AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #1 Skrevet 29. oktober 2023 Jeg er i starten av 50 årene. Har vært alenefar til gutter som har blitt voksne og opptatte. Godt! Nå har jeg tid til meg selv. Hvor og hvordan lager man bekjentskap med andre folk på ferie. Siden jeg skal reise alene hadde det vært greit å blitt kjent med noen , som jeg kanskje ender opp med å henge med litt. For ellers vet jeg ikke hvordan dette blir hvis jeg kun skal ha egen tid. Anonymkode: 7ee39...def
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #2 Skrevet 29. oktober 2023 Jeg har ikke planlagt destinasjon enda. Egner noen steder bedre? Anonymkode: 7ee39...def
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #3 Skrevet 29. oktober 2023 Hva med å delta på gruppereiser? Kjenner flere som gjør det. Da kommer man jo automatisk i kontakt med de andre i gruppa Anonymkode: 6d500...760 2
AnonymBruker Skrevet 29. oktober 2023 #4 Skrevet 29. oktober 2023 Jeg reiste alene på charter en gang og begynte å prate med en annen alenereisende allerede i innsjekken. Dro til Mexico. Anonymkode: 89d5e...3ec 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #5 Skrevet 30. oktober 2023 Jeg tenkte også på gruppereiser. Da har man noe alenetid, og mye man gjør med en gruppe. Hva er du interessert i? En jeg kjenner kom nettopp hjem fra en reise med Fotefar, i USA, med musikk-byer som mål, de var rundt omkring i Nashville, Memphis og New Orleans. Hadde vært helt fantastisk, visstnok. Men det finnes mange ulike reisebyrå med ulike temareiser. Ellers tipper jeg at mange som melder seg på singelturer gjør det ikke nødvendigvis med formål å få seg en kjæreste, men bare å finne selskap i andre som reiser alene. Høres herlig ut å ha kommet dit at barna har vokst opp og klarer seg bra, og man kan begynne å dra på tur selv igjen Anonymkode: 9a032...c9a 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #6 Skrevet 30. oktober 2023 Jeg søker opp grupper på fb for det stedet jeg skal reise til. Mange gode tips der. Om du drar til en by så sjekk ut free walking tour. Bo på hostell. De fleste har private rom. Sist jeg sov på hostell var det 3-4 som var rundt 40-60 år. Vær aktiv selv. Se opp fra mobilen og se menneskene rundt deg. La det falle en kommentar når det passer sånn. Anonymkode: 5b3ff...cc1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #7 Skrevet 30. oktober 2023 Reis med Vitus. Fine turer med flinke reiseledere og voksne folk. Anonymkode: 6aa49...b6a 1
TLR Skrevet 30. oktober 2023 #8 Skrevet 30. oktober 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Jeg reiste alene på charter en gang og begynte å prate med en annen alenereisende allerede i innsjekken. Dro til Mexico. Anonymkode: 89d5e...3ec Hvordan var det å reise alene til Mexico? Er det trygt der?
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #9 Skrevet 30. oktober 2023 Gruppereiser er jo som mange nevner et alternativ, det gjør min enslige mor. Storkoser seg med det Mange baserer seg jo på forskjellige interesser eller kurs, da sørger du jo også for at man møter folk man allerede har noe til felles med, om du velger noe "smalt" som den musikkturen til USA nevnt over for eksempel. Ellers så har jeg jo vært på aktiviteter med guider når jeg har vært på ferie, kall det gjerne sightseeing-turer, å gå og se på kirker og ruiner er ikke nødvendigvis veldig sosialt, men type pubcrawl, mat/vinturer er eksempler på aktiviteter som pleier mer å være det. På sånne guidete turer er det ofte med noen som reiser alene. Skal jeg møte noen når jeg reiser alene, så setter jeg meg gjerne bare i en bar, og kommer i snakk med noen der. Så er det noen land det er mye enklere i enn andre fordi det er vanligere der, i USA er de for eksempel veldig sosiale. De elsker også nordmenn og synes det er eksotisk og kult. Nå er jeg kvinne så jeg vet ikke om det er enklere å få nye bekjentskaper på den måten, tipper i all fall det å få selskap i baren er hakket mer vanlig for oss. På noen turer er jo spørsmålet mer hva man skal gjøre for og få være alene, Italia drar jeg aldri tilbake til alene for der vil "alle" av motsatt bli "kjent". Anonymkode: 76c9a...183 1
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #10 Skrevet 30. oktober 2023 På bar pleier jeg å møte folk. Kvinner som menn. Mange single går på bar, og de ser selv etter selskap. Stemningen er uformell. Anonymkode: 34d0f...96c
AnonymBruker Skrevet 30. oktober 2023 #11 Skrevet 30. oktober 2023 Jeg vil anbefale deg å reise til Side i Tyrkia. Velg et hotell nær den vestre stranden. Ikke velg de dyreste og største hotellene. Der treffer du mest eldre tyske par som ligger på strender tilhørende hotellet deres. Nedenfor strandrestaurantene Golden Beach, Sun Flower og Alremu er det mange nordmenn og svensker. Når de ser at du er alene så nikker og hilser de, og slår av en prat mens man bader. Eller man kommer i prat med folk på solsengene i nærheten. Bor du på mindre hoteller med restaurant, er det lettere å bli kjent med folk enn på store hoteller. Er du på FB finnes det sider for "vi som elsker Side". Der finner du mye info. Beste tiden å reise til Side på, er september/oktober eller mai/juni. Da er temperaturen flott, og vi unngår alle barnefamiliene. Dessuten er det rimeligere. Anonymkode: 1ad7a...a6c
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå