AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #1 Skrevet 29. oktober 2023 Har aldri hørt noen skrike som min. Og nei, det er ikke pga. smerte, men typ overtrøtthet og sånne ting. Jeg holder det ikke ut, en helt forjævlig lyd. Prøver å unngå at hun fyrer seg sånn opp men noen ganger blir hun utsatt for grusomheter som å måtte være på fanget til far i mer enn 5 min mens jeg f.eks dusjer eller forsøk på å få henne til å sove i vogn. Har et barn fra før og jeg husker ikke at hun var så ille. Hun her er 0 til 100 på et øyeblikk. Er noen unger bare sånn? Hvorfor måtte jeg som takler det så dårlig få en slik unge Anonymkode: 1512b...e95
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #2 Skrevet 29. oktober 2023 Ja, lyden på gråt er jo individuelt, på samme måte som at alle har ulike stemmer. Eller neser, hår, personlighetstrekk mm. Anonymkode: cc1fe...b31 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #3 Skrevet 29. oktober 2023 Min kolikkbaby har hele livet skreket mange mange hakk over andre. Har aldri hatt sånn liten-baby-gråt, men som en måke i full skrik 😅 er snart to år og ja.. Anonymkode: 3ea5e...638 1
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #4 Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Min kolikkbaby har hele livet skreket mange mange hakk over andre. Har aldri hatt sånn liten-baby-gråt, men som en måke i full skrik 😅 er snart to år og ja.. Anonymkode: 3ea5e...638 Samme her 😅 Mange som ikke skjønner det. "Du må tåle litt gråt". "Litt" gråt kan jeg tåke, men mengden og volumet på gråten til sønnen min har vært for mye for de fleste. Anonymkode: b23f8...797
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #5 Skrevet 29. oktober 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Min kolikkbaby har hele livet skreket mange mange hakk over andre. Har aldri hatt sånn liten-baby-gråt, men som en måke i full skrik 😅 er snart to år og ja.. Anonymkode: 3ea5e...638 Huff😅 Det er sånn at folk som hører det sperrer opp øynene. Men med kolikk hadde nå din "grunn" til det, her er det oftest fordi hun ikke får henge på meg 24/7. Anonymkode: 1512b...e95
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #6 Skrevet 29. oktober 2023 Tror vi er mer sensitiv til egen babys gråt... Anonymkode: f7e41...0dc
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #7 Skrevet 29. oktober 2023 Jeg jobbet som sekretær på helsestasjon og vil si ja. Noen babyer har utrolig sterk stemme. Litt sånn kråke eller måseaktig.. Anonymkode: f0952...6cc 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #8 Skrevet 30. oktober 2023 Min nr 2 gråt mye høyere og mer "skrikete" enn første, som i tillegg gråt lite. Andremann gråt masse og til alle døgnets tider, og jeg taklet det kjempedårlig jeg også. Føler med deg, det er tungt. Det hjelper ikke så mye å høre det kanskje, men det blir bedre. Anonymkode: a7bdc...290
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #9 Skrevet 30. oktober 2023 Du har problemer😂 Anonymkode: 07f99...2b7
kaarebjarne Skrevet 30. oktober 2023 #10 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (11 timer siden): Tror vi er mer sensitiv til egen babys gråt... Anonymkode: f7e41...0dc Det var jo ikke spørsmålet.
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #11 Skrevet 30. oktober 2023 Min baby gråter sjeldent, men hun brøler, og det er den sykeste lyden jeg vet om. Akkurat nå er hun i den fasen der hun blir lett frustrert fordi hun vil, men ikke helt får til å komme seg frem på gulvet og det er helt forferdelig å høre på. 😅 Hun har ikke smerter eller andre plager, men veien til brølet er så sykt kort, og det er ikke mye som hjelper (plukker jeg henne opp vil hun relativt raskt ned og leke igjen før hun blir frustrert på nytt). Blir helt frynsete av å gå rundt og vente på det. Det kan tenkes at det er mest morsinstinktet som reagerer på lyden, men andre har også kommentert at det er merkelig å se at en søt liten baby har et så dyrisk brøl og så mange desibel i seg. Anonymkode: d7bb7...266 3
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #12 Skrevet 30. oktober 2023 Har en som var (er) høylydt selv. Helsestasjonen kommenterte det også, at det var en kraftig stemme. Fått kommentarer fra flere på volumet... I tillegg er man jo mer sensitiv for egen babys gråt, det er instinkter og biologi osv. Følte det fysisk når hun gråt som baby. Anonymkode: 218a1...ab2
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #13 Skrevet 30. oktober 2023 Barn er jo forskjellige i volum og hvilken tone de treffer, eller hva man skal si. Jeg har en baby i naboleiligheten som skriker som den er besatt av djevelen. Og den gjør det ganske ofte, jeg ser jo for meg at den setter i disse skrikene av den minste frustrasjon eller motgang i livet, det er jo mye i hverdagen som kan irritere en liten stakkar og de har jo ikke så mange måter å si fra på. Så synes litt synd på foreldrene i permisjon.. spesielt med tanke på det dere sier med at eget barns gråt skjærer mer. Og jeg hører det jo gjennom veggen liksom, hører aldri foreldrene eller det større barnet deres, så det må være høy desibel på den ungen. Anonymkode: 09790...cb7 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #14 Skrevet 30. oktober 2023 Ja! Jeg var helt sjokkert da lillesøster kom til verden. Har en eldre gutt, som hadde helt "vanlig" gråt. Så kom babyen til verden, og helt fra nyfødt av var jeg overraska over gråten. Skjærende, høylytt, mer som skrik enn gråt. Og nå når hun er eldre så liker hun fortsatt å hyle i høy frekvens. Vi er på grensa til at vi får tinnitus hele gjengen. Anonymkode: 6c02e...ae3
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå