Gå til innhold

Kan foreldrene mine finne mobilnummeret mitt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvis jeg skifter mobilnummer og får skjult nummer, er det noe sted mine foreldre kan finne det? Jeg er myndig og ønsker ikke å høre fra en forelder, som ikke respekterer dette ønsket. Vedkommende har også personnummeret mitt, kan man da finne mobilnummeret mitt noe sted? 

Anonymkode: d377d...dfe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei.

Spør mobilselskapet du har ditt abonnement hos, de vil kunne gi deg et korrekt svar, eventuelt anbefale deg hva du bør/skal gjøre.

Med vennlig hilsen

TBergh

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hvis jeg skifter mobilnummer og får skjult nummer, er det noe sted mine foreldre kan finne det? Jeg er myndig og ønsker ikke å høre fra en forelder, som ikke respekterer dette ønsket. Vedkommende har også personnummeret mitt, kan man da finne mobilnummeret mitt noe sted? 

Anonymkode: d377d...dfe

Nei det kan de ikke. Men husk at det er en forskjell på hemmelig nummer og nummer som ikke vises i nr opplysninger.

https://nkom.no/telefoni-og-telefonnummer/hemmelig-nummer-og-reservert-nummer

Anonymkode: f5486...168

• Liker 3
Skrevet

Det kan du, snakk med mobilselskapet og ha skjul nummer visning, da vil ikke ditt navn eller adresse komme opp om man søker deg opp. Men ringer du noen vær forberedt dem ikke ringer deg opp igjen heller om du ikke sender en melding/legger igjen en beskjed. 

Skrevet

Holder det ikke å blokkere vedkommende? Ringer de fra andre nr da?

Anonymkode: 1d299...e4a

• Liker 1
Skrevet

Husk at du isåfall ikke burde registrere deg på vipps

Anonymkode: c9cfb...570

Skrevet

Hvis du har hemmelig nummer, så vil dette ikke være oppgitt noen plasser utenom der du selv gjør det. 
Det eneste unntaket er nødetater, de vil se nummeret ditt uansett om det er hemmelig eller ikke. 

Nummeret vil være synlig dersom du sender sms. Det vil også være synlig dersom du registrerer deg på vipps. 
At foreldrene dine har personnummeret ditt har ikke noe å si, det gir dem ingen rett til å hente ut andre opplysninger om deg. 

Anonymkode: c1ed6...451

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...