. oktober 2023 Dummeste unnskyldning jeg har hørt. Er jo ikke sånn at man får ferdige brett med mikro mat. Det å planlegge middag, finne på varierte retter og handle til der er faktisk det kjipeste vi begge vet om. Du kan og minne han på at han kan og bør fortsatt handle på butikk til andre måltider enn middag. Man blir ikke utestengt pga man kjøper matkasse.
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #54 Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 minutter siden): vi har ikke hatt en bra erfaring, helt ærlig. det er langt ifra alltid det er middager vi, eller barna vil faktisk spise grønsaker er ikke alltid av den kvalitet du selv ville plukket i grønnsaksdisken. Altså, ikke "åh nei, denne gulrot er ikke økologisk" men heller "wow dette var en gammel og trist gulrot, tror den er klar for søppel" det er dyrt, og dyrt for det man får det er merkelig nok endte opp å bli mer mas, stress og kast ut av det. Stress fordi man føler man MÅ lage det men har ikke lyst. Men, jeg ville personlig aldri nektet partneren å prøve det. Mange er fornøyde også. Det burde virkelig ikke være en sak å lage en krangel om, men du må spørre partneren din om hvorfor er han så imot. Jeg har en partner som er kresen i matveien på en merkelig måte (f.eks. bare en spesiell type pakke frosne erter som er bra nok, vi kan ikke kjøpe andre, og dette gjelder mange, mange produkter), så jeg ser for meg at din mann har noe av det samme "utfordringer"? Han er altså bare redd at han ikke kommer til å like maten? Anonymkode: b159a...c13 Hvilken matkasse var dette? Det er vel sånn hos mange leverandører at man får velge hvilken mat man skal ha når man bestiller? Anonymkode: e9d71...a64 3
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #55 Skrevet 31. oktober 2023 AnonymBruker skrev (På 30.10.2023 den 11.05): For det finnes ikke andre leverandører enn Hello Fresh? De leverer ikke hit engang, så det er ikke aktuelt. Ja, det skulle jeg gjerne gjort. Eller fra Oda. Problemet er at ingen butikker her tilbyr hjemlevering og Oda leverer heller ikke hit, dessverre. Anonymkode: e9d71...a64 Noe av det jeg skrev gjaldt Hello Fresh spesifikt, men ikke alt. Andre jeg kjenner som har brukt andre leverandører sier mye av det samme. Ikke minst det anonym 57e nevner, at det ofte er altfor lite proteiner i pakkene til aktive personer. Noen sier små porsjoner generelt også var et problem. Er det å få levert mat hjem så viktig for deg at du er villig til å skade forholdet? For noe som blir dyrere for dere... Anonymkode: 9c6ad...0ad 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #56 Skrevet 31. oktober 2023 Matkasse på døren blir bare dyrere og av erfaring så er råvarene ofte av dårlig kvalitet også, ting som rømme og yoghurt lå som oftest skvist utover i kassen. Anonymkode: 78d55...922 2
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #57 Skrevet 31. oktober 2023 Er det et økonomispørsmål? For mange blir det jo billigere å kjøpe råvarer fra bunnen. Er vokst opp med å ta vare på matvarene, så for en del av oss hadde det ikke blitt mindre svinn med matkasse heller... Men dersom du har god råd, og er villig til å forberede maten på egen hånd, så er det vel ikke noe galt i at du prøver en matkasse uten at han deltar? Anonymkode: 4ffe3...064
Blåttvann Skrevet 31. oktober 2023 #58 Skrevet 31. oktober 2023 Herregud for en sopp han er. Har han en diagnose?
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #59 Skrevet 31. oktober 2023 Du får foreslå å prøve det 1 månde å så at dere revurderer det etter det. Taper ikke på å prøve det en måned. En kokk jeg kjenner prøvde det, men sa at det var for lite av kjøtt, fisk osv. Er også veldig mye plastpakning som ikke er så bra. Anonymkode: a99ba...0ce
AnonymBruker Skrevet 2. november 2023 #60 Skrevet 2. november 2023 Blåttvann skrev (På 31.10.2023 den 13.43): Herregud for en sopp han er. Har han en diagnose? Må man ha en diagnose for ikke å ønske matkasse på døren? Det var nytt for meg. Kan heller lure på om det er diagnoser inne i bildet på de i tråden som hisser seg noe fryktelig opp over et spørsmål omkring en matkasse. Anonymkode: beb2a...057 5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå