AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #1 Skrevet 29. oktober 2023 Jeg skulle finne noe på min egen journal og så plutselig at flere har vært inne på den. Dette er ikke fastlege eller andre behandlere, og ved sykehus jeg ikke sokner til. Har hvem som helst tilgang til dette og er det lov? 🤔 Anonymkode: a587a...7e9
AndreaJohan Skrevet 29. oktober 2023 #2 Skrevet 29. oktober 2023 (endret) 1 minutt siden, AnonymBruker said: Jeg skulle finne noe på min egen journal og så plutselig at flere har vært inne på den. Dette er ikke fastlege eller andre behandlere, og ved sykehus jeg ikke sokner til. Har hvem som helst tilgang til dette og er det lov? 🤔 Anonymkode: a587a...7e9 Kan det være apoteket når du har hentet resept? Det skal vel stå hvem som har åpnet den Endret 29. oktober 2023 av AndreaJohan
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #3 Skrevet 29. oktober 2023 AndreaJohan skrev (2 minutter siden): Kan det være apoteket når du har hentet resept? Det skal vel stå hvem som har åpnet den Apoteket har ikke innsyn i journal. Anonymkode: 6886a...ad3 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #4 Skrevet 29. oktober 2023 Nei ikke noe sånt. Det står registrert navn og arbeidssted, men dette er altså steder jeg ikke har fått behandling på. Og tidspunkter jeg heller ikke har vært i kontakt med helsevesenet. Siste innsyn var på et sykehus jeg bodde i min barndom, og datoen var for 2 uker siden. Er det lov? Anonymkode: a587a...7e9
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #5 Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Nei ikke noe sånt. Det står registrert navn og arbeidssted, men dette er altså steder jeg ikke har fått behandling på. Og tidspunkter jeg heller ikke har vært i kontakt med helsevesenet. Siste innsyn var på et sykehus jeg bodde i min barndom, og datoen var for 2 uker siden. Er det lov? Anonymkode: a587a...7e9 Mente stedet sykehuset ligger 😅 Anonymkode: a587a...7e9
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #6 Skrevet 29. oktober 2023 Nei ikke lov! Anonymkode: a5e16...7c5 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #7 Skrevet 29. oktober 2023 Du kan kontakte de å spørre, du kan og gå inn og sette restriksjoner for hvem som kan åpne. Anonymkode: e9ff9...ae5 1
Anonymbruker*** Skrevet 29. oktober 2023 #8 Skrevet 29. oktober 2023 Det høres ut som journalsnok, og helsepersonell kan både bli fratatt autoriasjon og få straffesak grunnet det. Da det videre om det plager deg! 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #9 Skrevet 29. oktober 2023 Ta det videre uansett, sånt bør slås ned på. Anonymkode: 954db...292
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #10 Skrevet 29. oktober 2023 Ganske mye trafikk i min og. Mye som er notert som etterarbeid og skit der de er inne mnder etter jeg gar vært ett sted, der tittel er sekretær og andre rare greier.. Anonymkode: 28c24...22d
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #11 Skrevet 29. oktober 2023 Jeg har aldri hatt behandling eller vært i kontakt med disse stedene de siste 20 årene. Og det står «henvendelse fra pasientens behandler» som grunn på den siste (for 2 uker siden). Jeg er ikke i noen behandling … Veldig merkelig! Hvor melder man i fra på sånt? Anonymkode: a587a...7e9
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #12 Skrevet 29. oktober 2023 Hva har de satt som årsak da? Og har de åpnet noen dokumenter? Anonymkode: 71175...6ef
Gettogirl Skrevet 30. oktober 2023 #13 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 timer siden): Jeg har aldri hatt behandling eller vært i kontakt med disse stedene de siste 20 årene. Og det står «henvendelse fra pasientens behandler» som grunn på den siste (for 2 uker siden). Jeg er ikke i noen behandling … Veldig merkelig! Hvor melder man i fra på sånt? Anonymkode: a587a...7e9 Kan pasientens behandler være fastlegen din ? 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #14 Skrevet 30. oktober 2023 Det er løpende arkiv-arbeid på sykehusene. Tilfeldigvis et sykehus på Vestlandet som snart skal over på Helseplattformen,eller andre sykehus hvor det er mediasaker om omorganisering/nye systemer? Da kan det være arbeid knyttet til det, siden det ofte er mye gammelt data-rot som må ryddes opp i. Men ikke verre enn å kontakte sykehuset og spørre. Anonymkode: 4b923...172 2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #15 Skrevet 30. oktober 2023 Jeg har vært mye hos spesialister og på sykehus i det siste, så for min del er det mer logisk at det er mange innom, men jeg undres likevel av og til. Ikke at jeg egentlig tror noen har interesse av å snoke i mine journaler av gale prinsipper, heller ikke noe redd for det, men når det står at jeg er inneliggende pasient (som jeg ikke har vært) og det er fem mennesker på en dag som har vært innom uten at det skulle vært noen grunn akkurat den dagen (men antar at de sikkert ikke får gjort alt arbeider sitt på de aktuelle dagene, så er nok bare en forsinket prosess). Akkurat hvorfor det står jeg er innlagt er litt rart da. Anonymkode: c7558...990
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #16 Skrevet 30. oktober 2023 Ts her. Ikke Vestlandet. Og fastlegen ville neppe bedt en sykepleier på et lokalsykehus om noe fra min journal (og har heller ikke vært hos fastlegen den siste tiden). Så den henvisningen tror jeg ikke på. Anonymkode: a587a...7e9
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå