Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Innsyn i pasientjournal

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg skulle finne noe på min egen journal og så plutselig at flere har vært inne på den. Dette er ikke fastlege eller andre behandlere, og ved sykehus jeg ikke sokner til. Har hvem som helst tilgang til dette og er det lov? 🤔

Anonymkode: a587a...7e9

Skrevet (endret)
1 minutt siden, AnonymBruker said:

Jeg skulle finne noe på min egen journal og så plutselig at flere har vært inne på den. Dette er ikke fastlege eller andre behandlere, og ved sykehus jeg ikke sokner til. Har hvem som helst tilgang til dette og er det lov? 🤔

Kan det være apoteket når du har hentet resept? 

Det skal vel stå hvem som har åpnet den 

Endret av AndreaJohan
Skrevet
AndreaJohan skrev (2 minutter siden):

Kan det være apoteket når du har hentet resept? 

Det skal vel stå hvem som har åpnet den 

Apoteket har ikke innsyn i journal.

Anonymkode: 6886a...ad3

• Liker 2
Skrevet

Nei ikke noe sånt. Det står registrert navn og arbeidssted, men dette er altså steder jeg ikke har fått behandling på. Og tidspunkter jeg heller ikke har vært i kontakt med helsevesenet. Siste innsyn var på et sykehus jeg bodde i min barndom, og datoen var for 2 uker siden. Er det lov?

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nei ikke noe sånt. Det står registrert navn og arbeidssted, men dette er altså steder jeg ikke har fått behandling på. Og tidspunkter jeg heller ikke har vært i kontakt med helsevesenet. Siste innsyn var på et sykehus jeg bodde i min barndom, og datoen var for 2 uker siden. Er det lov?

Mente stedet sykehuset ligger 😅

Skrevet

Nei ikke lov! 

Anonymkode: a5e16...7c5

• Liker 2
Skrevet

Du kan kontakte de å spørre, du kan og gå inn og sette restriksjoner for hvem som kan åpne.

Anonymkode: e9ff9...ae5

• Liker 1
Skrevet

Det høres ut som journalsnok, og helsepersonell kan både bli fratatt autoriasjon og få straffesak grunnet det. Da det videre om det plager deg! 

• Liker 2
Skrevet

Ta det videre uansett, sånt bør slås ned på. 

Anonymkode: 954db...292

Skrevet

Ganske mye trafikk i min og. Mye som er notert som etterarbeid og skit der de er inne mnder etter jeg gar vært ett sted, der tittel er sekretær og andre rare greier..

Anonymkode: 28c24...22d

Skrevet

Jeg har aldri hatt behandling eller vært i kontakt med disse stedene de siste 20 årene. Og det står «henvendelse fra pasientens behandler» som grunn på den siste (for 2 uker siden). Jeg er ikke i noen behandling … Veldig merkelig! 
Hvor melder man i fra på sånt?

Skrevet

Hva har de satt som årsak da? Og har de åpnet noen dokumenter?

Anonymkode: 71175...6ef

Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Jeg har aldri hatt behandling eller vært i kontakt med disse stedene de siste 20 årene. Og det står «henvendelse fra pasientens behandler» som grunn på den siste (for 2 uker siden). Jeg er ikke i noen behandling … Veldig merkelig! 
Hvor melder man i fra på sånt?

Kan pasientens behandler være fastlegen din ?

• Liker 1
Skrevet

Det er løpende arkiv-arbeid på sykehusene.

Tilfeldigvis et sykehus på Vestlandet som snart skal over på Helseplattformen,eller andre sykehus hvor det er mediasaker om omorganisering/nye systemer? Da kan det være arbeid knyttet til det, siden det ofte er mye gammelt data-rot som må ryddes opp i. 

Men ikke verre enn å kontakte sykehuset og spørre.

Anonymkode: 4b923...172

• Nyttig 2
Skrevet

Jeg har vært mye hos spesialister og på sykehus i det siste, så for min del er det mer logisk at det er mange innom, men jeg undres likevel av og til. Ikke at jeg egentlig tror noen har interesse av å snoke i mine journaler av gale prinsipper, heller ikke noe redd for det, men når det står at jeg er inneliggende pasient (som jeg ikke har vært) og det er fem mennesker på en dag som har vært innom uten at det skulle vært noen grunn akkurat den dagen (men antar at de sikkert ikke får gjort alt arbeider sitt på de aktuelle dagene, så er nok bare en forsinket prosess). Akkurat hvorfor det står jeg er innlagt er litt rart da.

Anonymkode: c7558...990

Annonse
Skrevet

Ts her. Ikke Vestlandet. Og fastlegen ville neppe bedt en sykepleier på et lokalsykehus om noe fra min journal (og har heller ikke vært hos fastlegen den siste tiden). Så den henvisningen tror jeg ikke på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...