Gå til innhold

Tips til klær til en gutt på 8 som stadig får hull

Pentagon

Anbefalte innlegg

Hei,

trenger tips til motstandsdyktig tøy til en gutt på 8 år som stadig får hull i tøyet. Særlig bukser og jakker får gjennomgå. Jeg lapper og lapper men det kommer stadig nye hull, det er til å bli gal av😅 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Polarn o Pyret har skalljakker og bukser som tåler litt.

Kattnakken sin ene modell i regntøy er også ganske tykt.

Til gjengjeld er slike litt tykkere plagg også stivere og mindre behagelig, men passer for de som sliter det fort ut ellers. 

Anonymkode: e089e...f81

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Haha jeg har ikke annet tips enn å fortsette å kjøpe lapper, og vente på at han blir eldre. På ett eller annet tidspunkt slutter de å ta løpefart og skli på knærne på alt slags underlag 🤣.

Mamma til to jenter her, og lappepressa går jevnt og trutt her og.

Spøk til side: erfaringsmessig er jo kraftige stoffer (demin etc) mer slitesterkt, men da er det også litt stivere og ikke så lett å bevege seg helt fritt i. Så jeg har landet på at komfotable klær som det er lett å leke i blir prioritert, selv om det blir mye lapping.

For yttertøy: bukser og jakker med solid forsterkning på knær, albuer etc.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kappahl har løse bukser med forsterket kne. I hvertfall hadde de det da sønnen min gikk på småskolen. De buksene var helt fantastiske 

Anonymkode: 8455c...bfb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har samme problem med mine små gutter. 

Jeg bruker gamle hullete bukser til å lappe nye bukser. Så sparer jeg både penger og miljøet. 

Jeg har i perioder lappet for å forsterke før det i det hele tatt kommer hull. 

Jeg klipper til stooore lapper når jeg først lapper, så det dekker hele kne-området (og ikke bare det lille hullet). Da sparer jeg meg mye lapping. 

Anonymkode: 8ec4d...133

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Selv om jeg prøver å unngå syntetisk plagg så ser jeg at joggebukser i syntetiske stoffer er mer holdbare en i bomull. 

Anonymkode: 7b770...ef8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...