AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #1 Skrevet 30. oktober 2023 Står midt i noe vanskelig, på privaten, og har det ikke så bra for tiden.. Er IKKE suicidal, og har heller aldri sagt at jeg er det eller noe lignende, men ting er vanskelig.. Så har jeg en venninne.. Hver eneste dag, sender hun meg melding med en gang hun står opp. Hvor hun spør om jeg fikk sove, ha en fin dag, noe sitat fra noe osv. Og jeg er så lei..... Vet selv hvor utakknemlig jeg er, men dette, som skal være positivt og godt ment, er nå en byrde.. Jeg kjenner at jeg biter tennene sammen, når jeg hører det tikker inn melding hver morgen.. Har egentlig mer enn nok med å komme meg gjennom dagene, og nå må jeg sette av tid til å svare henne, hver eneste dag.. Og det nytter ikke å vente heller, da blir hun masete.. Jeg er ikke typen til å legge meg ned, mer noen som står i stormen, og det vet hun.. Så hvorfor behandler hun meg sånn? Hvordan kan jeg, på en fin måte, få henne til å slutte? Aner ikke hvordan jeg skal formulere meg, uten at hun blir fornærmet (og det blir hun lett..) men nå er det rett før det rabler for meg.. Jeg orker ikke være med henne heller, fordi da sender hun meldinger om kvelden også i dagevis. Og jeg sitter ikke bare å sutrer, til henne et jeg bevisst på å være positiv, og si at alt order seg.. Hilsen verdens mest utakknemlige venn.. Anonymkode: 7bb91...c75 4
Gjest Lija Skrevet 30. oktober 2023 #2 Skrevet 30. oktober 2023 (endret) Har ikke svar på det du spør om, men ville bare si -du er ikke utakknemlig, det hørtes jo sykt irriterende ut! Svarer du på meldingene? Første jeg ville gjort var å skru av varslingene/lyden på sms fra henne, slik at du kun ser det når du selv ønsker å gå inn for å lese. 😅 Overraskende digg å slippe pling eller varsel på skjerm Endret 30. oktober 2023 av Lija
Gjest WhisperingWind Skrevet 30. oktober 2023 #3 Skrevet 30. oktober 2023 Si det til henne. At du er glad for at hun bryr seg, men det blir slitsomt med så mye meldinger hver dag.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #4 Skrevet 30. oktober 2023 Hun har gjort deg til sitt ego-prosjekt. Uten å stoppe ett sekund opp for å finne ut hva DU faktisk trenger. Anonymkode: 4ffc1...a9d 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #5 Skrevet 30. oktober 2023 Hun gjør det for å vise at hun bryr seg, du må bare si det som det er at du bare vil stå i det selv, setter pris på omtanken men at hun ikke trenger å spørre deg hver dag da du er opptatt med å komme deg gjennom det😊 Anonymkode: 29949...5f1 1
Callista Skrevet 30. oktober 2023 #6 Skrevet 30. oktober 2023 Det er nok hennes måte å vise omsorg. Kanskje du kan fortelle at du setter pris på omtanken, men at du har ikke alltid har tid til å svare henne. Det er sikkert lurt å fortelle henne at du trenger litt tid for deg selv. Hvis hun blir fornærmet for dette, eller forsetter å bombardere deg med beskjeder, så må du kanskje vurdere om hun er en venninne du har lyst til å ha i livet ditt. 2 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #7 Skrevet 30. oktober 2023 Du er ikke utakknemlig, men jeg synes at du er en dårlig venn om du ikke setter grenser og irriterer deg over noe som åpenlyst er vel ment. Anonymkode: 29949...5f1 1
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #8 Skrevet 31. oktober 2023 Høres kanskje sykt ut, men jeg tror dette er en "venn" som bare vil forsikre seg om at du fortsatt har det dårlig. For da får hun en bedre dag. Ja, det høres vilt ut, men sånne mennesker finnes desverre.. Anonymkode: c5d83...0b8
AnonymBruker Skrevet 31. oktober 2023 #9 Skrevet 31. oktober 2023 Skriv at du svarer senere. Anonymkode: 2127d...749
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #10 Skrevet 1. november 2023 Kan svare litt døvt, for å se om hun roer seg. Eks: som i går… Ikke noe å melde…Lite nytt ila de siste timene…👍Men det bester er å gi beskjed. Anonymkode: 1ea74...e8c
Troyamin Skrevet 1. november 2023 #11 Skrevet 1. november 2023 "Hei! Jeg setter pris på meldinger, men noen dager har jeg ikke overskudd til å svare deg når du spør meg hvordan det går. Det jeg trenger, er å få en melding hvor du feks skriver at du sender meg gode tanker for dagen, uten at du forventer svar. Men nå vet du at jeg uansett setter pris på at du tenker på meg." 1
exictence Skrevet 1. november 2023 #12 Skrevet 1. november 2023 (endret) Si at du synes det er fint at hun bryr seg om deg, men at du synes det hadde vært fint å få sånne meldinger litt sjeldnere. Samtidig vil jeg egentlig si at det høres veldig fint ut at hun viser at hun tenk på deg. Kan du ikke bare svare med et hjerte ❤️ tilbake? Endret 1. november 2023 av exictence
exictence Skrevet 1. november 2023 #13 Skrevet 1. november 2023 Troyamin skrev (2 minutter siden): "Hei! Jeg setter pris på meldinger, men noen dager har jeg ikke overskudd til å svare deg når du spør meg hvordan det går. Det jeg trenger, er å få en melding hvor du feks skriver at du sender meg gode tanker for dagen, uten at du forventer svar. Men nå vet du at jeg uansett setter pris på at du tenker på meg." Eller dette var jo veldig fint
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #14 Skrevet 1. november 2023 Har du helt ærlig og oppriktig fortalt til venninnen din at omsorgen hennes oppleves som problematisk da? Anonymkode: 1d72d...89f
flusa Skrevet 1. november 2023 #15 Skrevet 1. november 2023 Jeg forstår deg veldig godt.. Har noen slike venner på snap,de begynner å snappe tidlig om morgenen,og forventer svar etter hver bidige snap.. Jemeg er kronisk syk,noe de vet. Så er ikke alltid jeg faktisk orker/klarer å svare. Men det betyr ikke at man er utannkemlig av den grunn..
AnonymBruker Skrevet 1. november 2023 #16 Skrevet 1. november 2023 Du er ikke utakknemlig. Mulig venninnen din mener godt, men hvis det får deg til å føle deg «liten» og mindre verdt, så er det på sin plass å si fra. Personlig så hater jeg når folk viser sånn «falsk omsorg». For det første så trenger jeg det ikke, for det andre så er det for lett å bare sende en melding å tro at det hjelper på noe som helst måte. Hvis man virkelig vil hjelpe noen så krever det litt mer enn 2 min på å skrive en melding… Jeg kan relatere meg til det du sier om at du ikke har noe planer om å «legge deg ned», så det du heller kanskje trenger er støtte til å kunne fortelle om det du strever med uten å måtte «stå til ansvar» for det hver dag etterpå. Det er noe av det værste som finnes og gjør at terskelen for å åpne seg neste gang blir høyere. Si til venninnen din at du er takknemlig for at hun har sendt deg meldinger, men at du ikke alltid orker å starte dagen med å tenke på det som er dritt og meldingen hennes gjør at du må det. Spør om dere heller kan ringes/møtes innimellom for du vet at du er heldig som har henne som venn, og at det betyr mye mer for deg enn meldingen som kommer. Hver gang du får de så må du jo i ett eller annet modus som du kanskje ikke er i, og hvis hun virkelig er en god venn så skjønner hun at det ikke handler om henne eller utakknemlighet, men om din måte å bearbeide det som er vanskelig på. Anonymkode: 44bac...a7a
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå