Gå til innhold

Føler meg i dårlig form hele tiden, legen sier jeg er frisk

Anbefalte innlegg

Skrevet

Føler meg aldri i form. Er kjempe trøtt hele tiden. Om jeg legger meg tidlig, sent, sover lenge, står opp tidlig. Alltid føler jeg meg utslitt. Føles litt som når man har vært oppe altfor sent, som dagen derpå.. føler meg ikke svimmel, men liksom ør/ tung i hodet. Vanskelig å forklare følelsen.. 

Sliter med magen og fordøyelsen/ tarmen. Gjort det i 10- 15 år. Plutselig kan jeg få mageknip og løs avføring. Urolig mage. Avføringen kan være rennende, mer fast. Noen ganger kommer det liksom en "klump" av løs avføring. Prøver kutte ut mat, men det er likt hele tia. 

Føler meg og tørst hele tiden. Uansett hvor mye jeg drikker er jeg like tørst.

Var hos legen, hun tok en del blodprøver. Sjekka lever, nyrer, røde og hvite blod.. husker ikke hva det heter 🙈 blodsukkeret var helt normalt. Ingen avvik noe sted. Hun sier noen ganger bare er kroppen sånn. Er mye slitsomt i livet nå, vært det lenge. Hun mener mye skyldes for stor belastning over tid. Og irritabel tarm.

Men jeg er så lei og sliten av å ha det sånn. Blir liksom verre, hvertfall ikke bedre. 

Andre som har hatt liknende symptomer? Hva hjalp dere?

Anonymkode: 18752...1d3

• Hjerte 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bør gjerne sjekke stoffskiftet, D-vitaminer, jern, B12, kobber, sink, ceruloplasmin i tillegg. Samt bli sjekket for cøliaki og melkeallergi og laktoseintoleranse.

Om legen ikke vil utrede deg mer, så vurder å skaffe deg en annen lege.

Store belastninger over tid kan jo gi lignende symptomer også, som du har. Men da bør legen hjelpe deg med en strategi for å bli bedre, ev. behandling hos psykolog og/eller et rehabiliteringsopphold e.l.

Anonymkode: 18d09...bfb

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Bør gjerne sjekke stoffskiftet, D-vitaminer, jern, B12, kobber, sink, ceruloplasmin i tillegg. Samt bli sjekket for cøliaki og melkeallergi og laktoseintoleranse.

Om legen ikke vil utrede deg mer, så vurder å skaffe deg en annen lege.

Store belastninger over tid kan jo gi lignende symptomer også, som du har. Men da bør legen hjelpe deg med en strategi for å bli bedre, ev. behandling hos psykolog og/eller et rehabiliteringsopphold e.l.

Anonymkode: 18d09...bfb

Takk for svar:) jeg glemte å skrive det, hun sjekket stoffskifte, jern og d vitamin. Laktose, cøliaki og melke allergi er jeg sjekket for, har ikke det. Stoffskifte var helt normalt. 

Jeg går til psykolog, det har ikke hatt noe effekt enda, men håper det hjelper etterhvert.

Legen mente jeg er lett deprimert, tok en depresjonstest.

Skrevet
AnonymBruker skrev (40 minutter siden):

Føler meg aldri i form. Er kjempe trøtt hele tiden. Om jeg legger meg tidlig, sent, sover lenge, står opp tidlig. Alltid føler jeg meg utslitt. Føles litt som når man har vært oppe altfor sent, som dagen derpå.. føler meg ikke svimmel, men liksom ør/ tung i hodet. Vanskelig å forklare følelsen.. 

Sliter med magen og fordøyelsen/ tarmen. Gjort det i 10- 15 år. Plutselig kan jeg få mageknip og løs avføring. Urolig mage. Avføringen kan være rennende, mer fast. Noen ganger kommer det liksom en "klump" av løs avføring. Prøver kutte ut mat, men det er likt hele tia. 

Føler meg og tørst hele tiden. Uansett hvor mye jeg drikker er jeg like tørst.

Var hos legen, hun tok en del blodprøver. Sjekka lever, nyrer, røde og hvite blod.. husker ikke hva det heter 🙈 blodsukkeret var helt normalt. Ingen avvik noe sted. Hun sier noen ganger bare er kroppen sånn. Er mye slitsomt i livet nå, vært det lenge. Hun mener mye skyldes for stor belastning over tid. Og irritabel tarm.

Men jeg er så lei og sliten av å ha det sånn. Blir liksom verre, hvertfall ikke bedre. 

Andre som har hatt liknende symptomer? Hva hjalp dere?

De første symptomene hadde jeg med b12 mangel. 

Angående magen så har legen sagt at jeg sikkert har ibs. Det blir bedre når jeg kutter laktose, gluten, løk, kiwi og ananas blant annet, men jeg kan forsatt bli dårlig av og til, men er bedre. 

Anonymkode: 5942c...fd7

Skrevet
AnonymBruker skrev (11 minutter siden):

De første symptomene hadde jeg med b12 mangel. 

Angående magen så har legen sagt at jeg sikkert har ibs. Det blir bedre når jeg kutter laktose, gluten, løk, kiwi og ananas blant annet, men jeg kan forsatt bli dårlig av og til, men er bedre. 

Anonymkode: 5942c...fd7

Hun sjekket b12 og,  det var i orden. Jeg hadde svak d- vitamin mangel, det var det eneste. 

Skal kutte ut laktose en stund for å se om det hjelper. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...